motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

3.12.11

10 otázek pro ... @Adamska89

Když jsem na Twitteru narazil na tohoto chlapíka, myslel jsem, že jde o dalšího, budoucího, "štěbetajícího" lékaře. Omyl, je to budoucí fyzioterapeut. Je dobré mít známosti na mnoha místech! Jeho tweety mne zaujaly hned na první přečtení. Takové lidi sleduji a čtu s velkým zájmem. Proto jsem rád, že přijal pozvání do 10  otázek pro ... Pohodlně se usaďte a zjistěte, jak se s internetem a vším okolo potýká @Adamska89.



1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, jmenuju se David Šaloun, narodil jsem se před 22 lety v Rakovníku, ale od svých dvou let bydlím v Praze.


2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?

Pokud si dobře pamatuju, tak moje vůbec první seznámení s internetem bylo někdy mezi čtvrtou a šestou třídou na základní škole, v rámci nepovinné informatiky. Oficiálně to měla být standardní výuka, ale probíhalo to tak, že jsme přišli a brouzdali na netu, případně hráli Starcraft nebo Age Of Empires :) Pak dlouho nic, protože doma jsme měli jen starou 486ku s Win 95 bez připojení, kde jsem dokázal spustit max. Prince of Persia...Někdy kolem roku 2005 se nám v rodině konečně vyskytl trochu lepší stroj, notebook Toshiba a s ním přišlo první pořádné neomezené připojení, tuším 2Mbit/s, tehdy celkem slušný... Jak jsem řekl, do té doby jsem byl absolutní internetový a PC analfabet zaostávající za ostatními, takže jsem se jal vše dohánět stylem „pokus-omyl“. První fóra, první mail na volny.cz, možná tam byl i profil na lide.cz, atd.


3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?No jéje... Nejradši bych vyzkoušel každou novinku a gadget, jenže hlavní a jediný problém, který mi v tom brání, je neustálý nedostatek financí - holt jsem jen „študý chudent“, tak můžu zatím jen snít a být aspoň technologický teoretik...:)
Jsem fanda produktů Apple. Líbí se mi jejich styl, zpracování, elegance a to, jak jednoduché a zároveň použitelné stroje to jsou. Ovšem neznamená to, že zatracuju ostatní značky, že jsem MS hater a podobně. Naopak, jsem otevřený čemukoli, co mě zaujme, nehledě na značku.
Snažím se mít neustálý přehled o nových technologiích, co nás čeká v blízké i vzdálenější budoucnosti, s čím si budeme moct hrát a co nám bude usnadňovat a zpříjemňovat život...
V mé kapse by se našel černý iPhone 4 32GB, doma jako stolní PC používám asi 4 roky starý notebook VBI (Verified by Intel) s C2D 2GHz CPU, 2GB RAM a 160GB HDD, plus 640GB externí HDD Western Digital a na cesty a hlavně do školy mi už třetím rokem slouží netbook Toshiba NB-200.


4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?V současnosti jedu na Windows 7, občas na ně sice nadávám, ale celkově jsem spokojený, je to dobrý systém. Na cestovním netbooku mi běží Win XP. Ze SW, co používám tak nějak pravidelně – na net Mozilla Firefox (domácí PC) a Google Chrome (netbook), kecálek QIP JadrisPack, i když ten už málo, pak Dropbox na sdílení souborů, iTunes pro muziku a synchronizaci telefonu, MS Office pro kancelář, uTorrent na seriály a nesmím nezmínit ani takovou důležitou drobnost, jako je Malování a Kalkulačka, ty používám skoro denně.
V iPhone (iOS) byste našli aplikace pro Twitter (Echofon), Facebook a Google+, dále Foursquare, Instagram pro sdílení fotek, Google Latitude, WhatsApp na kecání, Nike+ GPS na běhání, SoundHound na rozpoznání songů, Camera+ na úpravu fotek, Read It Later, GoodReader pro čtení PDF, Onavo k šetření dat a nějaké ty hry, ale ty už hraju minimálně...


5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?Používám Facebook, který mám hlavně pro komunikaci s lidmi ze školy, práce a se známými a který čtu převážně na PC. Ovšem jedničkou mezi sociálními sítěmi je pro mě Twitter. Ne nadarmo se říká, že na FB mám lidi, které znám a na Twitteru lidi, které bych chtěl znát. Plně s tím souhlasím. Díky němu jsem poznal spoustu skvělých a zajímavých lidí, i když jen virtuálně. Je to pro mě nenahraditelný zdroj informací, doporučení, tipů i zábavy. Na webový Twitter skoro nezavítám, funguju hlavně přes iPhone.
Potom jsem k nalezení i na Google+, ale ten tak trochu zanedbávám. Používám i Foursquare, když se nezapomenu checknout, to se mi ale poslední dobou stává čím dál častěji... Díky Last.fm objevuji novou muziku a Instagram, který mi zprostředkovává pohled na svět očima lidí kolem mne. Oťukl jsem i Diasporu, Gowallu, Miso a další, ale nezaujaly mě. Zkouším skoro vše, snažím se mít přehled, ale zůstávám jen u toho, co má podle mě budoucnost a něčím mě obohatí.


6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.Kdysi jsem se pokusil o jakýs takýs blog na Posterous, ale moc dlouho mi to nevydrželo. Když z 24 hodin, které den má, odečtu čas na školu, práci, spánek, zábavu, přátele a samozřejmě na přítelkyni, kterou se při tom všem snažím nezanedbávat, moc času na projekty mi už nezbude. Do budoucna ovšem určitě zase něco zkusím...:)


7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?Doma funguju jako taková IT podpora a servis spojený s poradenstvím. Jak něco nejde nebo si někdo neví s něčím rady, hned jsou u mne. Nejsem žádný programátor ani ajťák, jen takový pokročilejší uživatel, ale v mé rodině jsem jediný, kdo se aspoň trochu orientuje v IT oblasti.


8.) Tvoje další zájmy?Mým největším zájmem je má přítelkyně, které obětuju nejvíce času. Potom nějaké ty seriály (TBBT, HIMYM, Simpsonovi...), filmy a hlavně muzika, tu miluju! Venku mě bez sluchátek nepotkáte. AC/DC, Airbourne, Lenny Kravitz, Metallica, Stone Sour a spousty dalších. Hlavně rock obecně, starý i nový, ale nepohrdnu i jinými styly. Vyjma hip hopu, ten vyloženě nemám rád (více na mém Last.fm). Rád bych i tvořil, nejradši bych usedl k bicím, ale ani basou nebo kytarou bych nepohrdl. Bohužel na bicí chybí prostor, bydlím v paneláku, tak aspoň u kámoše ve sklepě zkoušíme nějaký ty covery, ovšem publikovatelný to není, spíše jen taková sranda...:)
Jo a rád jím a spím, za tepla si jdu zaběhnout nebo zajdu do posilky...


9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?Bohužel, v mém okolí se moc lidí s podobnými zájmy nevyskytuje, ve škole jsme my chlapi silně v menšině a žádnou geekette tam nemáme. To samé v práci. Pár výjimek mezi mými přáteli, co znám osobně, se najde, ale těch moc není.


10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?Třetím rokem studuju fyzioterapii, potkat mě můžete v Praze v Cinestar Anděl Gold Class, mám rád čaje, klid, koncerty, nepiju kafe, nekouřím, jsem závislý na informacích, poučuju a rozdávám rady (čímž často štvu své okolí), jsem kritický (i sebekritický) realista, z literatury mám rád sci-fi, rád přemýšlím, nemám rád nedochvilnost, ignoranci, spěch, Superstar, X-Factor a podobné soutěže. Občas rád vařím, peču a nakupuju, mám rád jaro a léto, nesnáším podzim a přeháním to s používáním třech teček na konci vět... Kdo chce vědět ještě víc, najde mě na Twitteru :)
Díky moc za pozvání mé maličkosti k rozhovoru!


Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory
zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat