motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

25.6.11

10 otázek pro ... @alley_blind_cz

Ahoj, je sobota a pravidelných 10 otázek pro ... Abych se přiznal, tentokrát se rozhovor rodil dlouho a těžko. :) Myšleno v dobrém slova smyslu. Vzniklo několik variant a stále jsme ladili a ladili a ladili (protože si dotyčná, nemohla vybrat tu správnou fotografii k tomuto rozhovoru :o). Nakonec jsme 10 otázek pro ... vyladili do podoby, kterou si nyní můžete přečíst. Přeji vám hezké a příjemné čtení, protože @alley_blind_cz je velice, velice zajímavý človíček.


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, jsem Lenka. Narozená před dvaatřiceti lety ve znamení raka, svobodná, bezdětná. Západočeška od prvního nadechnutí, která bydlí asi 12 km od Karlových Varů a více než 7 let je „propiska“ v tamější sklárně s více než 150letou tradicí.

2.) Jak jsi se dostala k internetu a všemu kolem něj?
V podstatě teprve na SŠ jsem pracovala(?) s počítačem, co si tak matně pamatuju polovinu devadesátých let, tam šlo ale jen o místní síť. První “počítač“ pro mne byl: http://osmi.tarbik.com/cssr/consul2717.html. Na hodinách výpočetní techniky jsme, ale spíš hráli klasiku: Prince of Persia a vyplňovali IQ testy, krom toho jsme v Commanderu přemísťovali adresáře, učili se co s příkazovým řádkem a vsázeli se, kdo bude mít víc správných úhozů v T602, žádné programování... Data byla v té době ještě na kazetách a 8" floppy disketách a taky ta audio stránka věci, kdy většina zvuků zněla jako porouchaný fax…. nostalgie. Další setkání s tímto druhem techniky bylo později, pro mne v novém světě, kdy jsem v Londýně vysedávala hodiny v net kavárnách sítě EasyEverything a jako správná lama jsem si založila svou první emailovou adresu s plným jménem a příjmením (protože mi to řekli!) na hotmail.com, záhy jsem jí nechala zaniknout a pořídila si mailbox na seznam.cz s nickem, který používám doposud téměř všude. Pak to byla schránka na yahoo.com a lycos.co.uk. Dnes kromě pracovních adres používám už jen tři – na seznam.cz, na centrum.cz (kvůli Xchatu … blahé paměti a Twitteru) a nově mám Gmail a zatím jsem ve fázi nadšení.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Moderní technologie... hmmm... , dneska už i toaster je tak sofistikovaný, že těžko říct :o) Ale za fanouška se rozhodně považuju. V práci tedy nic moc, mám tu postarší PC od AutoContu se 17" monitorem Hyundai, dál stařičký skener UMAX Astra a v síti k dispozici čtyři tiskárny (kvůli různým druhům výkresové dokumentace, prezentacím, směrnicím atp.). A navíc, potřebujete něco lepšího na plácání se (většinou) v Excelu? Doma pracuju a bavím se s ntb, mazlíkem HP Compaq 2230s, občas si něco vytisknu na multifunkční Canonce. Jako příslušenství jsem si dokoupila reproduktorky od Geniuse (žádné terno, ale sledovat TBBT, Dextera nebo Chucka se s tím v pohodě dá) a na práci mám laserovou myšku od Logitechu. Amatérsky několik let fotím s kompaktem od Olympusu. Zatím jsem konzervativní příznivce SE a s jejich retrophonem S312 funguju už asi 2 roky. Pro zajímavost: můj první telefon byla cihlička od Alcatelu (One Touch view, rok 2000), paráda psát SMS na těch dvou řádcích :o). Momentálně ale uvažuju o Xperia neo a čtečce Kindle.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Telefon je zatím out of topic (ale až to bude, bude to určitě Android), pracovní PC jede na Win XP Pro, prohlížeč FF a MS Office 2000, firemní prográmky ve FOX Pro a DOSu a máme tu i KARÁT. S tímhle softwarem (a výše uvedeným hardwarem) ani naše experty z IT nepotřebuju, běžný troubleshooting zvládám sama. Doma na ntb používám Visty home edition, Chrome a pro práci Open Office, pár grafických editorů, přehrávačů médií atd., vesměs jde o freeware. Jinak jsem tedy od cca roku 1994 fungovala na Win NT; 95; 98; ME; 2000 a dalších, no v podstatě kompletní evoluce MS Windows (btw. XPéčka mi přijdou jako nejideálnější). Jako první prohlížeč jsem používala Netscape Navigator, pak IE, teď viz výše FF a Chrome. Doma velmi zřídka používám ještě Skype nebo ICQ

