motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

19.11.11

10 otázek pro ... @xnajja

Vždy, když jedu přes Tábor, říkám si, že už ji konečně přece musím potkat. Vidím ji se někde checknout, vždy tak 20 minut po průjezdu městem. Prostě se nedaří se a nedaří. :) Proto jsem rád, že přijala pozvání do 10 otázek pro ...


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Zdravím všechny čtenáře. Jmenuji se Jana Laňková, narodila jsem se v lednu, roku 1993 v Českých Budějovicích a posledních devět let bydlím v Mladé Vožici u Tábora.

2.) Jak jsi se dostala k internetu a všemu kolem něj?
V roce 2001 jsme od známého koupili náš první počítač. Malá Jana, ještě netušíc, že bude počítač za pár let nedílnou součástí jejího života, překonávala s tátou levely v Sokobanovi. Pak přišlo připojení k internetu přes vytáčené spojení, první e-mailová schránka na Tiscali, objevování světa skrze online webkamery, procházení stránek mých oblíbených hudebních interpretů,… prostě maličkosti, které si dnes ani nepamatuji, ale tehdy pro mne byly hodně důležité. Po povodni 2002 jsem z online světa zmizela a o 3 dlouhé roky později jsem jej začala znovu objevovat a zjišťovat, jak se neuvěřitelně změnil a vyvinul.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Kdybych mohla libovolně utratit velkou sumu, drtivá část by letěla z účtu někam do e-shopů s elektronikou. Nejvíc jsem zainteresovaná v mobilních telefonech. Vždy se však snažím dělit zboží na to, jaké chci a jaké potřebuji. Nakonec tak o technologiích především čtu… jsem tedy fanoušek, ale už moc ne uživatel. Používám smartphone Samsung Galaxy Ace, notebook HP 530,… A víc vlastně nepotřebuji. Nebo o tom ještě nevím.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Na notebooku pracuji s Windows 7, ale tak dvakrát do roka mě napadne, že nainstaluji Linux (Mandriva, Ubuntu, Fedora, openSUSE), následně to vzdám a přemístím se zpět do Windows. Ale ponechám si zadní vrátka - dualboot. Aplikací mám méně než na mobilu, to už je ten paradox mobilní generace: Microsoft Office, Google Chrome, foobar2000, VLC Player, Skype, Miranda (Jabber, MSN a FB chat), Dropbox, RapidDownload Manager
Na Samsungu je aktuálně Android 2.3.3., ROM Ginger-Real-ACE-V1.3.0-KPO. Ale upřímně – až bude doladěný CyanogenMod7 pro Ace, nečekám a flashuji…
Mobilní aplikace, to bude trochu delší seznam: GMail, Twitter, Winamp, Dolphin Browser, AlarmDroid, Google Reader, Foursquare, Skype, picplz, Simple Last.fm Scrobbler, Snaptastic, Pubtran, Shazam, Facebook a hry Angry Birds, Fruit Ninja a NFS Shift.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Sociální sítě jsem si zamilovala. Snad ještě nic v životě mi nevydrželo tak dlouho jako tweetování (od února 2009). Pro soukromé účely (komunikace mezi přáteli a spolužáky) využívám Facebook (od září 2008). Od 1. 7. letošního roku mám i Google+, který jen čtu a aktivně nepřispívám. Baví mě i Foursquare, fotky sdílím na picplz, hudbu vyhledávám na Last.fm, deníček píšu na Blogger (pokud se dá počítat jako sociální síť). Registrovaná jsem na mnohem více webech.
Twitter čtu spíše na mobilu, Google+ zase výhradně na PC.

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Kdysi jsem se učila HTML a kaskády, snažila jsem se tvořit i nějakou grafiku a kouzlit webové stránky (boom odstartoval offline archiv Jak psát web na CD Počítač pro každého, který jsme měli předplacený). Na freehostinzích typu webzdarma jsem měla „projektů“ snad 20, ale žádný už (doufám) neexistuje a nenalézá se k dispozici pro veřejnost jakožto inkriminující materiál.
Dnes mám jen sociální sítě, své portfolio (jemuž jsem vydesignovala ubercool kabátek), svůj blog, pár článků poházených po internetu (většina už asi k nenalezení), ale poslední dobou se věnuji copywritingu – po začátcích, na které bych raději zapomněla (ale každý nějak začínal…), se snažím nejen psát, ale zároveň copywriting i „studovat“ a pochopit. Takže jsem se dostala od IT tak trochu k psychologii zákazníka atp.

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Moji rodiče mi vždy dávali svobodu. Geny to zařídily tak, že jsem se viděla spíš u počítače, než v kuchyni. Táta je technicky založený. To on mě přivedl na cestu, po níž teď kráčím. Tak doufám, že toho v zájmu IT nelituje.

8.) Tvoje další zájmy?
Zájmy? Těžko říci… Mám ráda svou rodinu a přátele. Psaní, filmy, seriály, hudbu, tanec, moje zvířectvo, dobré pivo, vodní dýmku s kvalitním tabákem. Kdysi jsem ráda malovala a zpívala, dokud jsem nedostala rozum a nezjistila, že to neumím. Takže mým největším koníčkem je můj život.

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
Samozřejmě, že nejvíce lidí naladěných na stejné vlně je ve škole. Ale i tam se v jedné třídě zájmy a talenty neuvěřitelně mixují. Kromě spolužáků ze SŠ spojů a informatiky, mě napadá jen velmi málo lidí. Vlastně snad jen táta.

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekla a na co jsem se nezeptal?
Snad jen, že mi bylo ctí odpovědět na otázky a mít možnost zavzpomínat si na časy minulé. Uvědomit si přítomnost, trochu se zadívat i do budoucnosti a zároveň poodkrýt svou roušku anonymity. Díky @jiproch i čtenářům za pozornost a posílám pozdravy, ať už kamkoli…

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat