motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

10.3.12

10 otázek pro ... @Zeke_BP

Ahoj, po delší době jsem měl možnost položit 10 otázek pro ..., někomu koho znám. Popravdě jsme se s @Zeke_BP viděli jen párkrát, ale přeci jen, není to takové to "střílení" na slepo. :) čím víc lidí se účastní 10 otázek pro ..., tím víc zjišťuji, že se jejich aktivity a zájmy, tak nějak vzájemně prolínají. Třeba teď u Pepy se můžete všimnout jedné z těchto situací. A v rozhovoru, který se chystá, bude další podobná shoda. Uvidíte sami. Ale teď už zpět k @Zeke_BP a jeho odpovědím na mé otázky.


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, jmenuju se Pepa Horák, díky mladické nerozvážnosti a jedné kadeřnici mi zůstala přezdívka Zeke (čti Zek). Po světě běhám už 21 let. Narodil jsem se, vyrůstal jsem a žiju v Praze. Od listopadu jsem konečně Žižkovák a nemůžu si to vynachválit (=

2.) No vidíš a já jsem se na Žižkově narodil. A do listopadu jsme byli skoro sousedi. Proč sis vybral právě Žižkov? Čím tě okouzlil?
Bydlel tady můj děda, který je teď v LDNce… A já sám na sobě cítil potřebu změny, přišlo mi že můj život stagnuje, že chodím jen do práce a domů… vzhledem k pár dalším projektům co jsem v minulém roce dělal jsem se ani moc nedostal na kolo a nebylo to to, co jsem chtěl.. přišlo mi že víc přežívám než žiju.. takže když se naskytla možnost jít do bytu po dědovi, neváhal jsem, navíc Žižkov a Vinohrady byly vždycky srdcová záležitost.. člověk tu místní umělecko/podivínskou komunitu musí zažít aby to pochopil.. Bydlím sice až na okraji Žižkova, ale je tu klid, za barákem mám háj, kam chodím běhat (když se mi chce), mám velký balkón, na který se mi v pohodě vejdou obě kola a zároveň se na něm dá hýbat, v okolí je i dost míst kam můžu jít jezdit, i když do parku na štvanici jezdím autem (protože jsem línej šlapat večer nahoru) a taky je v okolí spousta krásných míst na focení, takže jsem tu nadmíru spokojený (=

3.) Kolo a focení je tvou velikou zálibou. Ale pokud vím, tak se jím neživíš. Prozraď čtenářům, co děláš? Jak si vyděláváš na nájem. :)
Zákeřná otázka (= Dělám toho docela dost, až občas nenacházím čas na to, abych se pořádně vyspal (= Na nájem si vydělávám jako "Odborně vyškolený prodejce mobilních telefonů." Když jsem byl ukončen na studiích, tak jsem hledal někoho, kdo za mě bude platit sociální a zdravotní, protože jsem byl líný zjišťovat jak to platit sám a na pracáku se nadá žít věčně… A možnost že mi pracák najde pozici, kterou jsem si tam zapsal ergo barevný korektor, střihač, nebo kameraman byla asi tak reálná, jako že přijede Steven Spielberg a nabídne mi spolupráci na novém dílu Hvězdných válek… Takže jsem skončil jako prodavač a k tomu díky různým náhodám a štěstí natáčím, stříhám, fotím, v poslední době se docela propracovávám i k barevným korekcím… No a vedle toho mám ještě dvě kola (silniční a skákací), lyže, cestování, chození po horách, plavání, běhání a další a další =)

4.) Jsi tedy muž mnoha profesí. Obdivuji, že to všechno stíháš. :) Je možné se někde seznámit s tvými filmovými nebo fotografickými díly?
Já sebe občas taky obdivuju a občas lehce umírám vyčerpáním (= snažím se tvořit fotoblog http://zekebp.wordpress.com/ Videa co sám tvořím, dávám na http://vimeo.com/user1538191 a ty, na kterých pracuju, se občas objevují porůznu v televizním éteru. Ale tam že nejsem stálý zaměstnanec a dostávám se k tomu přes známé, tak v titulkách bývám uveden ve formuli xx a spol.

5.) Fotky i videa jsou úžasné. Je vidět, že tě to baví a děláš to s láskou. Co chybí, aby ses tomu mohl věnovat naplno, profesionálně?
S focením by to bylo u mě složitější, protože fotím na film a přece jen dnes je doba kdy každý chce vidět fotky z akcí okamžitě, ne-li dřív než se vůbec věci stanou (= a nevím, jestli se dá uměleckou fotografií nějak smysluplně uživit, hlavně s mojí tvorbou… kdo ví… U videí už je to lepší, na těch už pracuju, ale zatím jsem nenašel místo kde by mě zaměstnali na stálo za přijatelných podmínek… Takže když mi někdo něco nabídne, tak rád jdu, ale asi bych se bál z toho zkoušet žít… nevědět jestli zavolají a jestli si vydělám na chleba nebo ne… snad se časem něco objeví… Přece jen jsem ještě mladej a perspektivní (=

6.) Třeba se dílo podaří a díky 10 otázkám pro ... se ti někdo ozve. :) A co plánuješ do budoucna?
Třeba, bylo by to zajímavé (= a do budoucna? Oženit se a zplodit syna Pepu =D, a když vezmu tu bližší budoucnost, tak si chci hlavně užívat života, cestovat, hodně fotit a poznávat nové zajímavé lidi, nechci nějak moc zveřejňovat konkrétní plány, protože pak to většinou moc nedopadne…

7.) Kolo, vítr ve vlasech, mouchy mezi zubama, foťák na krku a jet a jet a… Tak nějak si představuješ tu bližší budoucnost? :)
Až na ty mouchy mezi zubama bych to bral =) jezdit, skákat, dělat šílený věci a lehkovážný rozhodnutí, posouvat svoje limity… Prostě Go big or go home… Koleno, které mám dva roky po operaci a měl jsem s ním dost problémů, jsem letos v zimě naplno zatěžoval na lyžích a vydrželo, takže už mu chci dát záhul na kole, jako dřív obnovit si starý triky a naučit se nějaký nový, snad na to bude čas a snad tělo zvládne tempo, který mu nastolím =)

8.) Když jsem procházel tvoje videa, všiml jsem si jedné, náhodné, podobnosti s @NotyTom. A to je Dětský letní tábor. On tam jezdí v roli kuchaře.  Jakou roli na LDT hraješ ty? A jak jsi se vůbec k LDT dostal?
Jezdil jsem na tábory už od mala, přece jen mám 2 starší sestry, takže pro rodiče byl tábor, kam jezdil 3 týdenní ráj, konečně měli doma klid… Vždycky mě to moc bavilo, takže když jsem mohl potom jet jako praktikant, neváhal jsem… Bohužel ten tábor pak zrušili, kvůli sněhu se propadla střecha tělocvičny a nebyly peníze na opravu… No a ve čtvrťáku na střední se mě můj kamarád (a profesor na zvuk v jedné osobě) zeptal, jestli nechci jet na tábor s Českou Televizí, protože neměli praktikanta… O prázdninách jsem měl stejně moře času, tak jsem na to kývnul a poznal úžasnou partu lidí… No a loni jsem už jel jako uvolněný vedoucí, staral jsem se o focení, natáčení, zveřejňování fotek a novinek z tábora na web, fb, i twitter a vše okolo… Plus jsem dělal provianťáka, a řeknu ti, že není nic lepšího než zastavit v obci, která má +-200 obyvatel, před sámoškou se služebním autem ČT, vejít dovnitř a prohlásit: Dobrý den, Česká televize, Josef Horák, já bych potřeboval…  Lidé na tebe koukají jak z jiného svět a nic není neřešitelným problémem hehe…

9.) Je fajn, když člověk může skloubit věci, které ho baví. A to v tvém případě jistě platí několikanásobně. Ale máš ještě nějaký nesplněný sen?
Snů mám hrozně moc. Podle mě člověk co nesní, nežije…  Hodně mě láká podívat se na Aljašku a do Kanady, poznávat nové a zajímavé lidi a inspirovat se… A realizovat pár věcí co mám už delší dobu v hlavě… Hlavně se zlepšovat v tom co umím a učit se to co mi dělá problémy…

10.) Uteklo to jako voda, mám v hlavě ještě hodně otázek, ale musím se tě zeptat na poslední otázku - Je něco, co bys nám chtěl o sobě říci a na co jsem se nezeptal?
Uteklo to vážně rychle, ale deset otázek je deset otázek… Kdybych se rozmluvil, asi by to bylo na dlouho, takže bych se držel hesla: V nejlepším se má přestat. Chci ti poděkovat za tuhle příležitost k příjemnému rozhovoru a třeba se někdy naskytne příležitost k pokračování, svět je malý a o náhody tu není nouze (=

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat