motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

17.3.11

10 otázek pro ... Michal Straka @strakamichal

Vítám vás u dalších 10 otázek pro... Dnes bych vám rád představil Michala Straku. Michal je mimo jiné vývojářem Symbian aplikací, čímž, jako Symbian uživateli, je mi velmi blízký. Ale nyní již k jeho odpovědím:


1) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, jmenuju se Michal Straka, bylo mi 22. Pocházím z Hustopeč (Jižní morava), ale už asi 5 nebo 6 let bydlím v Brně. Přestěhoval jsem se už během střední školy, kvůli snazšímu dojíždění.

2) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
No s internetem jsem začal na základní škole. Můj spolužák Ondra Čukan tenkrát začal s něčím co se jmenovalo tajemně - HTML (čti H T M L), mě to zaujalo a tak jsem se od Ondry naučil pár základních věci ohledně tvorby webových stránek. První osobní web na sebe nenechal dlouho čekat. Později Ondra objevil, že se pak web dá přes webzdarma vystavit na internet a tam ho můžou vidět všichni! Doma jsem měl internet až později, začalo to dial-upem v hodinách mimo špičku, pak přes mobilní telefon, CDMA atd. Rodiče za můj internet tehdá platili docela tučné sumy :-)

3) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Určitě, jsem fanoušek úplně všeho. Mám Twitter i Facebook. Snažím se nezapomínat na Foursquare, pokoušel jsem se i o Gowallu. Samozřejmě používám věci jako je GPS navigace, nebo třeba samoobslužné poklady v Tescu (to je přece taky moderní ;-)). Co se týká hardware, tak tam jsem docela polevil. Jen jeden mobil se Symbianem (N8) a pracovní notebook. Občas mě přepadne potřeba koupit si Kindle, iPad, Xbox nebo něco podobného, ale přítelkyně mě většinou dovede k vystřízlivění.

4) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Na pracovním notebooku běží Windows 7, virtuální Windows Server 2003 a 2008, Windows XP. Na mobilu mám samozřejmě Symbian^3 (proč se ptáš, když to víš :-D). Na počítači asi nepoužívám nic tak zajímavého, Outlook, Google Chrome a další běžné programy. Naopak hledáním a zkoušením aplikací do mobilu trávím spoustu času (kolik času se dá trávit procházením těch pár slušných aplikací co pro Symbian existují?). Určitě bych se neobešel bez Gravity, Nimbuzz, Opery, Foursquare, ČT24 a dalších.

5) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Na to už jsem částečně odpověděl výše. Twitter pro zajímavé lidi převážně z IT, Facebook pro ty, které znám osobně. Používám je prakticky stejně v mobilu i v počítači.

6) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Poslední dobou se ve spolupráci s myNokia.cz snažím vyvíjet české aplikace pro Symbian, není to ani půl roku co jsme vydali TV Program. Pak následovali další aplikace – MobilSlevy, kolekce Notes Widgets a tento týden vyšla na Ovi Store aplikace ČT24, kterou jsme vyvinuli pro Nokii a Českou televizi. Dál se snažím psát na svůj blog, teď je laděný převážně Symbianovsky, ale občas zazářím nějakým svým názorem nebo fotkou. Minulý týden jsem začal fotit svoji vlastní 365ku. Působím taky jako tester aplikací na myNokia fóru. Mým velkým osobním projektem je také řízení svého života, což mě přivedlo k tomu, že se zajímám o GTD, ZTD a podobné metody.

7) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Rodiče mě vždy podporovali, ale teď už asi trochu ztratili nit. S offline kamarády to nějak neřešíme. Přítelkyně se mě snaží podporovat v závislosti na tom jak moc to leze do peňez. I když docela často si o mě asi myslí, že jsem blázen, když objevím nějakou super činnost, kterou jsem se bez uvážení rozhodl s nadšením provozovat. Ráda by abych vymyslel „něco super“ v podobě dalšího facebooku abysme už nikdy nemuseli pracovat. Mark se ale zatím bát nemusí, nechávám to ještě uležet :-) Do naší rodiny patří ještě kočka “Kočina”, která moje IT zájmy bere docela vlažně, ale chápe, že tím vydělávám peníze, kterýma pak platím její šíleně drahý granule, který jako jako jediný žere.

8) Tvoje další zájmy?
Docela mě baví různé kutilské práce na zahradě (asi únik od IT stereotypu). Jinak jsem takovej docela běžnej „geek“, žádné další zájmy, které by stály za řeč asi nemám. Občas kolo, mám rád chatu, nějakej ten výlet, nevadí mi nákupní centra atd.

9) Je ve Tvém okolí hodně lidí se zájmy podobných Tvým?
Myslím že ne. IT lidi mám docela oddělený od těch se kterýma se vídám reálně.

10) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Díval jsem se, že na tuhle otázku ti ještě nikdo pořádně neodpověděl. Pokusím se to změnit. Neptal ses kolik vážím a měřím a já ti to rád řeknu. Měřím kolem 175cm a vážím 55kg(!!). Jsem opravdu hubenej a nevím co s tím :-)

Díky za pozvání!

Žádné komentáře:

Okomentovat