motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

24.12.12

10 otázek pro ... Vánoční speciál 2012


Rok se sešel s rokem a máme dnes Vánoce. Stejně jako v loňském roce, vychází vydání 10 otázek pro … na Štědrý den. Proto jsem oslovil všechny, kteří se v letošním roce zúčastnili rozhovoru 10 otázek pro … a položil jim sváteční otázky:

Co pro tebe znamenají Vánoce? Co by jsi chtěl/a čtenářům popřát do roku 2013?

@Baegus
Vánoce pro mě znamenají, po tom všem zmatku a u mě trošku složitější organizaci, hlavně nekonečné zásoby svátečního jídla, kterého už pak má každý pokrk, program v televizi ještě trapnější než po zbytek roku a samozřejmě zvědavost. :)

Čtenářům i všem kolegům z 10 otázek pro ... bych chtěl popřát, ať svátky přežijí pokud možno v klidu a ve zdraví a hlavně ať nevěří na zlaté prasátko. :) Těším se, koho vyzpovídáš další rok!

@Koisny
Mam takovou idealistickou predstavu, ze vanoce jsou cas, kdy clovek sedi na gauci u televize, kouka na pohadky a zere cukrovi, rybu, salat, mamu, tatu. Proste vsechno co je v dosahu. Tento pozehnany stav tu a tam narusi nejaka navsteva se kterou se hraje hra “predstirej ze uz mate jen zbytky cukrovi, aby vam to vsechno nesezrali”. Takze ano, tesim se :)

Ctenarum bych chtel do noveho roku poprat hodne Lega, protoze Lega neni nikdy dost!

@myxomatoza
Shon, trapnosti rodinných sešlostí, strom, trdlo, banda šílenců v obchodních centrech (tenhle rok jsem zvolila strategii ''dopoledne lidi chodí do práce, nakoupím v klidu'', aha jenže si berou volno), cukroví a pečení, kapr, bramborový salát, dárečky.
Co pro mě znamenají po té pocitové stránce, moc neumím říct, nejspíš bych je neslavila, kdyby se to nedodržovalo v rodině. Už léta plánuju, že jednou na svátky odjedu někam do ciziny a vykašlu se na všechny nucené oslavy.

Tak určitě štěstí, zdraví, dlouhá léta, spoustu splněných předsevzetí a málo upálených končetin na Silvestra.

@Errrolek
Vánoce jsou pro mě symbolem rodiny. Dávno jsem již prohlédl, a tak vím, že ničeho, jako jsou „svátky klidu“, se nedočkám. Všichni něco shání, všichni si navzájem překáží, možná se i pohádají, ale na závěr stejně usednou k jednomu stolu, popřejí si dobrou chuť a vychutnají si štědrovečerní večeři. Poté se posadí okolo stromku, rozdají si dárky, rozbalí je a poděkují Ježíškovi. To jsou ty nejkrásnější hodiny celého roku, kdy se rodina sejde v dobrém, a když už ne doopravdy, tak alespoň předstírají, že se mají rádi.

Čtenářům bych chtěl popřát, ať se mají hezky. Ať jsou zdraví a jejich rodina a přátelé taky. Ať si užívají života, a nenechají si od ostatních diktovat, jak by jej měli žít. Ať dělají, co je baví. Ať nepodléhají zbytečným chmurám a snaží se ve světě hledat to pozitivní. A na závěr hodně lásky, kterou by měli jak dostávat, tak rozdávat (=

@Zeke_BP
Ahoj, moc rád bych řekl, že Vánoce jsou pro mě svátky klidu a míru, bohužel klid a mír je pro mě na horách, nebo zasněžených pláních. Zkrátka v přírodě a ne v Praze, v práci, takže si toho klidu a míru užívám, jak to jen jde, ale kdyby to šlo víc tak bych se nezlobil..
Byl bych moc rád kdyby lidi pochopili, že dárky nemusí být dráhé a honosně zabalené.. Maličkost zabalená v kusu papíru, o které vím že jsem jí dostal z lásky a ne proto, že se na Vánoce dávají dárky mi udělá daleko větší radost, než drahá a neosobní cetka..

Chtěl bych všem čtenářům popřát mnoho nových zážitků, splněných přání, nebojte se objevovat nové a nezapomínejte na to staré..
Buďte šťastní a užívejte si života..

@Zekon1
Jako dite jsem se na vanoce tesil jiz od leta a zacatkem prosince zacal po byte hledat darky. Casem jsem pochopil, ze hledani nema smysl. U stromecku jsem byl zklamany, ze jsem nedostal nic vic nez to, co jsem nasel.
S pribyvajicimi lety jsem vanoce jako takove zacal brat spise jako cas odpocinku, rodinne (a nejen ty) navstevy a neskutecne obzerstvi.
S prichodem prvniho ditete dostaly vanoce jiny rozmer. Neni snad nic hezciho, nez videt deti rozbalovat si darecky a jejich neuveritelnou a uprimnou radost z kazde malickosti.

Co bych chtel poprat ctenarum? At je ten dalsi rok, rok 2013, stejne dobry nebo lepsi jak tento.
A protoze jsme tady na Twittru, tak plno prima sledu ;).

@pavelhusek
Vánoce už pro mě dlouho nejsou to co dřív. Opravdu nejsem fanoušek předvánočních akcí v obchoďácích, které často začínají už na konci září. Všude jsou ty divný výzdoby, všude to na mě bliká, koled mám taky plný zuby a vůbec ten celý blázinec, kde se tisíce lidí doslova perou o místo u pokladen mě prostě nebaví. Bohužel se tomu dá těžko vyhnout. Dříve, když jsem byl malý, jsem se těšil, co pěkného mi ježíšek přinese. Dnes už si na nějaké velké dárky nepotrpím a jsem rád, když můžu strávit pár pěkných dní v klidu s rodinou. Mrzí mě, že se Vánoce stali spíše svátkem obchodníků...

Do nového roku bych chtěl všem popřát hodně štěstí, zdraví a úspěchů. Jak s tím naložíte, je na vás. :)

@w0lf_cz
Ahoj, tak co pro mě Vánoce znamenají? Jsou to svátky klidu přeci, ale na mne to tak nepůsobí (asi budu vypadat jako morous), stres kvůli dárkům, jelikož v práci od Vánoc do Nového roku máme celofiremní dovolenou tak i stres v práci, aby jsem stihl vše dodělat a další rok jsem začal s čistým štítem. Ale jakmile nastane ten pravý čas, sejde se celá rodina, předají se ty drobné prezenty co se tak složitě vymýšlely a kupovaly, vše ze mne spadne a začínám si užívat klidu. Vánoce jsem nějak rád neměl (možná jako malý, když jsem ještě věřil, že přijde nějaký ten vousáč, dá dárky pod stromek a opět jako každý rok si zapomene zvonek), ale rok od roku je to lepší, hlavně když máte u sebe milovanou osobu, která se Vám je snaží zpříjemnit.

Všem čtenářům bych rád popřál do roku 2013 spousty klidu, zdraví a ať se všem daří tak, jak si jen oni přejí.

@jankolias
Vánoce pro jsou pro mne hlavně oázou klidu v období, které bytostně nesnáším, ale musím ho přetrpět. :-)

Čtenářům bych vzkázal, aby si svátky hlavně hezky užili a odpočinuli si.
P.S.: Rád bych na Vás zapůsobil i výchovně, abyste Vánoce "provedli" v českém duchu bez emulgátorů ze zahraničí... Víte, jak to myslím. ;o)

@koumesak
Vánoce by měly být pořád svátky ve znamení pohody, dobré nálady, klidu a navštěvování rodiny, přátel i známých. Ale v dnešní uspěchané technické době to málokdo dělá. Drahé dárky jsou "in" a praktické věci každodenní potřeby se vytrácí. Přál bych si, aby se lidi podívali zpět do minulosti, jak vypadali Vánoce dříve.

Přeji Všem dobré zdraví, domácí pohodu i v práci a hodně lásky.

@lisarah
Kapři ve vaně. Nedočkavý brácha. Babiččina vánočka. Procházky do přírody. Cukroví. Dědova modlitba. Prskavky.
Vánoce ve mě vyvolávají spoustu dojmů, vzpomínek, pocitů, nálad. Ale do slov je přetransformovat neumím. Vánoce jsou jako pletený svetr, který u krbu hřeje, ale venku ho leccos profoukne.
Je to čas půstu a hojnosti. Je to čas pohody i nervozity. Ale především je to čas pohádek. Televizních, kde dobro vždy zvítězí, i těch poletujících mojí hlavou - jak se změním, budu lepší, hodnější, jak budu správně žít, jak se stihnu věnovat všem, které mám ráda a všemu, co mě baví.
Jsou to tři dny, jako Popelčiny oříšky, a je jen na mě, co z každého vylousknu a jak ty dary využiju.
Takže Vánoce jsou prostě pohádka.

Co popřát? Zdraví, zdraví, zdraví. Přímé lidi okolo sebe. Stovky zajímavých příběhů, prožitých i přečtených. Spoustu nápadů a plánů - a taky dost vůle a síly k jejich dosažení. Dokázat žít, jak chcete žít.

@Danhelkova
Vánoce... docela jsem se nad tím dlouho zamyslela co odpovědět, neboť v kaz de etapě života na ne koukas jinak.
Jako dite se tesis na stromecek, darky, hracky.... pozdeji pak dostat neco peknyho a odejit rychle za kamarady. ....atd.... Dnes v mem veku, jsem stastna ze mam deti zdrave , ze je klid a pohoda, ze jsme spolu..

Tak preji Vsem co si sami preji nejvice.... Hodne lasky, stesti a moc zdravi.
Tobe i tve rodine preji vse nej ... a dekuji zes me oslovil.
Krasne Vanoce...

@Moriarty_cz
Ahoj, díky za milé pozvání. Já vím, že to bude zřejmě znít jako klišé a spousta lidí jen mávne rukou nad mojí naivitou, ale věřím, že Vánoční svátky mají být o našich nejbližších (nemusí to být jen rodina) a ohlédnutí se zpět i vpřed. Když si pak odmyslíme shon, komerci a někdy i náboženské pozadí (pokud nejste věřící), tak jsou to přece pěkně strávené dny.
Není žádná novinka, že bychom měli být s těmi, na kterých nám záleží a alespoň částečně porozumět jejich potřebám a přáním, které máme všichni. A není to vůbec tak složité, jak to na první pohled může vypadat. Jak jinak využít tak dlouhé volno? Svátky si představuji i jako čas odpočinku a klidu (většinou až po usednutí ke štědrovečernímu stolu).
Ke konci roku je také zajímavé ohlédnout se zpět a popřemýšlet jaké nejdůležitější kroky se nám podařilo uskutečnit a kam jsme se dostali v osobním i profesním životě. I když zřejmě ne každý si na Nový rok dává předsevzetí (já tedy už dávno ne), tak určitě všichni máme nějaké sny a přání, které bychom letos rádi uskutečnili.

Chtěl bych čtenářům popřát "hlavně klid a nohy v teple" a aby se jim v Novém roce splnili alespoň některé sny.
A pokud těmto svátkům příliš neholdujete, tak si alespoň užijte prodloužené volno.

@Ozlik
Vánoce jsou pro mne obdobím klidu, odpočinku, setkávání s rodinou, kamarády a hlavně radost dětí, neboť ty se na stromeček těší už od začátku prosince.

Štěstí, zdraví, pohodu a osobní úspěchy i po letošním, tak propagovaném, konci světa...

@MrEdDy23
Vánoce jsem vždycky bral jako takové rodinné svátky, kdy se od rána do večera cpeme cukrovím,ovocem,salátem,řízkama,rybou,obíráme bonbony ze stromečku, srkáme nějaký ten alkohol, smějeme se, koukáme na pohádky a jsme všichni tak nějak pozitivně naladěni. Nikdy mě ale nebavilo, že musím před tím lítat po městě a vymýšlet komu co koupit, nenápadně zjišťovat, kdo by co chtěl a doufat, že vyberu dražší dárek, ať se cítím dobře. Takže jsem v nějakých asi 20ti rezignoval a dárky většinou nekupuju, třeba jen dva tři, blízké osobě nebo rodičům. Dárky jim přece můžu dávat celý rok, tak proč čekat až na Vánoce..Ty svátky mám rád, ale ty dárky.. :-)

A když někomu něco přeju, tak většinou spousty peněz, protože za ně si koupíme 99%.
Ani teď neudělám výjimku a všem čtenářům přeju velmi úspěšný pracovní rok 2013 :-)

@Virus_3000
Nebudu lhát, dříve pro mě Vánoce znamenaly, že dostanu dárky. Věci, co jsem chtěl (a i ty, co jsem nechtěl - ponožky). :) Dnes to ale beru jinak. Nevím, čím to je, ale Vánoce hlavně beru jako čas, kdy se vidím s rodiči na delší dobu, než jen víkend (což bývá vlastně díky transportu jen cca den a půl maximálně), jsme spolu, bavíme se, nějaké to bilancování... hlavně to, že jsme pohromadě (živí a zdraví), jdeme navštívit babču s dědou, přijede teta se strejdou a bratránkama. Prostě takový ten pocit, že někam patříš a že tě ti lidé rádi vidí. A ty rád vidíš je. A obzvlášť rád vidíš, když ty dárky, které si vybral, přestože nestojí mraky peněz, potěší a třeba i vykouzlí úsměv. ;)

Jednoduše a optimisticky (jak také u mě jinak) - Užívejte si života, mějte se rádi (jak sebe, tak ostatní), usmívejte se a ať se vám vše daří! Užijte si krásný rok 2013. :)

@Koisna
Vánoce většinou trávím tak, že sháním možné a většinou hlavně nemožné dárky pro rodinu a přátele, peču cukroví a chráním ho před manželem, snažím se vyhnout lidem v obchodech, co by se kvůli nákupům ušlapali, a hlavně se snažím užít si ty dva, tři dny pohody a klidu, kdy můžu koukat na pohádky a číst knížky.

Všem čtenářům přeji, ať je rok 2013 takový, jaký chtějí - nezapomínejte na ručník a hlavně don't panic!

@IvoGerda
Vánoce pro mě znamenají sejít se s rodinou a vypnout po hektických předvánočních (364) dnech :-). Hlavně udělat radost rodině.

Popřál bych lidem asi tak nějak klasicky,,štěstí a zdraví."
Vzkázal bych lidem,,Diskutujte,rýpejte do sebe,ale tak nějak s láskou a slušně"

@Ralfeek
Vianoce pre mňa znamenajú, keďže som predavač, len jedno: zhon. Nakúpiť, predať. Odpovedať na milión normálnych aj hlúpych otázok. Stretnúť milých, protivných, múdrych aj hlúpych ľudí. Keď nastane 24. poobede môžem si vydýchnuť a na pár dní sa zrelaxovať. Vypínam mobil a mám všetkých a všetko na háku. Duch Vianoc z mojej duše vyprchal už dávno. Mám radšej stred roka ako jeho záver.

A čo by som poprial do nového roka? Majte sa ako chcete, hlavne sa ľudia tolerujte, nech je ten svet príjemné miesto. Predsavzatia si nedávajte žiedne, aj tak ich nikto z vás nedodrží :) a hlavne si pamätajte: furt s úsmevom a spomalte, nie je sa kam ponáhľať.

@tomashak
Co pro mě znamenají Vánoce? No hlavně se je snažím opravdu brát jako svátky pohody a klidu. Dárky se snažím shánět s předstihem, abych se vyhnul davu nakupujících, a radši je vybírám i na Vánočních trzích než v obchoďákách. Nemám rád veliké uklízení a spíše se potkám s lidmi, na které jindy tolik času nevychází. A jinak pro mě Vánoce znamenají čas pro zamyšlení, čtení zajímavých knížek, a přemáhání, abych se nepřejedl všech těch dobrot :-)

Čtenářům bych chtěl popřát hlavně klid a rozvahu do dalšího roku, ať můžou stále číst dobré články, jako píšeš ty, pokud sami píšou, tak spoustu inspirace a vůbec spoustu zajímavých lidí kolem, protože nuda je hrozná věc.

@martinvagner
Vánoce jsou pro mě prostě ve znamení pohody, ale až na štědrý den. Do té doby je to davové šílenství za lovem dárků. Takže už aby ten Ježíšek přišel a my se v klidu mohli setkat s rodinou a přáteli okolo stroměčku u kapky vína, dobrého jídla a cukroví.

Tímto také přeji tobě a všem tvým čtenářům krásné prožití svátků vánočních a co možná nejvíce úspěchů roce 2013.  Buďme k sobě ten příští rok více tolerantní, reagujme s nadhledem, vyzdvihujme to pozitivní nad těmi negativy a nezapomeňte se pravidelně smát.

@radeksafka
Vánoce jsou pro mě vyvrcholením celého roku. Období v roce, kdy vypnu mozek není mnoho a vánoční čas je právě jedna z těch chvílí, kdy se mě to podaří. Celou tu pohohodovou atmosféru umocňují nekončící pohádky. Jedna za druhou, od rána do večera. Miluji vánoce a těším se jako kluk :)

Čtenářům bych popřál lásku a pokoj především v osobních či rodinných vztazích. Myslím, že od toho se vše odvíjí. Samozřejmé není ani zdraví, takže tak jako lásky a pokoje, přeji stejnou míru zdravíčka.
Sečteno, podtrženo: zdravíčko a štěstíčko všem čtenářům. Co se do nich vejde! :)

@tomasbilek
Vánoce pro mě znamenají především klid a pohodu, je to čas kdy se alespoň jednou v roce snad zastaví každý člověk a má čas na odpočinek a svoji rodinu.
Mám osobně Vánoce moc a moc rád, cukroví Vánočka a ostatní Vánoční tradice je něco co by mělo být častěji než jen jednou za rok :)

Chtěl bych všem čtenářům popřát především zdraví a pohodu, spoustu osobních i pracovních úspěchů a rodinné pohody a do Nového roku s nešťastnou třináctkou na konci šťastný vstup.

Přeji všem klidné prožití vánočních svátků, pozor na kapří kosti a třeba se někdy sejdeme osobně.
@jiproch

Žádné komentáře:

Okomentovat