motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

20.8.11

10 otázek pro ... @StepanPernicky

Dost bylo #kviff a #KVpijatika! Mohl bych zvolat o sobotním dopoledni. Po sérii rozhovorů s jejich účastníky, teď trochu zvolníme. Dnes bych vám rád představil spoluautora webu PC Magazin.cz, tuningáře a ... Ale to už si přečtěte sami. Kdo to je? @StepanPernicky


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, jmenuji se Štěpán Pernický, je mi 22 let a jsem z malé vesničky u Valašského Meziříčí. Ona to vlastně není vesnička, ale městská část. Je poměrně vzdálená od města, takže ji tak beru, jako vesnici. Doma máme tři kočky a psa jménem Teddy, který je doslova domácím mazlíčkem.

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
K internetu jsem si poprvé přičichl v městské knihovně, v našem městě. Zrovna probíhala akce "březen, měsíc internetu" a každý zájemce si mohl zdarma surfovat na internetu. Byl jsem si tam zrovna něco vypůjčit a knihovnice mi nabídla, jestli nechci na internet. Když jsem odvětil, že na internetu neumím, ochotně mi vše ukázala a vysvětlila. Internet mě tak chytl, že jsem na něj chodil několikrát týdně a všechny zajímavé články si stahoval na diskety a doma v klidu četl. Tehdy ještě internet zdarma nebyl a platilo se za něj.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Fanoušek jsem rozhodně velký. Zajímají mě všechny nové IT hračky a technologie. Ještě jako malý kluk jsem se zajímal hlavně mobilní telefony a doma si tiskl na jehličkové tiskárně všechny zajímavé články o nových mobilech. Neustálé padání a hroucení Windows, mě donutily se zajímat o počítače. Vlastně také z důvodu, abychom naše PC nemuseli pořád někam vozit spravovat. A tak jsem trochu na mobily zanevřel a vrhl se do světa počítačů a internetu. Zhruba před pěti lety jsem zkusil sám rozjet internetové stránky o počítačích na adrese compiky.net. Nezkušenost, a moje ne příliš velká znalost programování, byly znaky blížícího se neúspěchu. Když mne oslovil můj nynější spolupracovník Tomáš Kendík s možností spojit síly a založit vlastní web, neváhal jsem ani minutu. Od té chvíle již uplynuly čtyři roky a našemu webu, PC Magazin.cz, se docela dobře daří.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Na svém domácím PC i notebooku používám 64bitové Windows 7 spolu s kancelářským balíkem Office 2010. Jednou za čas si vyzkouším co je nového ve světě Linuxu, ale většinou mi to víc, jak 14 dní nevydrží. Jsem velký fanoušek Microsoftu a Google. Už hezkých pár let jsem věrným uživatelem webového prohlížeče Mozilla Firefox a nezměnil to ani příchod Google Chrome. Pro komunikaci se sociální sítí Twitter použivám program MetroTwit.
Jako operační systém pro mobilní telefon používám Windows Phone 7, který běží v mém smartphone HTC HD7. Před ním jsem vlastnil HTC HD2 a HTC Touch Diamond. Můj první mobilní telefon, což už je možná i více jak 10 let, byla nějaká Motorola s vysunovací anténou. Mimo SMS zpráv a volání nic neuměla.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Jako první sociální síť jsem začal používat Lide.cz a poté Xchat. Nikdy mně nechytlo Líbím se ti, ale když jsem se dozvěděl o Facebooku, a že je tam možné zveřejnit informace pouze těm, co chci, tedy svým přátelům, neváhal jsem a registroval se. Tehdy ještě byl u nás Facebook v plenkách, i když ve světě už docela populární služba. Chyběla čeština a většina mých známých ani netušila, co to Facebook je. Jakmile se, zhruba před rokem, objevila česká lokalizace, nastal doslova expanzivní růst i u nás. Posledního půl roku jsem na Facebook zanevřel. Užitečnost informací, které se tam dovím, je prakticky nulová. Vážně nepotřebuji vědět, kdo si vyplnil jaký kvíz, nebo zodpověděl nějakou šíleně zajímavou otázku. V tomhle směru mi naprosto vyhovuje Twitter, která je mým nepostradatelným zdrojem informací. Nebojím se říct, že jsem na něm i trochu závislý. Twitter používám asi víc na mobilu, který mám prakticky pořád u sebe. Snad kromě koupelny. Facebook používám většinou na počítači, kdy mi stačí kontrola ráno a večer. Facebook Chat mám propojený s Windows Live Messengerem, který mi neustále běží na počítači. Dá se tak říct, že alespoň malou část Facebooku používám neustále. V poslední době testuji také Google+, ale jedničkou u mne rozhodně zůstává Twitter.

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Nedávno jsem spustil vlastní 365tku s názvem Střapaté káčátko a jeho 365tka. Velkou inspirací mi byl právě tvůj @Zajda365. Každý den se snažím přidat zajímavou fotku. Jak jsem se na začátku zmínil, přes čtyři roky se podílím na provozu portálu PC Magazin.cz. Pravidelně se tam snažíme informovat o novinkách ze světa počítačů a mobilních telefonů. Občas vyjde i zajímavá recenze na hardware.

7.) Jak se tvoje rodina dívá na tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Myslím, že už si celkem zvykli. Doma máme každý svůj počítač, takže se nehádáme, kdo u něj bude sedět.

8.) Tvoje další zájmy?
Mezi mé další zájmy patří fotografování, hlavně přírody. Dále jízda na kole, auta a také jsem zapálený amatérský meteorolog. Denně si vedu záznamy o počasí. Rád spojuji zájem o počasí s fotografováním. Nejraději fotím noční bouřky a blesky. Zajímám se také o tuning aut a společně s tátou, si svá autíčka taky tak trochu upravujeme. V poslední době také rád griluji s rodinou, nebo přáteli na zahradě.

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
Bohužel jich moc není. Možná jen kámoš Pavel, s kterým občas zajdeme do místní hospůdky, na výbornou pizzu a jedno, dvě a někdy i tři pivka. Pokecáme převážně o mobilech nebo počítačích. Častým tématem jsou také auta.

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Vše důležité bylo řečeno. Kdo by chtěl vědět víc, nechť se nestydí a naváže kontakt na některé ze sociálních sítí. Díky za rozhovor

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat