motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

23.4.11

10 otázek pro ... Daniela Krupicová @DaKrup

Teprve druhou ženu se mi podařilo vyzpovídat v rámci 10 otázek pro ... Myslíte, že jde lékařská profese ruku v ruce s moderními technologiemi? O tom jsem si povídal s Danielou Krupicovou, kterou spíše bude znát jako @DaKrup.


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Jmenuji se Daniela Krupicová, je mi něco přes třicet a pocházím z východního Slovenska. Z malého města Velké Kapušany. Studovala jsem medicínu v Hradci Králové a poté jsem se přestěhovala do Brna. To je dlouhodobě můj druhý domov a jsem tady moc spokojená.

2.) Jak jsi se dostala k internetu a všemu kolem něj?
K internetu jsem se dostala poměrně pozdě, až na vysoké škole. Samozřejmě počítače a základy programování jsme měli na gymnáziu. Dokonce brácha jako správný nadšenec, sestavil doma počítač, abychom mohli hrát hry. To mě bavilo. Diablo II byla hra, kterou jsem vydržela hrát 12 hodin v kuse. Internet jako takový nám zavedli až za pár let. Nebylo to samozřejmostí jako dnes.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Co se týká počítačů, jsem jen uživatel. V práci je nepožívám, jen doma. Horší to je, ale s mobilama. To jsem opravdu velký fanoušek. První jsem si koupila asi v roce 1998 a od té doby se tomuto koníčku opravdu intenzivně věnuji dodnes (viz. seznam mobilní historie - poznámka autora). Hodně mě bavilo sledovat a zkoušet různé značky, operační systémy a s mobily si "hrát". Přes ně jsem se dostala k navigaci, tabletům, notebookům.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Po dlouhém boji jsem dostala Macbook a používám Mac OS X verze 10.6.7. Dále mám iPhone4 32G a s výrobky Apple jsem spokojená. Vyhovují mi nejvíc. Jsem správná "iovce". Jako člověk, který neprogramuje a na počítači primárně nepracuje, stačí mi blbuvzdorný Mac. A taky jako ženské se mi hodně líbí dizajn. Brousím si zuby na Mac Air. Doma máme iPad, ale nějak vidím, že ho zatím nevyužiji.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Jsem velmi aktivní na Twitteru a používám Posterous a ojediněle Facebook. Minimálně pak Instagram (fotky), Goodreads (knihy), a teď co jsem začala běhat využívám Dailymile, což je sít běžců a sportovců, kteří se navzájem podporují a motivují. Jistým druhem sociálních sítí jsou i Foursquare a Gowalla, které také dost využívám a neumím si představit, že někam přijdu a nechecknu se. Všechny aplikace mám v mobilu a používám denně, jsem online pořád.

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Můj hlavní projekt je má 365-ka, kterou jsem začala v lednu. Je to poprvé, co píšu osobní věci formou deníku a publikuji na internetu. Zatím mě to baví a každý den se těším, že si najdu chvilku a něco napíšu. Deníky jako také si píšu od 13 let, s různými přestávkami a velmi přirozeně jsem s tím vstoupila do virtuálního světa.

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Můj muž je stejně postižený a oba se doplňujeme. Každou novinku musíme mít a vyzkoušet. Ale jinak moji kolegové a rodiče si myslí, že jsem postižená. Věta tipu: "Polož už ten mobil", zní neustále a nad mojí závislosti kroutí hlavou. A taky se mi tajně posmívají. Ale v dobrém.

8.) Tvoje další zájmy?
Mám ráda kávu, ráda čtu a píšu. Pěstuji orchidee a miluji své dvě kočky. Nerada vařím, ráda nakupuji a zajímám se o módu, umění, architekturu, jazyky a typografii. Pravidelně cvičím a teď jsem začala běhat.

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí se zájmy podobných Tvým?
Moc ne. Až na internetu jsem našla pár takovým, co se zajímají o podobné věci jako já.

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekla a na co jsem se nezeptal?

Žádné komentáře:

Okomentovat