motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

26.3.11

10 otázek pro ... Petr Chlad @ohlad

Vítám vás u nových 10 otázek pro ... Po výletu do Strakonic, Neratovic a Prahy, zavítáme na Vysočinu. A přímo do Jihlavy, kde žije a pracuje dnešní host Petr Chlad - @ohlad.


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Jmenuju se Petr Chlad, na netu používám nick Ohlad. Ten vznikl zkomoleninou příjmení na střední škole, celkem se uchytila, tak ji používám asi 10 a možná i více let. Je mi 28, pocházím z Poděbrad, ale poslední 3 roky bydlím s přítelkyní v Jihlavě.

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
K počítačům jsem se dostal ještě na základní škole, kdy jsem byl mezi prvními, kteří měli počítač Pentium 75. Na tu dobu celkem nadupaná mašina. V tu chvíli začali první výměny disket s Doomem, Dukenem a podobně. Přiznám se bez mučení, nejsem žádný übergeek, úplné začátky jako je IQ151, Atari 800XL, 286 a další jsem přeskočil. K internetu samotnému jsem se dostal až na střední, jelikož pevnou linku jsme doma neměli, což byl v té době jediný zdroj dat. Pak už to šlo celkem samo, pořídil jsem si internet domů lepší počítač a jsem víceméně stále online.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Myslím, že jsem, ale jak se říká s mírou. Sleduji, co kde vychází za novinky, ale pořizuji jen opravdu to, co se mi bude hodit a ne, co se bude válet někde ve skříni. Jinak bych měl určite jeden pokoj, kde by se našel iPad, AirDrone, Galaxy Tab a podobné hračky. Prozatím pro ně nemám využití a asi bych byl silně zadlužený.
Takže mezi mé hračky, které mají prozatím využití patří telefon s androidem HTC Desire a čtečka elektronických knih Amazon Kindle 3. Do budoucna ještě plánuji MacBook od Apple.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Můj hlavní domácí OS je v současné chvíli Ubuntu 10.10. Dříve to byl Windows, ale chtělo to změnu. Zde používám Chrome s několika rozšířeními pro brouzdání na netu. Na komunikaci s okolím pak stačí Pingdin. Na video se nejlépe hodí VLC, na MP3 potom Clementine případně RadioTray pro online radia. Jako RSS čtečku používám Lifrea. A pak snad ještě kancelářský balík OpenOffice. To je asi tak vše co doma používám.
Na pracovním je to naprostý opak, jelikož pracuji v MS only firmě. Operační systém je Windows 7 SP1 a u toho používám MSSQL 2008 a MS Office 2010 pro všední práci. PsPad a Liquid XML Studio pro tvorbu xml souboru a xslt šablon. Pro surfování používám kombinaci Chrome a Firefoxu. 90% času pak zabírá program Pohoda, protože dělám ve firmě, která je jeho tvůrcem.
Mobilní telefon mám s Androidem v současné verzi 2.2. Mezi nejpoužívanější aplikace patří Gowalla a Foursquare. Každý asi ví o co jde. Pak je to twitter klient Plume, Miso pro checkování právě sledovaného seriálu filmu. C:geo pro geocaching, tady ale teprve začínám. Springpad pro zaznamenání důležitých poznámek. Určitě budou dalšî ale to by bylo na dlouho.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Nejdřive jsem začal používat Facebook protož tam byl každý, teď ho stále používám ale v menší míře. Pak samozřejmě Twitter a ten využívám stále častěji. Pak ještě Diasporu ale tu opravdu jen minimálně.

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Tak v této oblasti trochu pokulhávám, mám jen blog na adrese http://post.chlad.info, ale tam přispívám zatím jen občas, když je nálada.

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Celkem rozumně, ale občas by mi přítelkyně telefon nejradši zahodila. Pokud někam dorazíme, chci se checknout a jí se to vůbec nelíbí. Nějak si nedokážu život bez telefonu představit. Jinak si myslím, že je vše v normálu.

8.) Tvoje další zájmy?
Mezi moje další zájmy patří čtení scifi literatury, rád jezdím na kole, poslouchám hudbu a občas taky nicnedělání.

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí se zájmy podobných Tvým?
Co se týká lidí co znám osobně, tak moc ne, dá se říci, že je spočítám na prstech na rukách. Pokud by se jednalo o lidi, které znám jen z internetu, tak těch bude celkem dost, ale to už není tak blízké okolí.

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Něco asi ano, nebylo tu nic o neřestech. Mám asi 2 zásadní, jsem líný a věci odkládám na co nejzazší termín. To bude asi vše co jsem chtěl napsat a vypustit do světa.

Žádné komentáře:

Okomentovat