motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

3.9.11

10 otázek pro ... @pavelondra2005

Ahoj u dalšího dílu 10 otázek pro ... Dnes vám představím člověka, u něhož by málokdo předpokládal obrovský zájem a znalosti z oboru výpočetní techniky. Když ho potkáte na ulici, slušně mu ustoupíte z cesty. Je totiž nevidomý.


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Jmenuji se Pavel Ondra, je mi 23 let, pocházím ze Zlína, ale v současnosti bydlím v Újezdu u Brna, cca 20 Km od Brna.

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
K internetu jsem se poprvé dostal na povinném kurzu obsluhy PC pro nevidomé. Učili jsme se zvládat vyhledávání ve vyhledávačích, psaní a čtení e-mailů a trochu jsme zkoušeli i html. Už tenkrát mě internet nadchl a to mi vydrželo dodnes.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Jsem fanoušek, veliký. Používám netbook a to hlavně na přednáškách pro zápisky, jakož i pro čtení knih, školních i těch ostatních. Dále mobil a to nejen na volání, ale i na ostatní věci “internet apod.” Také mám digitální mp3 diktafon/přehrávač, na který si pořizuji záznamy ze zajímavých akcí.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Na počítači mám Windows 7 a aplikace, které mi běží pořád jsou Twitter klient pro nevidomé, Miranda - IM klient pro sociální sítě a taky mám neustále otevřené Skype.
Další aplikace, která mi na PC nesmí chybět a bez které bych se určitě neobešel je ozvučovací software JAWS pro zrakově postižené. Neustále mám taky otevřené okno s nějakou knihou v poznámkovém bloku.
Asi půl roku využívám i služeb RSS čtečky.
Mobilní telefon mám s OS Symbian a běží mi na něm čtyři hlavní aplikace, ozvučení Mobile Speak, Twitter klient, textový editor na knížky a internetový prohlížeč.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Mám účty na Foursquare, Twitteru a Facebooku. Když jsem doma u počítače, Twitter a FB kontroluji pravidelně, na mobilu jen občas.
Foursquare, jehož používání na pc se mi jeví, jako beze smyslu mi jede jen na mobilu a přiznám se, že jsem mu propadl. Checkuji se kde to jde.
Proč sociální sítě využívám? Twitter mám spíš na čtení, Facebook na sdílení všeho a Foursquare beru jako hru.

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Přímo nějaký větší projekt nemám, jen vlastní blog, kde píšu soukromé zážitky apod.
S kamarádkou jsme založili projekt Inner eye, což není nic jiného, než blog, který vznikl vlastně náhodou. Předcházela tomu situace, kdy kamarádku nechtěla jedna osoba převést přes cestu s tím, že se bojí, aby se nenakazila slepotou. Kamarádku to dožralo a přišla s návrhem, že bychom mohli založit blog, kde bychom psali zajímavé informace ze života nevidomých. Přímo z našeho pohledu, tak, jak to “vidíme” my. Původně se k projektu přidali ještě další čtyři lidi, ale jak to vypadá, nakonec jsme zbyli s kamarádkou sami.
A já, jakožto člověk, kterého zajímají moderní technologie, jsem se zaměřil na sekci Technika, která nám pomáhá. Píšu o technických věcech, které nevidomí mohou používat a využívat. Hlavně o sociálních sítích, mobilních zařízení a podobně.

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Velmi pozitivně. Máma mi to absolutně schvaluje a vždycky říká, že díky mě je pořád v obraze a ví, co se v téhle oblasti u nás i jinde děje.

8.) Tvoje další zájmy?
Hlavně knížky a to především fantasy, sci-fi a také filmy stejného žánru. Hudbu mám rád jakoukoliv, která dobře zní, má dobrou melodii a prostě na mě udělá dojem a je jedno, jaký je to žánr. Pak také rád cestuji, vždycky rád poznám nová místa a nové lidi. Baví mě cizí jazyky, hlavně angličtina.

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
Myslím, že docela ano.

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Nic dalšího mě nenapadá, až na to, že sám sobě občas připadám trochu ulítlý a crazy.

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat