motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

23.6.10

Armáda ČR na dálnici

Dnes v noci jsem měl opět štěstí na Armádu ČR, která se přesouvala po dálnici D1. Nejprve jsem je potkal v protisměru. To mě potěšilo, protože s jejich přesuny mám už nějaké zážitky. Při zpáteční cestě jsem je však potkal ve svém směru. Opět jsem se přesvědčil, že pro vojenský transport, pohybující se po pozemní komunikaci, zřejmě Vyhláška o provozu na pozemních komunikacích neplatí. Jak jinak si vyložit jejich bezohledné ohrožení a omezení účastníků silniční dopravy, při jejich vyjíždění z odpočívadla na dálnici.
Ano, celá kolona byla doprovázena vozidly Vojenské policie, s rozsvícenými výstažnými světly. Účastníci silničního provozu jsou v tu chvíli povinni, takto označeným vozidlům, umožnit bezproblémový průjezd. Na druhou stranu, auta s právem v přednosti jízdy, používajíci světelné a zvukové znamení, si musí počínat tak, aby neohrozily a neomezily ostatní účastníky silničního provozu. A to se v tomto případě nestalo a vozidla Armády ČR si počínala velmi bezohledně.
Co se stalo? Při vyjíždění z parkoviště, se doprovodné vozidlo Vojenské policie, postavilo doprostřed dálnice (napříč), aby umožnilo bojovým, vojenským vozidlům výjezd z parkoviště na dálnici. Že v tu chvíli, stoupacím pruhem jedou tři kamióny, to je zřejmě vůbec nezajímalo (ohrožení, omezení). Bojová vozidla, místo, aby po vyjetí z odpočívadla, pokračovala stoupacím pruhem, vesele se sunula pravým (prostředním) jízdním pruhem (omezení).

Takže mé doporučení účastníkům silničniho provozu, až potkáte vozidla Armády ČR, na jakékoli pozemní komunikaci, snažte se jim vyhnout. Jsou bezohlední a ohrožují a omezují všechny kolem sebe. 

Žádné komentáře:

Okomentovat