motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

26.11.11

10 otázek pro ... @Kytkosaurus

Skautského vedoucího jsem v 10 otázek pro ... ještě neměl. Myslel jsem, že skaut žije přírodou, ale, že i moderní technologií? A chodíte na výlety podle GPS? Vyzpovídal jsem proto @Kytkosaurus a nestačil jsem se divit. :)


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Jmenuju se Jakub Pavelka, ale na webu i jinde hodně používám svou skautskou přezdívku Kytka. Bude mi 33 a jsem z Prahy (A jsem nestranný v otázce, na kterém břehu Vltavy je lepší se narodit. Protože nejlepší je to pochopitelně uprostřed Vltavy, jako jsem se narodil já.)

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
K Internetu jsem se poprvé dostal na gymplu, když mi kamarád doma ukazoval, jak to funguje. Jak vypadá BBSka a tak. Po gymplu jsem šel na Matfyz, kde jsem, díky školní síti, mohl být na internetu víc. Ale využíval jsem stejně v podstatě jen diskusní fóra, internetový časopisy. V začátcích zejména FotoPrůvodcePaladix, e-mail a nic moc jinýho.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Jak v čem. Nový technologie mě většinou zajímaj a snažím se být v obraze, ale pořizuju si je většinou, až když jsem si jistej, že mi přinesou víc užitku než omezení oproti tomu, jak jsem danou věc dělal dosud. A taky jsou oblasti, kde jsem ochotnej investovat do novinek a oblasti, kde kupuju v podstatě to nejlevnější, co splní moje požadavky – tak to mám třeba u mobilů.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Na počítači mám stále Windows XP a ještě rok to tak bude (to Gordonovi vyprší pátej rok záruky a já budu možná přemýšlet o novým notebooku). A vzhledem k tomu, že jsem překladatel, tak hlavní aplikace jsou sada MS Office, slovníky a CAT program MultiTrans. Na třídění a úpravu fotek používám zatím Zoner Photo Studio a uvažuju, že se plácnu přes kapsu a pořídím si Lightroom. Zoner mi maximálně vyhovuje svým ovládáním a nástroji pro hromadné úpravy, ale Adobe má přeci jen lepší výstupy. Na mobilu je to Android a z aplikací používám hlavně TweetDeck, nativní FB a Gmail aplikace, prohlížeč a Mobilní Scuk. A ještě teď uvažuju o Android tabletu.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Aktivně používám Twitter a Facebook, účet mám ještě na Google+, ale tam zatím nijak aktivní nejsem. Většinou pracuju z domova, takže obvykle jsem připojenej na počítači celej den a sociální sítě jsou aspoň nějaká náhražka kontaktu s okolím. Když jsem venku a mám čas, tak se mrknu na Twitter na mobilu, na facebook jdu z mobilu jen výjimečně. Facebook používám proto, že díky skautingu mám kamarády po celé republice i různě po světě. A i když se s řadou z nich roky nevidíme, je příjemný vědět, co dělaj a to FB umožňuje. Jsem tam ale dost vybíravej, co se týče přidávání mezi „přátele“ (člověka, kterýho bych neznal osobně tam mám vlastně jen jednoho) a taky opatrnej, co se týče toho, co tam píšu (v zásadě se řídím tím, že pokud existuje alespoň jeden člověk, který by danou věc neměl vědět, nemá to na FB co dělat). Na Twitteru mám naopak jako hlavní kritérium pro lidi, který sleduju to, že mě jejich tweety budou bavit a budou pro mě zajímavý.

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Mám svou fotogalerii, ale teď je pro nedostatek času roky zanedbávaná a vlastně si jen držím doménu. Začínám ale čím dál častěji dostávat chuť s tím něco dělat. Taky mám v podstatě dokončenou rekonstrukci bytu, takže se třeba na kytka.net časem nějaké fotky zase objeví. A jinak jsem jedním z mnoha hodnotitelů projektu pana Cuketky Scuk.cz.

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
„Neříkej, že už sis zase koupil další foťák“ „Už zase sedíš u internetu?“ Ale nebylo to zase tak strašný a co jsem se odstěhoval od rodičů, tak už to vlastně neslyším vůbec (možná i proto, že zatím bydlím sám). A jak už jsem psal, moje záliby v oblasti moderních technologií jsou s výjimkou focení poměrně finančně nenáročné a snažím se hlídat, aby nezabíraly zbytečně moc času. Takže celkem není důvod, aby někomu vadily nebo překážely.

8.) Tvoje další zájmy?
Nevím, jestli se to dá zahrnout pod zájmy, když je to vlastně styl života, ale na prvním místě jednoznačně skauting. Členství v oddíle mi hodně dalo a hodně mě naučilo a teď se snažím to vracet. Přitom se stále učím a zásobuju se novými skvělými zážitky s fajn kamarády. Je strašně příjemné patřit k tak obrovskému společenství lidí, ve kterém je výskyt fajn jedinců velmi, velmi nadprůměrný. Naposledy jsem si to ověřil letos v létě na světovém jamboree ve Švédsku. To je akce o které říkám, že je to takový menší čtrnáctidenní tábor pro 40 000 lidí z celého světa. 30 000 z nich jsou účastníci od 14 do 17 let a zbytek dospělí „servisáci“ a vedení jednotlivých výprav. Celá akce se nedá popsat jiným slovem než „mazec“.
Další zájem, který s tím předchozím hodně propojuju, je focení. Od doby, kdy mě vyhodili po půl roce z toho matfyzu a za peníze vydělaný jako přidavač na stavbě, než jsem zase nastoupil na VŠ, jsem si koupil svůj první vlastní foťák. Postupem času to dospělo k několika dalším foťákům a živnosťáku. I když mě živí stále překlady, focení na zakázku spíš jen snižuje škody nadělané v mém rozpočtu fototechnikou.
Další zájem, který se propojuje s předchozím je muzika. Poslouchám skoro všechno „od folku po punk“. Nejsem nijak zvlášť žánrově vyhraněnej, spíš je pro mě důležitý, abych z těch muzikantů cítil, že to co hrajou je daný tím, že je to baví a ne tím, co jim doporučil manažer. A vlastně i všechny ostatní umělecké „žánry“ mám hodně rád, ale vše jen pasivně. Od malička hodně čtu, rád zajdu do divadla nebo do kina, nepohrdnu ani zajímavou výstavou.
No a nakonec je tu sport. Hraju florbal, volejbal a badminton. Od loňska, kdy konečně někdo do ČR dovezl inlajny v mojí velikosti (50, vážení výrobci obuvi, je to tak, tváříte se, že o nás nevíte, ale my existujeme) jezdím na bruslích i jindy než v zimě. V poslední době jsem přidal ještě golf.

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
Skaut všude bratry (a sestry) má zní sice jako strašný klišé, ale ona je to vlastně pravda. Fotografové maj taky tendenci shlukovat se s podobně postiženými jedinci. Muziku poslouchá a sportuje spousta lidí, takže jednoznačně ANO.

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Včera jsme poslali do tisku fotografickou knížku o Jamboree 2011 a české výpravě na něj, což je vlastně první kniha, na které jsem se podílel jako autor a ne jen jako překladatel. A teď jsem strašně zvědavej a napjatej a nemůžu se dočkat, až přijde z tiskárny a budu ji držet v ruce. (Držím palce, ať se knížka líbí a dobře se prodává. @jiproch)

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.


Žádné komentáře:

Okomentovat