motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

7.9.11

7.9. #czsmile day

Včera podvečer, jsem tímto tweetem:
nastartoval zajímavý nápad. Ten začal realizovat @slameny_hubert:
a začali se přidávat další a další.

O co jde? Usmívat se kolem sebe, na všechny. Proč? Jen tak, aby byl svět veselejší. Prý se usmívají jen blázni. A protože je svět plný bláznů, tak udělejme něco bláznivého.

Já už to zkusil. Cestou z práce jsem se usmíval na všechny v autobuse i metru. Reakce?

V autobuse si ani nikdo nevšiml, že se usmívám. Snad jen řidič, když se na mne podíval, protože jsem mu Opencard shodil systém čtečky.

Metro bude snad lepší, doufal jsem. Víc lidí, víc úsměvu. Chyba! Všichni pohrouženi do sebe. Max. do novin nebo knihy. Ve chvíli, kdy se pohledy střetly a já se usmál, dotyčný se na mne až do výstupu z vagonu nepodíval.

Světlý okamžik nastal ve stanici Muzeum. Nastoupila skupina japonských turistů. Když zjistila, že jediný se ve vagónu usmívám, zřejmě chtěli konverzovat. Mé omluvné Sorry, idon´t speak English, jim zkazilo radost.

Vlastně byl ve stejném vagónu ještě jeden člověk, který se usmíval. Byla to maminka, která dělala bubáka na své dítko. Znáte to, takové to Kuk na maminku.

Jinak za celou cestu žádná odezva úsměvu, žádná kladná reakce. Aby se cizí člověk na vás podíval, musíte vybočovat z šedivého průměru masy. Nejlépe červená mašle ve vlasech, nápadný fyzický hendikep, zelené číro nebo jiná výstřednost. Jinak si vás opravdu nikdo nevšimne.

Docela se těším na reakce ostatních účastníků #czsmile. Všechny tweety opatřené haštelágem můžete sledovat přímo na Twitteru nebo prostřednictvím Klábosení, ale tam je značné zpoždění.

V reakci na takto spontánně vzniklou akci navrhuji vyhlásit 7. září Dnem úsměvů. Jestli tedy už něco takového není. Ale to neznamená, že se budeme usmívat jen dnes!

Nebojte se, nestyďte se, usmívejte se na všechny kolem sebe. Vždyť jaká může být krásnější odměna, než když vám cizí člověk úsměv oplatí.

1 komentář:

  1. Tohle už jsem někde četl. taky se zkouším usmívat a doufám že mě někdo neobviní z obtěžování.

    OdpovědětVymazat