motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

10.12.12

10 otázek pro ... @tomasbilek

Neustále mne překvapuje, jaké zajímavé uživatele Twitter nabízí. Nejen jejich tweety, ale i jejich pofese jsou tak různorodé, že když si vzpomenu, na některá mediální označení uživatelů, musím se smát. V poslední době se mí hosté motají kolem různých internetových projektů, zaměřených na mobilní zařízení. Dnešní host je taková bílá vrána, ale publikační činnost, již má také za sebou. Bývalého velkého hráče, na poli mobilních zařízení, vyměnil za nového, ještě většího. Ale víc už v rozhovoru ...


1.) Ahoj, vítám tě u 10 otázek pro ..., jsem rád, že jsi přijal mé pozvání a hned ti položím první otázku. Mohl by ses představit čtenářům? :)
Ahoj já taky tebe a všechny čtenáře zdravím, děkuji za milé pozvání. Hned u první otázky se trochu asi rozpovídám :)
Jmenuji se Tomáš Bílek, narodil jsem se a stále žiji v krásném středočeském městě Kolíně, kde bydlím se svoji rodinou a to manželkou, 1,5 letým synem Tomíkem a v neposlední řadě s dlouholetou přítelkyní v dobrém i zlem, psí labradoří slečnou Kylie, které je 9 let.
Odjakživa jsem byl urputným nadšencem všeho, co se zejména telefonů týká a počítačů jakbysmet. Poslední dobou je to, ale již v menší míře a zaparkoval jsem své fanouškovské city ke značce, co má něco společného s jablkem :). V dřívějších letech to bývala značka NOKIA – buď ji země lehká v dnešní době. Se Symbianem, Windows mobile jsem strávil pár pěkných večerů a bezesných nocí, instalacemi, resuscitacemi a dalšími radostmi co tehdejší systémy uměly …
Pracovně se zabývám obchodní činností, vedu celé obchodní a marketingové oddělení v jedné, celkem velké české společnosti.

2.) Z moc dobře informovaných zdrojů vím, že jsi velkým, ale opravdu velkým fanouškem nakouslého jablka. :D A jestli se nepletu, byli jsme i kolegové v časopise a webu Yop!, který tehdy tvořil Martin Kalián. Ten byl, je a asi i bude velkým příznivcem značky Nokia. Jak se to stane, že se člověk přesune od Nokie, tak razantně, k Applu?
Máš asi opravdu dobré informátory :D, je to tak, jsem velký zastánce Apple a svého času jsem napsal pár článku pro Klub komunikator (dnes myNokia.cz). V té době jsem byl velkým fanouškem Nokia. Těch zařízení mi od Nokia prošlo rukama celkem dost. Poslední byla naprosto skvělá E90. Řekl jsem si, že po ní chci něco s rozlišením alespoň 800x480 a HW klávesnicí, v té době to začal být pro Nokii nesplnitelný úkol a tak to zůstalo dodnes. Posledním telefonem co jsem si pořídil byla N97. Bohužel jsem jí pořídil ihned, když vyšla jako novinka a byla opravdu nepoužitelná, pro práci naprosto nevhodná a bez požadovaného rozlišení.
Tehdy jsem začal koketovat s HTC Touch pro 2 a Windows Mobile. Byla to dobrá zkušenost a XDA-Developers byly na nějakou dobu moje hlavní webová stránka v návštěvnosti.
Jak jsi už při otázce sám nastínil, dnes jsem opravdu velkým příznivcem Apple. Miluju to, jak všechno funguje, nepadá a hlavně to spolu všechno velmi dobře funguje. Pokud máš počítač a k němu nějaké iOS zařízení, je to fantastické jak funguje synchronizace přes iCloud, případně sdílení fotek přes fotostream. Mám prostě rád, když věci fungují a to u Apple platí na 100%. Dlouho jsem čekal na něco, WOW, od Nokia a minulý rok jsem právě s Martinem Kaliánem vyrazil před Vánoci do Drážďan, pro Lumia 800. Byla to pro mne hořká pilulka, nefungovala mi v něm data na SIM O2 CZ a také fotoaparát podává oproti iPhone velmi špatnou kvalitu. Až po několika měsících vyšla aplikace pro nastavení sítě a problém se odstranil. Co zůstalo dodnes, jsou nespolehlivě fungující notifikace, které jsou ale problémem systému Windows Phone 7.5. Prý u WP8 to funguje spolehlivě, tak uvidíme. Hodlám vyzkoušet Lumia 920. Dnes jsem lehce uvězněn v ekosystému Apple a to je právě velká výhoda této značky, umí si udržet zákazníky. Kdo má iPhone, téměř automaticky přechází na další vydaný iPhone.
Stále v duchu držím palce Nokii, aby opět ona vedla závodní peloton. Vždyť to ona přicházela v minulosti s neuvěřitelnými funkcemi. Ona přinesla vestavěný fotoaparát do telefonu a těch prvenství bylo mnoho. Dnes bych si to přál, ale všichni vidíme, kam se Nokia a podle mne, dobrovolně řítí. Dle mého, bylo chybou držet se jen jednoho operačního systému. Jak nemám Android rád, tak mít ho Nokia, rozhodně by zákazníků měla víc, než s celými Windows Phone.
Martin Kalián mě označuje za iovci, a víš co? Sice se tak rozhodně necítím, ale mám-li jí být, jsem jí opravdu rád….

3.) Díky svému současnému zaměstnání jsi mi sebral mayora ve firmě, kde pracuješ a já tam jezdil nakládat. Upřímně, to se kamarádovi nedělá, ale když jsi tam domácí a ještě k tomu ředitel, tak to se nedá nic dělat. :( Co pro tebe představuje Foursqure?
Ve firmě jsem od začátku letošního roku a tak jsem si musel zmáčknout check-in i v zde. Přeci jen, měl bych jít ostatním příkladem a ke své práci se hrdě hlásit :D, takže se ti moc omlouvám, ale já jsem prostě musel :D. Na aplikaci Foursquare jsem ze začátku koukal s despektem, říkal jsem si, co je komu do toho, kde právě jsem a měl jsem pocit ztráty soukromí. Nakonec jsem ale zjistil, že je to v okruhu kamarádů a přátel super app. Je zajímavé, jak se s kamarádem někde třeba o 5 minut minete, nebo jste oba ve stejném nákupním centru, jen každý na jiné straně. Takže to beru s nadhledem a když se mi chce, kliknu na známé chceck-in.
Došlo to dokonce tak daleko, že jsem doma pro srandu a při nákupu mi manželka říká: „Nezapomeň se checknout!“  a když mi to řekne podesáté v nákupním centru a směje se u toho, tak mě má asi za podivína :D. Můj přístup na sdílení pozice s kamarády, to ale stejně nezmění.

3a.) Když jsme u Foursquare, využíváš i jiné geolokační aplikace? Google Latitude, iMessages, Waze ...
Využívám pouze Foursquare. Občas jsem použil sdílení polohy v aplikaci Whatsapp. Co se týká vestavěných imessage, vyloženě sdílení polohy v menu nemají, ale lze sdílet polohu přes mapy v iOS, jak ale říkám, aktivně využívám pouze Foursquare.

3b.) A co klasické sociální sítě (Facebook, Twitter, LinkedIn ...), jaký jsi s nimi kamarád?
Z tebou právě zmíněných, používám všechny, jen s rozdílnou aktivitou. Jako první přišel kdysi Facebook, to ještě v době, kdy to zdaleka nebyl takový hit jako dnes a skoro na něm nikdo z mých známých a přátel nebyl. Velmi dlouho jsem odolával Twitteru, nějak jsem mu nepřišel na chuť….
Jak to ale tak bývá, tak s masivním rozmachem Facebooku a jeho zmutováním a debilním chováním lidí na něm, kdy mi přijde každý den několik žádostí od „přatel“ k účasti na nekonečném množství her, mě Facebook přestal naprosto bavit a přemýšlím o jeho zrušení… Je to asi i z důvodu, že jsem se naopak stal celkem závislák na Twitteru. Je to pro mě opravdu často zdroj novinek a zajímavých informaci a ne spamu, jako na Facebooku.
S LinkedIn se kamarádím taky nějaký pátek, ale využívám jej především po pracovní stránce, ke kontaktu s bývalými kolegy, pravidelně ho neotevírám, spíše když něco hledám nebo mi přijde zajímavé oznámení o změně pozice bývalého kolegy a podobně.

4.) Je pro tebe internet nedílnou, řekl bych životní, součástí práce? Dokážeš si představit sebe na současné pracovní pozici, v době, kdy nebyl internet?
Musím říct, že teď jsi mě celkem zaskočil, už jen tou myšlenkou, při představě, že by internet nebyl. Je to pro mě velké Sci-fi a myslím si, že bych ani nechtěl svoji práci, bez internetu a ostatních moderních technologií dělat. Posílat dopisy místo emailů, bez možnosti rychle obchodovat, by ten styl práce na mě byl hodně pomalý….
Neuměl a ani nechtěl bych se v takovém prostředí pohybovat. Jsem v podstatě závislý na internetu i telefonu samotném.

5.) Tuto otázku jsem již v jednom rozhovoru pokládal, ale pro tebe mi přijde extra vhodná. Když sleduji nějaký motoristický magazín, vždy, když recenzují nový vůz, neopomenou zdůraznit, že auto má přípojku pro iPhone, iPod ... Máš také vůz s přípojkou pro iPhone, iPod ...? :)
Chi chi, teď jsi mě pobavil. Sice mám velkou vášeň pro auta obecně a Apple, ale vyloženě přípojku pro iPhone v autech nemám. Vždy tam chci mít AUX – IN na jack, takže ten mám všude, ale konektor pro iZařízení nikoliv.
Je to tak záměrně, teď už mám například všechny zařízení doma s novým Lightning konektorem, takže by mi byl takový konektor k ničemu, bez nutné redukce, což už není tak komfortní. Proto upřednostňuji univerzální vstup do radia atd. přes 3,5mm jack.

6.) Otázka za 10 bludišťáků - Co tě spojuje s lidmi kolem #mobilnipivko a jak ses mezi tuto partičku dostal? ;)
S partou kolem mobilního pivka, se znám přibližně 6 let. Tenkrát to byl ještě klub komunikátor, kdy jsem se poprvé s kluky sešel v Kutné Hoře. Dominantní postavu zastával Martin Kalián jako šéfredaktor a tvůrce Klubu Komunikátor.
Od té doby jsme se sem tam potkávali, ale vznik #mobilnipivko byl skvělý nápad a potkal jsem na něm další skvělé lidi jako Marka Hajna nebo Jirku Hrmu a další. Je fajn, že se člověk muže potkávat s lidmi co mají stejné zájmy a „mluví“ stejnou řečí, řeší stejné problémy.

7.) Jak vypadá, tvůj, ideální víkend?
Můj ideální víkend je založený zejména na teplu a sluníčku. Nemám rád zimní období, i když lyžování mám celkem rád. Co vyloženě nesnáším, je vlezlá zima.
Od letních aktivit se odvíjí i mé koníčky a to výlety na motorce a potápění. Vzhledem k tomu, že máme rodinný dům, tak je to také letní, večerní grilování s přáteli a trávení času s rodinnou. Závěrem je mým největším koníčkem můj syn a rodina, která je na prvním místě.

8.) Blíží se Vánoce. Pamatuješ si na svůj první dopis Ježíškovi?
Tak to tě zklamu, já jsem asi nikdy žádný dopis Ježíškovi nepsal, nebo si na to nepamatuji. Spíše asi nějaký obrázek, i když dodnes kreslím jako absolutní mazal. Vánoce ale jako takové mám moc a moc rád...

8a.) A jako dospělý jsi Ježíškovi přání poslal? ;)
Ne, neposlal, nějak na Ježíška už nevěřím, asi jsem už velkej kluk :D Ba ne, nějak na Vánoce prostě nešílím, co potřebuji, si v rodině koupíme, když je to třeba a nečekáme tak na Vánoce.
Teď to bude samozřejmě tím, že mám malého špunta jiné a hezčí.

8b.) A poslední "Ježíškovská" otázka. Čekáš, že najdeš pod stromečkem nějaké překvapení? ;)
Chtěl bych si nadělit iMac, tak snad ho tam najdu, ale vyloženě nic nečekám :D Spíše radši dárky dávám, než dostávám…

9.) Dovolená? Raději v létě nebo v zimě?
Dovolenou jako takovou nejraději někde v teple, ideálně spojenou s potápěním. Takže to bývá většinou Egypt a týden potápění na lodi. Snad si ani nepamatuju, že bych si bral týden dovolené v zimě, snad prodloužený víkend, ale dovolenou si šetřím na teplo a léto :)

10.) No a jsme na konci. Co říci závěrem? Děkuji, že jsi našel odvahu na 10 otázek pro ... A poslední otázka zní - Je něco, co bys nám chtěl o sobě říct a na co jsem se nezeptal?
Já bych ti též rád poděkoval za milé pozvání a rád bych všem čtenářům popřál klidné nadcházející Vánoce a především spoustu dárků v podobě oblíbené elektroniky a jiných ihraček. :)
Rád se s některými z Vás potkám na #mobilnipivko, kde bude daleko více prostoru pro povídaní o čemkoliv jiném, co tu nepadlo. Ještě jednou všechny zdravím a děkuji za příjemné interview.

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat