motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

26.2.11

10 otázek pro ... Václav Pašek @electricCZ

A máme tady 2. díl 10 otázek pro... dnes s Václavem Paškem. Že ho neznáte? A co takhle jeho účet na Twitteru @electricCZ, už poznáváte?


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Zdar a sílu, moje jméno je Vašek Pašek, jo a bacha, nejsem bubeník :), tu říkanku jsem slyšel celou školku. Je mi už 35 let, fuj tajxl, toto ale uteklo a jsem taky z jihu. Ale z velkoměsta Strakonice. (Tomáš Jelínek psal malého městečka, rouhal jeden.)

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
Na internet jsem se dostal v době, kdy externí modem Microcom připojen k mašině přes sériový port, běžel rychlostí 33.6Kbps a dělal tu úžasnou kakofonii zvuků. Kdo to zažil, nikdy nezapomene. Celý stroj za mnoooho peněz jsem „kradl“ svému strýci, který chudák platil SPT Telecomu ty šílené poplatky za dial-up. Co mi z té doby utkvělo v paměti je načítání obrázků z internetu.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Jsem určitě fanoušek na entou, mám to ostatně i v profilu na Twitteru. Jsem ujetý na smartphony, to řílám na rovinu. Naštěstí dělám ve firmě, kde si můžu lecos osahat a vyzkoušet hned po uvedení na trh. Týká se to hlavně mobilů a PC, takže nestrádám. Doma mám samozřejmě pevný počítač a když nechám pracovní notebook v práci, kradu ženě netbooka. Samozřejmě taky smartphone je u mne ve velké permanenci, chudák baterka. Momentálně vedu boj se svědomím o koupi tabletu s Androidem. Zřejmě nevydržím čekat do léta, než vyběhnou ty teď nově představené a tak lovím na eBay.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Na počítači používám kombinaci Ubuntu Linux, Windows 7 a pro legraci virtualizuji i několik dalších systémů, třeba Android. V mém PC nemám zrovna žádný zvláštní software, prostě klasika, co má asi každý, kdo na PC trochu dělá. Na internet chodím pomocí Chromíka, IE jsem nepustil už mnoho let a rád i ve Woknech používám open source aplikace. Na mobilu mi běží Android 2.2 Froyo a mám cca 60 aplikací. http://www.appbrain.com/user/electricCZ/.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Hmmm, jsem asi děsný zpátečník, ale používám jen Twitter. Začínám si hrát s Gowallou a Foursquare. To nejsou sice tak úplně sociální sítě, ale je to s nimi dost spojené. Twitter mě baví celkem až nezdravě, tak doufám, že neskončím u kamaráda ve Lnářích ( místní blázinec ).

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Jak říkám, jsem dost zpátečník a tak jediná aktivita, kterou momentálně na internetu provozuji, je můj blog http://electriccz.blogspot.com/. Projekty, které jsem dělal v minulosti jsou zapomenuty a zahozeny, takže nic jiného. :)

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Musím říct, že přesto, že je žena víceméně technikou nepolíbená (to zas bude soda), je v tomto ohledu neuvěřitelně tolerantní a tak mi prochází všechny moje úlety, které někdy stojí i nemalé peníze. Už si zvykla, že tahám domů počítače a jiné „krámy“ na opravy. Takže Lído, tímto díky.

8.) Tvoje další zájmy?
Dalších zájmů mnoho není, času se nedostává, ale už mnoho let se podílím na pořádání automobilového rallye sportu na jihu Čech jako pořadatel (Rallye Šumava a ostatní), občas dělám radiobod na závodech psích spřežení a jsem velký fanda WTCC.

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí se zájmy podobných Tvým?
Přiznávám, že pokud nebudu počítat kolegy z práce, tak ani ne. Pro spoustu lidí dělám služby spojené s mojí prací a další aktivitou, ale v reálném životě mnoho podobně ujetých lidí není.

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Zůstanu tajemný jako hrad v Karpatech, už jsem toho stejně vyžvanil dost ...

Díky za rozhovor

Předchozí rozhovory:
10 otázek pro ... Tomáš Jelínek

Žádné komentáře:

Okomentovat