motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

13.8.11

10 otázek pro ... @hukkv

Týden se sešel s týdnem a já vás vítám u dalšího pokračování 10 otázek pro ... Minule jsme přivítali jubilejního, 25. účastníka veselého plkání a dnes budeme pokračovat v představování, veselých figur (jak s oblibou říká můj tchán), účastníků #kviff. Tentokrát to je jeden z organizátorů #KVpijatika - Jan Hanák.


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, jestli občanský průkaz nelže, tak už se skoro 39 let jmenuju Jan Hanák. Jsem svobodný a bydlím asi 17km od Karlových Varů ve 'velkoměstě' jménem Nejdek.
Jako Huk nebo Hukkv (Honza Úřední Krysa a KV asi vydedukuješ že by mohly bejt Karlovy Vary) se vyskytuju asi 15 let. Měli jsme kdysi 'príma' šéfa a já byl širokodaleko jedinej, kdo zvládal vyplňovat jeho nesmyslný tabulky a grafy, včetně správného používání pastelek.

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
V roce 1987 jsem započal studentský život v Písku, na tamějším lesnickém 'ústavu'. Tehdy nám s ohromnou pýchou v hlase představili zázrak techniky jménem IQ151. To teda bylo něco!!!
Svůj vlastní počítač sem si koupil někdy v roce 1998 nebo 1999. Hned jsem se přes Dial-up začal závratnou rychlostí seznamovat s internetem. Stahování rychlostí 3,1 kb/s v nočních hodinách (a nejen hambatých obrázků), to teda byl opravdu hardcore :o)

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Pokud si pod pojmem fanoušek představíš člověka, který si o tom všem rád něco přečte, pokochá se obrázkama, ale VŮBEC tomu nerozumí, tak v tom případě se dá říct, že jsem fanouškem par excellence. Ale zatím se bez všech těch blejskavých vymožeností obejdu a i když se někde v blízkosti objeví, tak si je radši moc do ruky nepůjčuju. Ještě bych mohl zjistit, že se bez nich neobejdu :o)

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
No jak jsem odpověděl na předchozí otázku, jsem jen trošičku poučenější BFU. Takže mám asi 5 let starou bednu s WinXP a zatím mi to stačí. Net si prohlížím přes Firefox, maily posílám do světa Thunderbirdem, pokud si s někým potřebuju prohodit pár "rychlých vět", tak přes Jabber. Dvakrát do roka stihnu zapnout i Skype :o)
Co se týče mobilů, tam už bych se mohl pochlubit i docela slušnou historií, Mým úplně prvním mobilem byl, v době kdy se platilo i za příchozí hovory, asi kilo a půl vážící služební kufr jménem Nokia 720. To už je hodně, hodně dávno :o) Od tý doby sem měl různých Nokií, Boschů, AEG, Panasoniců a Sony asi 15. Svojí momentální Nokií C6 (narozdíl od tý úplně první) dnes těžko někoho ohromím.
Hlavní aplikace? Určitě je můj pohled zaujatej díky Symbianu. Ale ani na desktopu, jsem nenašel šikovnějšího klienta na Twitter, než je Gravity.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Na prvním místě Twitter. Dá se říct, že jsem na něm skoro závislej. Ranní procházku se psem, při který bych si nemohl přečíst noční timelinu, si už skoro nedokážu představit. Baví mě Foursquare a jeho odznáčky. Ještě dost v ČR získatelných, mi chybí. V Karlových Varech a okolí se získávají trochu složitějc. Teď momentálně sem bez auta a tak trochu zanedbávám Waze. Na chuť začínám přicházet Google+. Filtrování viditelnosti jednotlivých zpráv je mnohem jednodušší než na Facebooku.
Docela mě z vyprávění zaujal Geocaching, ale na mojí Nokii se mi ještě nepodařilo nerozchodit vhodnou aplikaci, takže po týhle 'zábavě' zatím jen pokukuju.
Počítač doma moc nezapínam, takže většina mýho sociálního života probíhá přes mobil.

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Ehm ... to si snad ani netroufnu :o) Někdy v roce 2000 jsem byl načas nezaměstnanej a abych zahnal nudu,koupil sem si za 80,- Kč knížku HTML tvorba dokonalých www stránek a podle ní splácal, z dnešního pohledu, naprosto dokonalou hrůzu. Když i já vím, že to je hrůza, jistě pochopíš, že se tím veřejně nechci chlubit.

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Tak ty pohledy jsou dva. Na jedné straně slyším, nejmíň 3x do tejdne, otázku, jestli umím i něco jinýho, než čučet do mobilu. Na druhou stranu, nějak vydedukovali, že když zvládnu přeinstalovat umřelý windows a dokonce i vytvořit tabulku v Excelu, tak jsem vlastně expert přes počítače. Naštěstí zatím musím řešit jen z plochy zmizelou ikonku, popř. 'neexistenci' Seznamu na titulní stránce, a to dokážu úspěšně opravit. Takže o tenhle titul se zatím bát nemusím.

8.) Tvoje další zájmy?
No kdysi dávno, před mnoha a mnoha lety, jsem běhal na lyžích a dělal orientační běh. Ale to už je snad i promlčený. Aktuálně se to lze shrnout do kraťoučkýho seznamu: filmy (tady bych se asi neměl chlubit, že za celejch 9 dní KVIFF, sem stihl jen čtyři filmy), seriály, hudba a nějaká ta knížka ... nic světobornýho. Jo, málem bych zapomněl - sbíram pohlednice. Konkrétně karlovarskou dopravu + cokoliv co se týká KV lanovek.

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
Kdo hledá najde, kdo ale hledá moc usilovně, ten se 40 účastníků filmfestivalový #KVpijatika v prvním okamžiku může zaleknout :o) Ale od toho tady jsou sociální sítě, aby člověk někoho s podobnými zájmy potkal.

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Myslím, že jsem toho o sobě prozradil docela dost :o) Pokud by mě někdo náhodou chtěl potkat, tak nejjednodušší bude na Twitteru sledovat #KVpijatika.

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat