motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

4.6.11

10 otázek pro ...Marek Hrabě @marek

Mladý věkem, ale v programování je už starý kozák. Kdo? No přece Marek Hrabě - @marek! Stojí za ním mnoho zajímavých projektů a jak to tak vypadá, spousta dalších nás ještě čeká! Jestli se o něm chcete dovědět další zajímavosti, čtěte dál 10 otázek pro ...


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, jsem Marek Hrabě. V létě mi bude osmnáct a jsem z Prahy, kde bydlím i studuji.

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
Do nějakých třinácti jsem byl úplně bez počítače, ale přesto mě už tenkrát nadchly. Ve škole jsem na nich zkoušel nějaké věci a html mě chytlo hned. Od té doby se soustředím na programování webů a stále používám ty nejnovější technologie a snažím se pracovat na hraně toho, co je dnes možné.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Mám dosluhující notebook od Aceru, parodii na smartphone od Samsungu a iPod touch poslední generace. V létě si chystám pořídit MacBook Air 13”. A taky nedám dopustit na MagicMouse - ta je skvělá.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Na notebooku používám hned od uvedení Windows 7, které mi nahradily původní XP. Jednu chvíli jsem zkoušel i Ubuntu, ale k Win7 jsem se vrátil - je to prostě perfektní systém. Ze softwaru používám vlastně jen Google Chrome (střídavě dev chennel a Canary Bird), programátorský editor Sublime Text 2 a “Linuxovou” konzoli cygwin.
Na iPodu samozřejmě iOS, kde používám mimo předinstalovaných aplikací třeba Tweetbot, Facebook, Sleepcycle, Wunderlist nebo AirVideo. Jsem odpůrce jailbreaku a nikdy bych si ho nenainstaloval. Jo a samozřejmě tam mám hry. Spousty her! Jedna z mých nejoblíbenějších je hra Tiny Wings.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Používám je jak na počítači, tak i na iPodu, kde je to ale podle mě i pohodlnější. Jsem na Twitteru, Facebooku a LinkedIn, protože to se musí. Z těch neobvyklejších sítí bych pak vybral třeba Forrst, což je místo pro developery a designéry webů, kde si mezi sebou hodnotí jejich práce, radí si s problémy, které řeší atd. V poslední době tam potkávám více a více Čechů.

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Zrovna teď dělám na spoustě velmi zajímavých věcí, většina z nich ale stále není veřejná a jejich čas teprve přijde.
To se ale nedá říct třeba o Školním sešitu, o kterém je teď slyšet dost. Do projektu momentálně vstoupil investor, který nás podporuje při vývoji globální verze sešitu “mySchoolNotebook.com”. Můžete kouknout na oficiální tiskovku.

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Máma je neustále naštvaná, že celý den neodtrhnu hlavu od počítače a to ani neví, že když jdu “spát”, tak to znamená, že si lehnu, vezmu iPod a streamuju si do něj seriály :) Jinak třeba babička byla programátorka, takže ta určitě chápe...

8.) Tvoje další zájmy?
Kdysi dávno jsem skládal hudbu, ale je to tak moc časově konzumační aktivita, že si to už nemůžu dovolit kvůli všemu ostatnímu. No a potom seriály! Na ty koukám po nocích, když teda zrovna neprogramuju :D

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
Studuju ajťáckou střední, takže denně potkávám hodně lidí, co jsou na tom stejně jako já. A když zrovna nejsem ve škole nebo doma, tak jsem v FCH (Friends Coffee House), kde je ajťáků snad ještě víc :)

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Já myslím, že by to stačilo :) Jestli vás zajímá něco dalšího, tak se zeptejte tady nebo na twitteru mentionujte @marek - dozvím se o tom. Fakt!

Žádné komentáře:

Okomentovat