motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

28.5.11

10 otázek pro ... Jiří Procházka @jiproch

Již několikrát jsem dostal otázku, jestli někdy budu na 10 otázek pro ... odpovídat i já. Dlouho, dlouho jsem se tomu bránil. Říkal jsem, že ve chvíli, kdy nebude koho se ptát, odpovím já a celý projekt ukončím. V tuto chvíli se však nejedná o oznámení o ukončení 10 otázek pro ..., ale o ukojená vaší zvědavosti, kdo se vás to ptá. Takže, chtěli jste to, máte to mít. :)


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, jmenuji se Jirka Procházka. Příští měsíc oslavím 39 narozeniny a jsem čistokrevný Pražák.

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
To je hodně složitá otázka a musím hodně počítat. Poprvé jsem k výpočetní technice čichnul někdy v 7. nebo 8. třídě základní školy. To bylo v roce 1985-86. To už je let. Se spolužákem jsme se přihlásili do kursu výpočetní techniky na MFF UK v Praze-Tróji. Zároveň jsme navštěvovali kroužek programování ve Fyzikální ústavu AV v Praze-Ládví. Tam jsme se učili programovat v jazyce Karel. Nezapomenutelný zážitek, když robot Karel chodil podle vašich příkazů. V té době jsem dostal i svůj první osobní počítač - ZX Spectrum+. Možná ho mám u rodičů dodnes. Začal jsem se učit základy Basic. Zkoušel jsem i Pascal, ale dostal jsem se jen k základům. Dnes již dávno zapomenuto. Všechno. Na učilišti jsem se stal jedním z dvojice programátorů, kteří vytvořili program na tvorbu elektronických schémat. Trvalo nám to dva roky, ale bylo to dokonalé. Ve svém prvním zaměstnání jsem se dostal k hrubé elektronice. Byl jsem servisním technikem kancelářských zařízení. Až ve třetím zaměstnání, které vůbec nesouviselo s IT oblastí, jsem začal poznávat internet. Zároveň jsem se začal učit základy HTML. U toho jsem bohužel i zůstal. Pak už jsme si domu pořídili první počítač a připojení k internetu. Ze začátku s vytáčeným připojením a později ADSL linku.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Jsem a velký. Doma říkají, že jsem nemocný. Že bez počítače nebo aspoň s mobilem v ruce dlouho nevydržím. Doma máme stolní počítač a notebook. Svého času jsem byl členem redakce časopisu Yop! Psali jsme o mobilních telefonech a technologiích. V té době mi prošlo rukama snad všechno, co se zde prodávalo.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Na stolním počítači máme (moji vinou) nainstalované Ubuntu 10.10. Na notebooku je Windows7.
Můj současný mobil je Nokia 5230. Směšné, že? Ale je to mobil který mi po všech stránkách vyhovuje a jsem s ním spokojený. I jeho poměr cena/výkon patří mezi nejlepší.
Aplikace - Jsem hlavně uživatelem, takže používám všechny možné aplikace od Googlu. Web prohlížeč (Chrome), GMail, Calendar, Reader, Documents, Latitude a další. Všechny tyto aplikace mají i svoji mobilní verzi.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Tak je to samozřejmě Twitter. Pro spojení s rodinou, kamarády a přáteli Facebook. Používám i Foursquare. Na počítači využívám jejich webové verze. U FB pak mobilní verzi. Pro mobilní Twitter a Foursquare je pro můj telefon jasně nejlepší Gravity.

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Na internetu mám blog. Ale to každý asi ví, protože se na něm právě pohybuje. Jen pro pořádek je to Profa - blog. Dalším je 365 days Zajda.

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Jak už jsem psal výš, občas je tím pěkně štvu. Takže nejvíc si užívám, když jsem doma sám. To si surfuju po netu nebo píšu na blog. Také Zajdu moc nemusí. Mladší syn jednou prohlásil, že se za mne stydí, když ho (Zajdu) všude beru s sebou a snažím se ho vyfotit na zajímavém místě.

8.) Tvoje další zájmy?
Nedávno jsem se vrátil ke čtení knih. Klasických, papírových, vytisknutých. Mám rád vůni tiskařské barvy a když cítím papír mezi prsty. K elektronické čtečce jsem se ještě nedostal. Dalším velkým zájmem jsou naše zvířata. Jsou to moji (naši) miláškové....

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
V mém nejbližším, ani vzdáleném okolí nikdo s takovými zájmy není. Proto se asi pohybuju po netu, abych získal aspoň virtuální přátele! :D Největší radost mám pak z toho, když se z virtuálních stávají skuteční.

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Na co jsem se asi sám sebe nezeptal? Už to stačilo? Jo!

Žádné komentáře:

Okomentovat