motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

12.3.11

10 otázek pro ... Lenka Horká @brisindel

Po prvních třech mužích nastal čas, aby na 10 otázek pro... odpověděla také žena. První a doufám, že ne poslední, se této role zhostila Lenka Horká (aka @brisindel). Její odpovědi jsou kouzelné, chvílemi bych řekl nevinné. Ale to už posuďte sami.


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, mé jméno je Lenka Horká, je mi nádherných 27 a pocházím z Brna. Ale už deset let je můj život spojený s Prahou (studium, práce, „koupili jsme si automobil, následovala svatba… první dovolená v Jugoslávii, teď plánujeme první dítě….a pak ty samá pozitiva sociální jistoty, víme, že :-). A jak říkají mí brněnští přátelé – líní cajzli se zdekovali do Práglu, dle reklamy na Starobrno… tak se ze mě stal Pražák.

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
K Internetu jako takovému ani nevím... S přáteli jsme se potkávali u prvních Atari, učili se základy v DOSu. Hráli legendárního „hada“, postupně jsem začala chodit do počítačových kroužků. Na základce jsme viděli počítačovou učebnu myslím tak asi jednou (zato jsme uměli perfektně vyplet školní záhonky a s pomocí rašple vyrobit vařečku – fakt!…). Střední školu jsem zvolila se zaměřením na ekonomickou informatiku a zřejmě tam nejvíc přeskočila jiskra.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Rozhodně se považuji za fanouška, i když spíše fanouška amatéra. Poslední roky můj život sestává z práce a sportu a nemám na nic čas. Bohatě mi stačí jeden pracovní/soukromý notebook. Doma máme ještě další dva „ležáky“, když je něco potřeba. Jinak se u mne taktéž projevuje závislost na mobilu. Od chvíle, kdy objevuji Androida, tak přímo nemůžu jinak – jen bych potřebovala několikanásobnou kapacitu jeho baterie, času a tolerance okolí. :-)

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Bude stačit, když uvedu, že téměř celý svůj krátký život se pohybuji kolem sektoru školství? Používám Windows a hlavní aplikace - podle toho co je zejména v práci zrovna potřeba a jaké programy/formáty si pedagogové vymyslí a mají možnost využívat. Pro testování webových stránek mám všechny možné prohlížeče – hlavní Chrome. Pro zpracování fotek, videa, hudby… na co se mi zrovna podaří sehnat licence. Většinou se snažím ještě hledat online varianty, aby byly dostupné i daným pedagogům a mohli si alespoň něco/vše vyzkoušet/naučit sami. V mobilu mi běží Android 2.2 Froyo, aplikací mám kolem 50 http://www.appbrain.com/user/brisindel/desire-apps. Jo a miluji Google. :-)

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Můj „second life“ je na Facebooku, Twitteru, zařazuji sem i Foursquare, testovala jsem Gowallu, Waze, ale nakonec využívám jen Foursquare. Používám je velmi obdobně na PC i telefonu. Už takhle trávím na toaletě a s přáteli dost času online a manžel mi každou chvíli říká: „vrať se mi!“ :-)

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Nemám. Opravdu není kdy… v rámci práce/sportu spravuji různé webové stránky, ale většinou uháním druhé o materiály a pak je pouze publikuji. Hodně mě ale zaujala Zajdova 365ka a uvažuji o něčem podobném, zatím ale…není kdy…

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Občas se mi smějí, občas kroutí hlavou, občas něco potřebují, občas jsou vděční, občas se i něco naučí, občas nadávají. Většinou mě mají rádi se vším všudy, nebo to pak zvládnu nějak vyžehlit. :-)

8.) Tvoje další zájmy?
Poslední roky hraji florbalovou extraligu , což mi zabírá skoro všechny večery v týdnu, včetně víkendů. Domů se vracím „kaput“ kolem 22 hod. Když se poštěstí, mám spíše doplňkové sportovní aktivity – běh, badminton; před florbalem jsem hrála stolní tenis, no sport mě baví. Zároveň velmi ráda odpočívám - u seriálů - aktuálně třeba TBBT, HIMYM, Dexter, nebo dobrých filmů zejména dle csfd.cz. Pěstuju květiny, peču, miluju cestování, poznávání nových věcí, chtěla bych napomoci celosvětovému míru, třídím odpad a tuhle nominaci jsem opravdu nečekala. :-)

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí se zájmy podobných Tvým?
Podle toho s jakými zájmy. O informační technologie zas tolik ne, to spíš na sociálních sítích a často se i něco přiučím – pokud jsi tedy čtenáři publikoval něco zajímavého a mě to posunulo – tímto ti děkuji! :-)

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Jak říká manžel – myslím, že nevím. Jen bych chtěla říct, že si vážím Tvého oslovení, přemlouvání a uhánění o desítku. Těším se na další rozhovory s opravdu zajímavými lidmi! :-)

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory:
10 otázek pro ... Tomáš Jelínek

10 otázek pro ... Václav Pašek
10 otázek pro ... Vlastimil Šantroch

1 komentář: