motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

19.5.12

10 otázek pro ... @jankolias

Na Twitteru se vyskytuje celá řada individualit. Je poměrně těžké mezi nimi filtrovat. Najít zajímavého štěbetálka se tak stává detektivní záležitostí. Ale někdy tomu pomůže samotný uživatel. Začne vás sledovat první. Vy se chcete dovědět, kdože vás to sleduje. Přečtete jeho BIO, kouknete na fotky, které sdílí, přečtete si jeho tweety. A pak si řeknete – to je on/ona! A přesně to se mi stalo s mým dnešním hostem 10 otázek pro …


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, jmenuju se Jan Kolias a blížím se k věku opravdového starce, protože už mi je celých 23 let. Pocházím z Ústí nad Labem, kde stále žiju.

2.) Jestliže se cítíš být starcem, tak já a někteří další Twitteristi už musí být senilními starci. :) Co myslíš, která věková kategorie je na Twitteru nejvíce zastoupena?
Dělám si samozřejmě srandu… :-) Opravdu netuším. Sám bych rád věděl, jaká věková kategorie je na českém Twitteru nejvíce zastoupena, hned si zkusím vygooglit nějakou tu statistiku. Když si v hlavě v rychlosti přeberu lidi, které sleduji, myslím, že to bude okolo 25ti let. A když se mezi opravdu aktivními uživateli vyskytne někdo o nějaký ten rok starší, je to jen skvělý důkaz toho, jak je Twitter věkově univerzální.

3.) Tak doufám, že až se k nějaké statistice dostaneš, že ji zveřejníš! Zatím nám prozraď, jestli studuješ, nebo pracuješ a co.
V současné době se věnuju naplno své největší vášni - hudbě. Na konci roku 2011 jsem si v centru Ústí nad Labem pořídil technicky docela slušné, čistě digitální studio, takže se zde věnuju převážně svojí tvorbě, masteringu pro ostatní producenty a komerčním znělkám na zakázku. Natáčím zde s hosty, jako je Hugo Veiga, Alessandra Peixoto či David Kraus, svoje druhé (a hned dvoudiskové) album. Takže celkem makačka, ale neskutečně mě to baví. Jinak jsem vystudovaný kartograf, nějakou dobu jsem se motal i na "jaderce", kde mě neuvěřitelně chytlo SW inženýrství, ale pak mi došlo, že to není asi můj smysl života.

4.) Páni, tak to je asi pro všechny tedy překvapení! Kdybych to nesnášel, tak řeknu Wow. :) Jaká je spolupráce s takovými jmény? A bude možnost tě vidět koncertovat živě?
Hehe, to si ani nemyslím… Mám tam i lehce zvučnější jména, ale mám pocit, že bych s nimi v Čechách neoslnil (asi jen opravdové znalce), ale stejně si je nechci hned "vyplácnout". Třeba první jmenovaný je v Brazílii uznávaný umělec, věnuje se dokonce i tvorbě reklam. V poslední době u nás třeba běží ta na Colu Zero o pravděpodobnosti, že muž s rozbitým autem potká v pustině sexy holku-automechaničku. :-D 
Jinak spolupráce to bude asi založená na stejných principech, jako je ta v IT sféře. To znamená, být v pohodě, neprosazovat jen "svou pravdu", ale zase na druhou stranu se nenechat úplně odvést od své vize. 
Až album dokončím, rád bych, abychom se potkali větších městech ČR ještě letos. :-) Už to předběžně bookujeme, majitelé klubu si mají možnost mě pozvat. Jinak na mém webu http://jankolias.com vznikne brzy sekce Dates, takže i tam bude možnost zjistit CO, KDY a KDE. :-)

5.) Tak to je paráda. Stejně je fajn, na kolik zajímavých lidí je možné na Twitteru narazit. Popravdě, podle tvých tweetů bych netipoval, jak zajímavou máš práci. Je to schválně, proč o své práci netweetuješ?
S tím musím souhlasit. Proto jsem si Twitter zvolil jako svojí hlavní sociální síť. Po klasickém fajn žvatlání mi dává obrovskou lidskou inspiraci a neirituje mě jako Facebook, u kterého mi osobně dávají smysl jen Pages. 
S tou prací to není až tak horké. Jsem normální kluk, co si pomaličku plní sny. A že o tom netweetuju? Ty brďo, to mi osobně ani nepřijde. Spíš mám v hlavě nějaký "metr soudnosti", takže se krotím. Navíc musím vycházet z předpokladu, že ne vždy musí elektronická hudba mé followery zajímat. Což je pak divné, proč mě sledují, když postuju občas neskutečné kraviny nebo usměrňuji svou pravdou všechny války mezi Applisty, Linuxáky a jinou zvířenou…

6.) Můžeme tě najít i na jiné sociální síti? Foursqura, Gowalla, Miso, Pinterest, Instagram?
Ano, Foursquare používám opravdu aktivně, protože se nevyskytuji jenom ve venue JKL STUDIO. :-) Jinak na mrtvé Gowalle jsem byl velmi aktivní, docela mě její zánik po akvizici s Facebookem mrzel. Miso a Pinterest sice mám, ale nějak se mi je nepodařilo využít, což se může rychle změnit. Instagram mě baví neskutečně moc. Fotky lidí, co sleduji, si prohlížím několikrát denně, což poznají na svých likes. Mám i G+ a nutno říci, že mě taky moc bavil Oink…

7.) V tom případě mi tedy řekni, kde jsi byl celou dobu schovaný, že jsem tě objevil, až když jsi mě začal sledovat? :) Jestli se nepletu, máš i Twitter účet v angličtině. Je obsah tvých účtů rozdílný?
Spíš, že Ty jsi nevystrčil virtuální růžky dřív. :-D Ne, máš pravdu, je to asi tím, že mé tweety nejsou v zásadě vtipné šrapnely, co Vám roztrhnou úsměv. Jsem asi neustálým tvořením tak zmakaný, že se zmůžu maximálně na vtip o přítelkyni, což se nedá vždy publikovat. :)) Ano, @JKLJan je v podstatě můj artist účet čistě pro hudební účely, má zatím málo followers, ale rád bych tam odklonil (teď populární slovo, viz. Kocourek) alespoň část svých přátel na Myspace z let minulých, kdy jsem jich měl přes 22 tisíc. A když mluvím o Myspace, je na mně dokonale vidět úpadek této sítě, když můj stav je nyní 15 tisíc lidí. A je to škoda, protože musím říct, že pro mě byl Myspace stejně inspirativní jako Twitter, ale holt to takhle už chodí…

8.) Celkem dlouho mi trvá než si uživatele "oťukám" a rozhodnu se, že jej budu sledovat. V prvé řadě se dívám na fotky, které dotyčný publikuje a pak na poměr vlastních tweetů, RT a Mentions. Jak to máš ty?
Absolutní souhlas. Já osobně se taky hodně dívám na BIO. Je důležité, abych od začátku věděl, s kým mám tu čest. Stačí pár klíčových slov a ty dokážou víc než 1000 tweetů. Hodně se dívám na to, jak kdo ovládá gramatiku. Chybky odpouštím, ale když je to pravidlem, nedokážu to překousnout. Je ale super, že na Twitteru je ta laťka nasazena opravdu hodně vysoko. Sleduji opravdu mnoho chytrých lidi… ;o)

9.) Sleduješ občas, co píšu i lidi, kteří sledují tebe, ale ty je ne?
Samozřejmě, že čtu. Baví mě poznávat nové lidi, proto mám na Twitteru pár listů a určitě rád kliknu na Follow, když mě jejich příspěvky potěší nebo pobaví. Na iPhone používám aplikaci Manager For Twitter, díky které tyhle lidi objevuju, protože velmi přehledně dovede rozdělit lidi do základních follow kategorií, takže přesně vím, koho nesleduji já, kdo mi dal unfollow a tak podobně… :-)

10.) A je tu desátá, poslední otázka a ta zní - Je něco, co bys nám o sobě chtěl říct a na co jsem se nezeptal?
Hmmm, koukám, že poslední otázka je ta nejhorší… Určitě ještě nevíš, že jsem alergik, iOvce, nepiju pivo, ve škole jsem nerad dával napít z lahve, každou Cimrmanovu hru jsem viděl nejméně 10x, za věci od ATB jsem od roku 1998 utratil 25 tis. Kč, baštím jablečné přesnídávky… 
Je toho už dost? :-) Já myslím, že jo. Děkuju za rozhovor, bylo to moc fajn. Přeju Tobě, Jirko, i Tvým čtenářům, aby se Vám v životě dařilo. Už jen to, že zavítáte na tenhle blog, značí, že jste zvídaví lidé. A ty já mám nejraději. ;o)

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat