motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

1.11.11

Panoramata

"Víte na co jsem zvědavá? Na ty panoramata.", kdo by neznal legendární slova paní Homolkové, z filmu Homolka a tobolka.

A protože jsem vášnivý, amatérský, fotograf, rozhodl jsem se vyzkoušet, jak je těžké vyfotit a vytvořit panoráma.

První panoráma je foceno kompaktem Nikon Coolpix L23 v úhlu 360°. Skládá se z 9 snímků, které jsou pomocí Zoner Foto Studio 14 složeny do konečného panoráma. Při tvorbě označíte fotky, které mají být součástí panoráma a Zoner Foto Studio 14 se o výsledný snímek postará sám. Můžete zvolit i manuální cestu tvorby, ale upřímně, je to opruz.

Druhé panoráma je foceno mobilním telefonem HTC Magic, pomocí aplikace Photaf Panorama Pro. Tentokrát je focen pouze úhel 180° a je složeno z 5 snímků. Samotné nastavení aplikace je velmi jednoduché, ale to nyní nebudu rozepisovat. Já nastavil manuální snímání snímků v režimu HD. Není potřeba použití stativu, na displeji mobilu je zobrazena vodováha, jak vertikální, tak horizontální.

Jak je vidět, focení, nebo tvorba panoramat není zas tak těžké. I já to zvládl. A protože již existují i aplikace pro mobilní telefony, které samy zvládnout nasnímat a vytvořit panorama, může se této tvorbě věnovat opravdu každý.

Dovolím si zakončit tento článek ještě jedním dialogem paní a pana Homolkových: "Říkám, co říkáš tomu panoramatu? Je to žrádlo."

Žádné komentáře:

Okomentovat