motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

26.5.12

10 otázek pro ... @koumesak

Jistě jste se již dostali do situace, kdy sledujete někoho na Twitteru, Foursquare, Latitude ... a neustále se s ním na místech se splečným checkinem míjíte. Někdy o pár minut, někdy o jedno metro. Přejete si jej poznat, ale čas je proti. A tak se rozhodnete, že jej vyzpovídáte v rámci 10 otázek pro ... A najednou zjistíte, že všechno, co jste si o něm mysleli je jinak. O to víc si přejete jej poznat osobně. To se mi stalo s dnešní hostem.


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, jmenuji se Martin Bach, jsem 33 let stár a narodil jsem se v Uherském Hradišti. Po pár letech (asi v pěti) jsme se stěhovali do Prahy. Po 6ti letech opět stěhování na "Tachovskou sibiř“, 15km od TC na kopci v lesích. No a po 6ti letech zpět do Prahy.

2.) No ty mi jsi tedy cestovatel. A kde se ti líbilo nejvíc?
Abych řekl pravdu, Morava je Morava. Ale v západních Čechách, na vesnici čítající 19 obyvatel, bylo krásně. Lesy, pole, rybníky, prostě příroda jak má být. Koupání v zatopeném lomu, nebo základech vysílače, má něco do sebe. Jediná nevýhoda toho bydlení bylo, že do městečka bylo na nákupy 8km. Tak sem občas jezdil s otcem škodovkou už koncem ZS ;)
Ale hlavně, úplně jiná natura lidi, než ve městě.

3.) A do Prahy jsi se vrátil sám, za studiem-zaměstnáním, nebo jste se "zase" přistěhovali?
To jsme se opět stěhovali. V západních Čechách byl po roce 1996 problém sehnat práci. Takže z venkova a čistého vzduchu, klidu do velkoměsta. Ta příroda a klid mi chyběly dlouho, ale přítelkyně je z venkova a jezdil jsem pak za ní na chalupu.

4.) Když jsi teď zase ten "pražák", prozraď nám, čím se zabýváš?
Mám sice strojařinu, ale posledních pár let pracuji u "komunálu". Přesněji u Komwagu na Praze 2. Párkrát jsem se setkal s míněním, že jsem popelář. :-/ Dobrá, několikrát jsem s ním jel, ale ten odér opravdu nemusím. Firma má 2 divize, odpady (popeláři) a čištění (to ostatní, s čím pracuju). Jezdím v létě s cisternou a s velkým "smetákem" (samosběr) po silnicích a s malým "smetákem" po chodnících.

Jezdím s evropským unikátem, MB U20, vysokotlaká cisterna s wapkou

Ale raději než léto mám na práci zimu. Mně se prostě ta skoro třímetrová radlice se sypačem líbí víc, než cisterna s lištou. Máme na starosti celou P2 a část P4. Někdy jsou za volantem s 15ti tunami železa a sole krušné chvilky. Zatím vše bez úhony.

5.) Vím, o čem mluvíš. :) Ale od strojařiny k volantu je dlouhá cesta. Co ta změna?
Původně jsem totiž vyučený "Mechanik opravář pro požární techniku" na učilišti v Příbrami. Pak jsem ale neúspěšně ukončil denní maturitní studium a šel makat k černému řemeslu. Mezitím také jako prodavač ND na auta, skladník a řidič v pokrývačské firmě, mimo to i jako strojník-řidič na letišti ve Kbelích u hasičů. Pak sem oficiálně "kradl" auta s MP Praha. Začali ale blbnout se zónama a sáhli na peníze a to byl konec. Pár lidí z vedení sem poslal někam a šel dělat ke Komwagu. Ale pomáhat lidem s odtahovkou mě bavilo, pokud účel měl smysl. Hlavně odtahy z přechodů, křižovatek, žlutých čar, vjezdů a i bouraček.

6.) Dalo by se říci, pestrý pracovní rejstřík. A co záliby?
Poslední dobou jich moc nemám, od narozenímého kloučka Vladimíra, jen práce a nákupy. Někdy doma i uklidím. :D
Asi největší záliba (úchylka?) je v mobilech a smártech. Běžně mám u sebe 2-4 zařízení a každé s jiným OS. Ale stále mám rád WM 6.x.x  Jako hlavní fón-smárt je teď Nokia N86 se Symbianem S60v3, dále Nokia N900 s Maemo OS, HTC Desire s Droidem a HTC TP2 s WM6.5.5 Dále mám ve sbírce Ericsson R320s, Motorola Timeport 250, Nokia 6310, 6510, 6021, Qtek 8310, Universal, Glofiish X800, MPx 200, HP HX 4700, Dell Axim X51v. Vše funkční :-)))
Roku 2008 jsem se registroval na Smartmania.cz, Ce4you.cz a v neposlední řadě také XDA-developers.com. Těch serverů je fakt hodně, co jsem pročetl v EN a DE. V tom roce jsem totiž měl doma internet. Jj,je to tak. Ale jinak jsem četl na nočních v práci vše možné. Díky znalostem a seznámením se na srazu Smartmanie s Jiřím Hrmou, se ze mne stal moderátor a trochu radím a uklízím na fóru. Mezi další záliby patří počítače. Něco málo vím o widlích a s linuxem začínám.
Co beru jako samozřejmost, je, že v autě i doma mi hraje Radio1. Zatím stále nekomerční styly hudby a bez keců, kolik je hodin, co se kde stalo, atd. Ale občas si pustím i klasiku. Mého jmenovce J.S.Bacha,  Vivaldiho,  Tchaikovskeho, Mozarta a podobné. Jinak DnB Jungle systemy elektroniku EBM. Z filmů mohu sci-fi, fantasy, horory a akční komedie. Ale Alien ja jen jeden a pravda tam venku.
A hlavní zájem je můj klouček, Vladimír.

7.) Už jsem se lekl, že by tvůj "klouček" Vladimír nepatřil mezi tvé zájmy! ;) Ale musím uznat, celkem slušný záběr. Ale ve tvém seznamu chybí nějaké jablko a WM zařízení. To nee?
Ještě k tomu předchozímu, přítelkyně taky patří mezi mé zájmy :D
Tak jablko beru pořád jako předražený telefon a stylovku s jedním ovladacím prvkem. Nic víc. A na WM stále fungují dobré programy, které mají chabé náhražky u jiných OS. Na WM jsem se učil a začínal experimentovat s flashováním rom atd. A nervy byly, je to jako "poprvé".

8.) S rozmanitou škálou mobilních zařízení, které používáš, musíš mít zkušenosti i s celou řadou app pro sociální sítě. Kterou a proč používáš nejraději? A samozřejmě, jaké soc. sítě používáš?
Kdysi dávno to bylo ICQ, pak přišel Jabbim, MSN-WLM a Skype. Po dlouhém otálení Facebook, který jsem nechtěl používat a říkal mu ksichtárna. Ale nějak se to dalo používat, tak proč ne. S Droidem přišel Talk a hlavně Twitter. Foursquare a hra? Tak začalo checkování a sbíraní mayoru. Jinak ty ostatní, ani nevím nač je používat, že sledju to a to? Radši to písnu na Ttwitter s tagem a to stačí. A nakonec přišla iOS aplikace Instagram, kurvítko na fotky. Posledních pár dnů mám úspěch s "lajky" i v zámoří ;)))

9.) Instagram, je podle tebe dobře, že byl uvolněn i pro Android?
Myslím si, že je dobře, když se s námi dělí iOS uživatelé o pěkné fotky. I android je umí, jak je vidět. Ty filtry jsou proste dobře udělané.

10.) Tak a je tu poslední otázka. A jako na začátku, klasika - Je něco, co bys nám o sobě chtěl říct a na co jsem se nezeptal?
Mam rad společnost, ale někdy i samotu. Rad si zajdu na pokec s lidma z Twitteru a rozebíráme co je nového doma i v technice. Ale díky mé, ne zrovna pravidelně končící práci, je únava silnější a chodím si lehnout. Od čtyř na nohách, je to poznat hlavně po poledni. Jdu zase pracovat.
Díky za pozváni ;)

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat