motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

21.1.12

10 otázek pro ... @Koisny

Co mají společného IT, malování stripů, hraní počítačových her a blog? Možná nic, možná hodně, ale hlavně dnešního hosta 10 otázek pro ... Povídání s ním by vydalo ne na deset, ale aspoň na padesát otázek. A pozor, už přijíždí ex-skater @Koisny!




1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Jmenuju se Jakub Havelka, tahne mi na 30 (coz zni docela strasidelne) a jsem z Prahy.

2.) Do Kristových let ještě daleko, ale stejně se tě zeptám, pamatuješ ještě  dobu, kdy českému počítačovému nebi vládly stroje typu IQ151, ZX Spectrum, Didaktik ...
Popravde ani tak moc ne, prvni pocitace kolem kterych jsem se zacal motat byly uz IBM-PC, nicmene soused mel tusim didaktika na kterem mi obcas neco pustil (kdyz nad tim ted premyslim, musel jsem ho neuveritelne otravovat.

3.) Teprve teď jsem si všiml, že píšeš bez diakritiky. Ale i na Twitteru a v mailu. Je to tím, že jsi na mobilu nebo je pro tebe praktičtější interpunkční znaménka vynechávat?
Ja ti ani nevim, nikdy jsem s diakritikou nepsal, jedina vyjimka je muj blog a da mi to pekne zabrat. Myslim ze se me to drzi z dob DOSu, na PC se driv diakritika nepouzivala a ja se naucil psat bez ni, ale mozna se na to jen vymlouvam.

4.) Když mluvíš o svém blogu, každý večer se těším na tvoji 365ku a v pondělí hlavně na #Alfred. Jak tě napadla takováto postava a proč má Alfred místo rukou ponožky?
To byl vlastne takovy pokus a cele to vzniklo spontanne. Mel jsem chut delat vlastni komix/strip a hledal nejake nastroje (moznost rucni kresby jsem zavrhl hned s tim ze nechci ctenare desit). Inspirovan Red Meatem jsem vytvoril toho kluka. Nad jmenem jsem ani moc nepremyslel, chtel jsem neco trochu pitomeho a napadl me Alfred (timto se omlouvam vsem Alfredum), mimochodem se tak jmenuje u muj pracovni PC. Zena mi tedy vycitala ze vypada jak Hitler, dokonce jsem mel vymysleny i jeden strip na toto tema, ale nakonec jsem to zavrhl. Ohledne ponozek na rukou - na tohle tema uz mam napsany strip ktery vyjde na konci ledna, takze bych to nerad predem prozrazoval.

5.) Onehdy jsem zjistil, že jsme oba "v mládí" propadli prknu, takže, co ty a skateboarding?
No vidis to.. to uz je tak davno (aha ted koukam ze ani tak moc davno to neni), uz nekdy od zakladky mi to tema bylo dost blizke, ale jezdit jsem nikdy nezacal, az nekdy v roce 2000 vysel Tony Hawk Pro Skater 2 a to nas s brachou nakoplo abysme zacali opravdu jezdit, koupili jsme si prkna v Tescu (oba jsme je celkem brzy rozstipali) a pokouseli se o nejake triky. Ani jeden z nas se nedostal dal nez na ollie a nejaky slidy/grindy. Joo brachovi se jednou nejakym zazrakem povedl vyborny kickflip :D Skoncilo to tak, ze me to slo o neco lip a brachu to odradilo. Ja pak taky pomalu prestal. Ted uz se na tom ani neudrzim :)

6.) Pohybuješ se v IT prostředí. Baví tě je ještě doma, po příchodu z práce, práce s počítačem? A jsi takový ten IT kutil, který pořád vylepšuje svoje "železo"?
Nebavi! S tim je spojena moje naklonnost k Applu - mam jejich produkty rad protoze funguji a nezajima me co je uvnitr, nechci resit jak udelat nebo upravit tohle a tamto. To co tam je tam je a kdyz tam neco nejde, tak to nejde a tecka. Obdobi staveni PC a hrabani se v systemu jsem si odbyl na stredni, kdyz to delam ted, tak jen pracovne, protoze musim.

7.) Nemůžu se nezeptat na tvé působení na sociálních sítí? Většina lidí, kterých jsem se ptal, používá Twitter jako otevřený kanál pro získávání informací a FB pro sdílení informací s přáteli a rodinou, popřípadě jako FunPage. Máš to také tak, nebo jak používáš sociální sítě?
Tak asi jako u vetsiny - Twitter je pro me primarni, FB se mi vzdy jako sluzba libil ale nikdy jsem si ho nezalozil. Misto toho jsem se snazil hledat nejake nahrady - prvni byla Diaspora, ktera pro me byla trochu zklamanim kvuli pomalemu vyvoji a proto jsem uvital Google+, nicmene brzo jsem zjistil, ze proste nejsem schopny fungovat na dvou socialnich siti najednou, takze mi zustal jen ten Twitter. Sluzby jako Gowalla nebo Foursquare jsem nejakou dobu pouzival, ale jelikoz jsem pecival a nikam nechodim, nemaji pro me moc smysl. Mam jeste ucet na Goodreads, nicmene posledni dobou moc nectu, takze se tam toho moc nedeje.

8.) Michael Kocáb zpívá - Kdo zná mě, řekl by, je to k nevíře, budík, který tiká na dně talíře ... jako správný "ajťák" používáš v domácnosti ještě nějaké mechanické věci nebo se spoléháš na vymoženosti moderní techniky?
Jsem trochu zaskocen a marne koukam kolem sebe ve snaze najit nejakou mechanickou hracku! Kytara.. jenze ta je elektricka, nasel by se tu nejaky starsi filmovy fotak bez elektroniky, zubni kartacek mame take ciste mechanicky. Zena mi ted moudre poradila - kolobezka! To bude asi primarni mechanicka "hracka" kterou tu mam, pokud nechci sepisovat veci jako otvirak na konzervy.

9.) Je leden, to by ještě mohlo být aktuální - Předsevzetí do nového roku. Bylo, je , nebo odešlo jako lví pšouk s příchodem některého rána?
Tak nejak nevim co na to napsat, aby to melo aspon nejaky obsah. Predsevzeti si zadne nedavam, maximalne nejake prani ve smyslu, aby se toho moc nepodelalo nebo tak neco.

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Bal zeptat? Ale to snad ne, ja myslim ze jsem toho na sebe prozradil tak akorat. Ocekavam, ze az tento rozhovor vyjde, budu zasypan nabidkami od vsech bulvarnich platku v zemi, takze si musim nechat take neco pro ne, ne?

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat