motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

9.4.11

10 otázek pro ... Ondřej Bechyně @hippik

Dnes bych vám rád představil člověka, který se může honosit titulem Opravdový Geek. Je zřejmě málo věcí, v oboru výpočetní techniky a mobilní komunikace, na které by vám nebyl schopen odpovědět. Na Twitteru ho znáte pod nickem @hippik, ale jmenuje se Ondřej Bechyně.


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Zdravím. Jmenuju se Earl. No dobrá, jmenuji se Ondřej Bechyně, letos mi je 30, a jsem čistokrevný evropan, žijící toho času v Praze.

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
Inu, můj táta je správcem počítačů nějakých těch 30 let, tudíž jsem se k výpočetní technice dostal už ve 3 letech. Krom původních BBS a Fidonetu jsem se samozřejmě k internetu poprvé dostal někde kolem roku 1993. Od té doby jsem viděl na netu snad skoro vše.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Mňo ovlivněn tedy tátou a svou představou, že někdy budu dělat programátora jsem samozřejmě technice nakloněn. Za svou dobu jsem měl šanci používat hodně typů technologií, včetně Palmu a jiných Pocket PC. Rukama mi prošlo vlastně skoro vše, krom Amigy.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Na svých počítačích jsem v roce 2001 úplně zrušil podíl Microsoftu po jejich preview windows Whistler (vista) a jsem tedy linuxář, momentálně na Debianu/Ubuntu. Na mobilu mám tím pádem android 2.3 a jsem nad míru spokojen. Jsem raději, když můžu dělat věci na počítači jak chci já a ne jak chce výrobce operačního systému. Pokud jde o aplikace, tak je to samozřejmě Google Chrome, Open Office a na videa/hudbu Boxee.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Ech socialní média. Aktivně Twitter, Tumblr, LinkedIN, 4square, Last.fm a Google Latitude. A všechny využívám jak na mobilu tak na desktopech. Facebook jsem zrušil (sám, bez participace na té divné akci zrušme si facebook), neb mi vadí že co se na FB dá již není moje ale Zuckerberga. A ten to dále sdílí třeba Microsoftu kterýmu do mně není vůbec nic.

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Jen ten můj smutnej blog, který vedu (víceméně) už taky pár let. Původní téma jsou recenze na anime. Momentálně je ve stavu hibernace a je v základní formě k dispozici na http://hpk.posterous.com .

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Tak drahá manželka mi to zatím toleruje, navíc i z ní se pomalu stává geek, takže porozumění tu je. ;)

8.) Tvoje další zájmy?
Další zájmy? To je právě ta výpočetní technika. Primární zájmy jsou psaní (kde mám blok už pár let též), anime, yoyo (www.yoyo.cz), koloběžka, komixy a seriály.

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí se zájmy podobných Tvým?
Snad jsem si kamarády vybral dobře. Tudíž univerzálního člověka s uplně shodnými zájmy sice nemám, ale na každé téma se někdo najde. Uplně mimoňský známý tedy nemám.

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Jsem jeden z mála kyborgů. ;) v hlavě mám kochelární implantát, což je jediná používaná kybernetická náhrada smyslového orgánu, konkrétně sluchu. Stojí to za prd, ale lepší než nic. A k tomu právě čekám na výměnu kyčelního kloubu, takže ještě v kybertechnologii zdá se půjdu dál.

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory:
10 otázek pro ... Tomáš Jelínek

10 otázek pro ... Václav Pašek
10 otázek pro ... Vlastimil Šantroch
10 otázek pro ... Lenka Horká
10 otázek pro ... Michal Straka
10 otázek pro ... Petr Chlad
10 otázek pro ... Rosťa Oboňa

Žádné komentáře:

Okomentovat