motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

16.4.11

10 otázek pro ... Filip Oščádal @buddhacz

Ahoj, dobré dopoledne. Znáte @buddhacz? Kdo by neznal jeho jízlivé poznámky na Twitteru, že? Ve chvíli nouze, vám ale poradí a bez odmlouvání. Rádi byste se o něm dověděli víc? Tady je 10 otázek pro ... Filip Oščádal.


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Říká se mi různě - Fred, Peep, Pip, Buddhacz, Filda (nikoliv Filcka) – jménem jsem od narození, a doufám že i do hrobu, Filip Oščádal. Momentálně je mi 37 let (buddhisticky), reálně to bude za nějaký ten měsíc (jsem Blíženec). Pocházím z malé pravotočivé zatáčky směrem na Vídeň, tedy z Brna (kousek od Lenky Horké, z Králova Pole).

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
Pokud mne paměť nešálí, tak ve druháku na Masarykově Univerzitě jsem začal "dolejzat" na katedru životního prostředí, kde v laboratoři LSD-Bio (Laboratoř syntézy a dynamiky biomolekul) profesor Koča rozjížděl super moderní výpočetní pracoviště pro chemiky. Tam jsem se seznámil s budoucí šéfovou Assoc. Prof. RNDr.Evou Hladkou, Ph.D., posléze se ze mě stal správce sítě PřF MU na poloviční úvazek. Pohybujeme se v roce cca 1994 a dál, začínal jsem tedy na OS Solaris, Irix a BSD. Předtím jsem si hrál s Atari a Amigama, ovšem bez Internetu.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Nazval bych se malým neškodným šílencem (slovy jedné bývalé přítelkyně: "takový robůtek"). Používám Ubuntu Linux, Symbian, virtualizaci OS, cloud a Google technologie. Hraji si na programátora v PHP, Javascriptu a v shellu. Nově si navíc začínám pohrávat s Androidem (zatím virtuálně), baví mě HTML 5.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
OS: Ubuntu 10.04 32bit, Ubuntu 10.10 64bit Server, Ubuntu 10.10 32bit, Symbian S60 v3 a Palm OS. Aplikace nejčastěji od Google (Chrome), Virtualbox (XP), Wine (hraju přes Steam), esmska (je to pohodlné), Firefox (miluju FireBug), Empathy (jsem ukecanej a Jabber je fun), KeePassX (nic si nepamatuju), Transmission (nemám TV a BitTorrent je sexy).

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Facebook, LinkedIn, Twitter. Ostatní maximálně testuju (myslím různé čtyřčtverce, lástefemy). Na mobilu používám výhradně Gravity, Slick, YouTube a GMail (v Javě :).

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Aktuální jsou projekty komiksových iGoogle gadgetů a Chrome extenze / aplikace, pak třeba archiv STB EZO (www.stbezo.info) – vše je nějak neorganizovaně sepsáno na blog.mxd.cz (používám Google Sites = kovářova kobyla chodí bosa). Uživatelé Vodafone mě znají prostřednictvím Centra péče Vodafone a hráči ze série Vietcong, pro kterou jsem vytvářel zvukové efekty. Také píšu nějaký ten vlastní framework (to asi každý PHP koder)...

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií
Myslí si, že jsem robůtek.

8.) Tvoje další zájmy?
Víno, ženy a zpěv.

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí se zájmy podobných Tvým?
Ne, žiji přece sám na tomto širém pustém světě. Jen ty inkarnace se mi nějak vymkly z pod kontroly (process spawning).

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Ani ne, už o mně bylo napsáno dost. Kdo chce, může se mne na Twitteru zeptat sám. Věnuj se mladším a hezčím, nejlépe ženám :)

2 komentáře:

  1. jojo, Vietcong... perfektní muzika! :-) a VF, jo? Týjo, co jsi tam dělal přesně?

    OdpovědětVymazat
  2. VF - minulé Centrum Péče, takovej ten F.A.Q. pro uživatele, aby se ušetřily prachy za callcentrum

    OdpovědětVymazat