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Co se týče komunitních/sociálních sítí, tak mám aktivní profil na Facebooku a Spolužácích, fungovala jsem i na Myspace, Lide.cz a Xchatu. Jako velký filmový a hudební fanoušek mám profil na csfd.cz a na Bandzone. Nyní jsem na Twitteru a užívám si tu společnost profesionálů v mnoha oborech a příjemných lidí různorodých zájmů, koníčků a každým dnem se cítím tak nějak … obohacená. :o)

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
No o projekty nejde, spíš o ukázky mojí práce, kterou (pokud budete hledat) najdete na prodejním a komunitním serveru FLER a delší dobu jsem měla „deníček“ na Bloguje.cz. Zatím mám pár projektů v „šuplíku“, ale chce to vypilovat než to někde zveřejním, takže zatím nic... Snad jen maličkost, našemu futsalovému týmu jsem spustila a spravuji stránku na FB, takový klasický „Okresní přebor“ a nyní jsem s kolegyní adminem naší firemní stránky tamtéž.

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Doma to nijak nepřeháním, takže jsem s ntb víceméně tolerována a navíc příbuzenstvu občas i poradím, pomůžu.. asi jako pan Sponka.. No a když to někdy přeženu do pozdních nočních hodin a partnera svitem monitoru vzbudím (zcela zřídkakdy), namítnu, že on takhle blbnul s Travianem a hned je klid:o) Mimochodem nejsem pařan, na rpg nebo strategie mě neužije, mě baví spíš logické hry, když už je tedy čas a nálada..

8.) Tvoje další zájmy?
Jak to říct.. jsem tak trochu Praktická žena co se týče ručních prací a vaření. A vášnivá čtenářka, která po přečtení téměř celé dědovy obrovské knihovny s klasickou beletrií zběhla ke thrillerům a sci-fi. V muzice jsem bigbíťák, hipík, ale i tvrdej rocker, co si rád vychutnává kytarová sólíčka. Ovšem nepohrdnu popem nebo trancem, byla jsem párkrát i na houseparty a považuju to za zajímavé zpestření. Co se týče sportu, miluju vodu a s ní spojené plavání, na Sázavě, kterou jsme sjížděli, znám za těch několik let skoro každý kámen a na pláži u našeho rybníka (po zápase v malé kopané) hrajeme skoro každou neděli pétanque. Jo, a hrabu se v záhoně, griluju a jsem spolupořadatelkou „sudů“ na naší zahradě, kde si se skleničkou a cigaretou dokážu vychutnat západy slunce ve větvích našich ovocných stromů.

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
Někdy si připadám jako exot, ale stále častěji mě příjemně překvapí, že v tom co dělám a jak, nejsem jediná…

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekla a na co jsem se nezeptal?
Ráda řídím.. tedy ráda řídím rychle. A sama. To mi do toho nikdo nekecá a já pak můžu pustit hudbu hodně nahlas a při tom si zpívat, třeba Highway to Hell od AC/DC. A ještě snad jen to, že mi až srdce usedá, když si vzpomenu na můj pobyt v Londýně. I left my heart in London! A to chce panáka, pro mě finskou vodku prosím :o)

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat