motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

12.11.11

10 otázek pro ... @Raveboy_cz

Celý den pracuje s PC. Když přijde domů, nemůže ho ani vidět. Je to normální? Pro jedoho ano, pro druhého nepředstavitelné. Jak je na tom můj dnešní host @Raveboy_cz? Zeptal jsem se ho v 10 otázkách pro ...


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, jmenuju se …… necháme Raveboy ? Mám rád anonymitu, je mi 37 let a jsem z města od Labe a to z Kolína.

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
Ke všemu kolem internetu a PC jsem přišel jako slepej k houslím. Sice jsem měl jeden z prvních Didaktiků v zemi, ale tam jsem hrál jen hry a počítače jako takový mě nezajímali řadu let. Až když mi kamarád nabídl něco jako „ajťáka“ v jedné firmě, kde jsem dělal na lince, dostal jsem se takzvaně IN. Ale bez kamarádů na telefonu kteří radili i jak funguje FDISK, bych si doteď nedokázal nainstalovat snad ani widle. Jinak k internetu jsem se dostal poprvé někdy v roce 1999 a to díky Volny.cz (však tu dobu známe) a vytáčený lince. První PC P75 s 32MB RAM (tu paměť mi tenkrát záviděl kde kdo), první mail na Worldonlinu, první hry pařený na 3Dfx (zamačkávám slzu).

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Jsem ten co by chtěl mít vše co je nové a moderní, ale v podstatě to nepotřebuju. Díky tomu, že v práci nedělám nic jiného než na PC, jsem rád, když si od toho doma odpočinu. Takže klasický stolní PC doma pouštím tak jednou za měsíc, aby se zaktualizoval a abych dal dohromady fotky, co jsem třeba nafotil. Jinak mám služební noťas a ten mám opravdu jen díky „pohotovosti“ kdyby se v práci třeba něco dělo. Takže pokud to někoho zajímá tak stolní PC je nějaký dvoujádro AMD 64bit, 8GB RAM, 1TB HD, WIN7 v dualbootu s OpenSuse a 22“ LCD. A noťas DELL E4200 s WIN7. Ač profesí IT, doma radši vařím :-)

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Jak už sem řek, na PC používám převážně jen produkty MS. Takže pokud to jde, mám všude Win7. Sice jsem dělal ve firmě, kde jelo vše na linuxu, ale k tomu jsem nějak nepřilnul. Ale i tak jsem si neodpustil natočit i OpenSuse, jen kdyby náhodou bylo „něco“ potřeba a abych byl, tak nějak v obraze. Proto nenadávám na Linuxáře? Jinak klasický kacelářský SW, prohlížeč Chrome a ostatní produkty co nám dává strejda Google. Jsem majitelem HTC Desire, takže Android a tablet Asus Transformer (verze bez klávesnice). Ten používám teď už jen jako čtečku. Prostě jsem ho musel mít, ale využití je opravdu jen minimální. Na telefonu nejvíc používám oficiální app Twitter, Google+, 4square, Facebook, Google mapy a navigaci. Latitude, aby lidi věděli kde jsem? Na fotky PicPlz, FxCamera a na pokec Gtalk. Teď nově WhatsApp. To samé mám v podstatě na tabletu. Do konce roku plánuju koupit Kindle.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Začalo to všechno Facebookem, kde jsem doteď, ale spíš lidi z toho mažu, než abych si je přidával. Ne každý rozumí těm „kecům“ co tam píšu. Nemohl jsem si samozřejmě odpustit vlézt na Google+, ale nejvíc využívám Twitter. Na tom se dá říct, že docela ulítávám. Dostal jsem se, myslím, do velice dobré „twitří“ party, kde je sranda a nikdo si na nic nehraje. Tímto bych jim za to poděkoval :-)

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Pokoušel jsem se už několikrát rozjet nějaký projekt, ale nerad píšu o něčem, co už někdo dělá a je v tom možná lepší než já. Takže jsem u toho moc dlouho nezůstal, ale po x pokusech na různých blozích jsem zakotvil na Posterous a tam už zůstanu. Občas tam něco napíšu, postnu nějakou fotku, nějakej klip, prostě co mě zajímá a může zajímat i někoho jinýho. Dokonce jsem se odhodlal i na „rádoby“ recenzi svého tabletu.
No a pak jestli to stojí za řeč, mám profil na Flickru, kam jsem letos začal dávat nějaký povedený fotky. Je to ale jen v začátkách.

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Moje rodina v podstatě ani pořádně neví co dělám, jen ví, že je to něco kolem počítačů. Takže jsem jim dobrej, jen když potřebujou s něčím pomoct. Nijak je tím ani nezatěžuju, protože by stejně nevěděli o čem je řeč. Vesměs všichni kamarádi dělají totéž co já, takže probíráme to co nám "useři" v práci připraví za perličky a co nového kdo používá. U nich beru nejvíc informací. No a pak mám pár známých, pro který jsem „magor“ protože dělám nadpřirozený věci :-) Co by jste lidem například od bagru taky vysvětlovali? A to platí i v práci…

8.) Tvoje další zájmy?
Kdysi dávno jsem hrál hokej, takže se aspoň pasivně zajímám o tento sport. Chodím do fitka, kde dřu jak mezek, protože tam ze sebe dostanu všechny ty stresy z práce. Občas sejmu někoho ve squashi a plánuju že bych se odhodlal i běhat. Ale přemluvte k tomu kancelářskou krysu. Jinak filmy, hlavně ty, co se u nich nepřemejšlí. U muziky jsem nadmíru všestranej, talže od Oldfielda, přes Tři Sestry až po hip hop, třeba H16. No a nakonec, jak už tady jednou zmínil @buddhacz, víno, ženy a zpěv ;-)

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
Už sem to zmínil. Právě, že díky přátelům (ve většině) dělám co dělám. Takže, když se rozhlédnu, je to samej IT, programátor a pacient na PC. I když pár tzv. BFU by se našlo.

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Já myslím, že jsem toho na sebe napráskal dost, mám rád svoje soukromí, ale pokud mě někdo chce poznat trošičku lépe, tak jsem k mání na Twitteru Tam možná na sebe prásknu i to co nevím, hlavně holkám se to ze mě daří vytáhnout! :) … ale co, tak aspoň malinko – svobodný a nyní i nezadán takže…. ;) ?

Každopádně díky za zájem

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat