motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

24.9.11

10 otázek pro ... @Soptula

Grafik, fotograf, in-line bruslař, skvělý táta a manžel. Člověk, který z krabičky plné drátků dokáže udělat těžítko, ale i plně funkční zařízení, autor parádní 365ky. To je @Soptula. Že ho neznáte? Ale to je chyba. Velká chyba! Tak co s tím? Přečtěte si 10 otázek pro ... a uvidíte.


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, civilním jménem se Jmenuji Ivan Stloukal, ale v zásadě mě všichni znají jako Soptulu. Pod civilním jménem se vyskytuji maximálně v práci a to ještě možná …. Je mi 34, takže už toho začínám pamatovat víc, než by se mi líbilo. Na druhou stranu začínám zapomínat ještě o kousek víc, tak se to začíná vzájemně vyrovnávat.
Pocházím ze střední Moravy – z Moravského Krasu, z malinkého městečka Rájec-Jestřebí, kde jsem prožil vlastně celé svoje předchozí mládí ;-) Potom jsme se rozvedl, odstěhoval do Orlové (u Ostravy), kde jsem bydleli se @zichisek něco málo přes rok. Odtud hurá ke Kladnu, do takové díry- Libušína, kde prožívám mládí současné, ale i pracuji. Nicméně možná už v době vydání těchto otázek budeme bydlet v Praze, ale to je zatím tajné … ;-)

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
K internetu …. To už je tak dávno, že skoro i zapomínám. Původně to pro mě byly jen počítače. Ještě, když jsem byl školáček, objevili se u nás počítače IQ151. Pamětníci ví, že to bylo něco mezi toasterem a počítačem. Programovalo se v Basicu, takový technologický pokrok … Potom přišlo Atari, Didaktik M, … Tam to ještě nebyl internet ani počítačová síť, ale pamatuju si to napětí, když jsme do Didaktiku natahovali programy z magnetofonové kazety přes mikrofon. Pak přišly 386tky a už i první grafické pokusy v Corelu. A s příchodem výkonnějších strojů už i „vytáčené připojení“ k internetu. Rodiče šíleli, nad prosurfovanými minutami. A potom už se to z éry her a chatů profilovalo víc k práci, grafice, webovým stránkám a u toho jsem i tak nějak zakotvil. ;-)

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Moderní technologie, to je moje záhuba. V posledních letech se už uklidňuji. Není to tak dávno, kdy mi prošel rukama snad každý „chytřejší“ mobil, žádnou platformu nevyjímaje. Kindle, pořádná televize (plasma), na kterou se sice skoro nedívám, ale u geeka by být měla, síťové přehrávače, dataservery, neustálé zdokonalování PC …
Moderní věci obecně zpříjemňující život, nebo aspoň ty ve kterých se dá hrabat jsou moje. Třeba satelit – všichni si koupí takový, který jim bude vyhovovat. Já si koupil už strašně dávno Dreambox a hrabu se v něm, protože mě to prostě baví. Vždycky něco rozhasím, dostanu vynadáno, tak zase spravím a tak pořád dokola. To co NĚKTERÉ ženské mají s pracím práškem (i když ten jejich je fajn, voní, pere a nenechává skvrny, není drahý, stejně hledají jiný, který bude ještě lepší) já mám prostě s technikou.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Primárně Windows 7 64bit. A to jak v práci, tak i doma. Myslím si, že vzhledem k tomu, co od počítače potřebuji, plně odpovídá a nemusím ho nijak moc „šperkovat“. Jinak pracuji na MACku (Lion), také experimentuji s Linuxem (SUSE, Mandriva, Ubuntu). Prostě přesně v duchu předchozí odpovědi. Ale pro svoji práci potřebuji hlavně grafické nástroje, takže balík od Adobe (Photoshop, Illustrator, Indesign, Acrobat), balík CORELU, PSPad, potom nějaké office (ani nevím jestli mám nainstalované koupené Microsoftí, nebo nějakou OpenOffice verzi).
Telefon mám aktuálně stařičkou Nokii E66, takže na ni Gravity (Twitter, Foursquare), nějaký soft na filtrování hovorů, Opera, Resco Photo manager, a nějaké drobnosti, hry vůbec žádné. Ale v klidu, už pokukuji po WP7 ;-)

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Ze sociálních sítí aktuálně jen Twitter, Foursquare a Google+. Facebookovou sebevraždu jsem spáchal asi před rokem, kdy mi zeď začaly tapetovat zprávy stylu, kdo, kdy, kde vytrhnul mrkev ve FarmVille a podobně. A to už mi došla trpělivost.
Sociální sítě z 60% na mobilu, jinak mám neustále spuštěnou i appku na PC.

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Občas se vykecnu na svých stránkách www.istloukal.cz, nejvíc plním ale internet hotovou prací a potom fotkami našeho sluníčka Julinky. Ta má stránky svoje (moje), takže jenom doplňuji průběžně fotky a texty. Mimo to každodenně (skoro) píšu a posílám fotky na 365ku, kam jsem chtěl původně dávat svoje autorské „umělecké fotky a retuše“, ale nějak se to zvrtlo a změnilo se to na každodenní report života s Julinkou.
Další projekty jsou ve fázi dlouhodobé rozpracovanosti. Po celodenním čučení do monitoru v práci se nedokážu dokopat k něčemu smysluplnému i ve volnu. A když už se k tomu dokopu, tak jedno odpoledne něco vymyslím, v noci to v hlavě 3x předělám a tak to zase stáhnu a tak pořád dokola.

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
@zichisek i Julinka jsou obě technicky zdatné (@zichisek zatím ještě o kousek víc než Juli, ale ta už dobíhá), takže mě tolerují. Tedy do okamžiku, kdy díky mým „hrám“ s technikou nepřestane fungovat PC, nebo po reinstalaci nezmizí nějaká data. V tom okamžiku tolerance doma končí a začíná vyhrožování, někdy i takového kalibru jako je brokolice k obědu. Takže asi klasika technicky žijícího chlapa.

8.) Tvoje další zájmy?
Je jich hodně, ale času a sil na ně málo. Je pravda že moje práce je zároveň i koníček, takže grafika, retuše (nejlépe vlastních fotek), potom pohyb a sport (i když to na mě vidět není). Takže kolo – s Juli ve vozíku, in-lajny, sem tam nějaká vycházka – všechno spojené s focením, sem tam kamarádi, pivko. Ale hlavně Juli a raubíři z prvního manželství.

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
V mém okolí ani ne, ale v dosahu ano. Především tchán je na tom podobně a proto mě má možná i skoro stejně rád, jako vlastní dceru. Jak jinak si vysvětlit, že nás seznámil …

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
No, to že jsem jsem tichý a neukecaný už teď asi nikomu nenamluvím, tak mě nic nenapadá. Ale věřte, já musím aspoň takhle, doma mám dvě ženské a tam to nejde. A snad na sebe můžu prásknout, že třeba na Twitteru jsem asi závislý, protože ho ráno pouštím (na mobilu nebo i PC) dřív než piju kafe, což je neuvěřitelná pocta pro Twitter a všechny sleďe a sleďované. A to stačí, stavte se na pivo a ostatní řeknu mezi libovolným počtem očí.

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat