motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

6.8.11

10 otázek pro ... @fremycz

Vítám vás u sobotních 10 otázek pro ... Dnes máme malé výročí. Právě čtete 25. rozhovor tohoto projektu. Tentokrát jsem si povídal s Jakubem Vaňkem. Určitě si vzpomínáte na jeho tweety z #kviff, které, společně s tweety @Kassycka, patřili k velkému zpestření celého festivalového dění. A nyní se už ponořme do rozhovoru s Jakubem.


1.) Ahoj jak se jmenuješ, kolik ti je a odkud jsi?
Ahoj, jmenuji se Jakub Vaněk, na internetu pohybující se pod přezdívkou fremy (fremycz). Jsem dvaadvacetiletý student vysoké školy. Snad ze mě bude brzy elektroinženýr. Pocházím ze severu Čech, města Chomutova, což už snad čtenáři z názvu mého blogu poznají a ví.

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
Nebudu to brát chronologicky, na první setkání se nepamatuji. Jako malí kluci jsme chodívali na hry k tátovi do práce, později PC hrátky u kamaráda-souseda a nakonec nám strejda zapůjčil svou mašinku, tehdy asi Pentium II. Oblíbil jsem si v začátcích pixelovsky rozrastrované formule, jistě pamatuje na hru Vlak. U kamaráda se testovaly novinky z časopisu Level. No já stejně miloval budovatelské strategie. Internetové začátky odstartoval milovaný Alík.cz, první email snad na Seznamu, nepletu-li se. Od té doby to byl start raketový a mezizastávek k vyzkoušení všemožných služeb je nepočítaně. Můj nick objevíte snad všude, někde ještě zakrněný.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Jsem, miluji techniku a proto ji studuji. Ovšem za velkého znalce se nepovažuji. Rád nastavuji, testuji, zkouším nové přístroje a okoukávám v elektroobchodech. Neobejdu se bez notebooku, chytrého telefonu a internetových služeb pro řízení mých účtů a jiných služeb.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Počítači vždy vládly Windows. Nakoukl jsem k nakousnutému jablku i do klece k tučňákům, ale vždy jen u někoho. Nedostaly mě na doživotí. Na notebooku si stále vychvaluji Windows 7 a do svého telefonu jsem konečně nacpal Android 2.2. Update by se totiž můj Samsung Galaxy 3 (i5800), taky nemusel dočkat, i když krátce po flashnutí tomu tak bylo. No, náhody existují. 10 otázek pro ... je první rozhovor, který mě donutil se zamyslet nad nejpoužívanějšími aplikacemi. Jsem spíše internetový člověk, takže si vystačím s prohlížečem Chrome. Na hudební chvilky mi poslouží Windows Media Player 12, když není co poslouchat v Grooveshark nebo na YouTube. Chytl jsem se módy používat interní aplikace.
Mobil je se mnou všude a tak nechybí sběrač poznámek Evernote, úkolovník GTasks, offline čítanka ReadItLater a podcast čtečka Listen spolu s textovou feedly. Vše v Android verzi. Hudebnímu přehrávači věnuji dlouhodobý výzkum, právě testuji doubleTwist. A z nejoblíbenějších aplikací jsou ty přistupující k sociálním sítím.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i na mobilu?
Ano přistupuji k širokému spektru soc. sítí. Snažím se najít ty nejvhodnější pro můj život. Rád zkracuji svůj život do 140znakových zpráv na Twitteru. Facebook používám pro komunikaci a přístup ke službám na internetu. Nováčkem na světě je Google+, který vnímám jako výborné propojení služeb Googlu, jež používám. Sociální služby vyžadují propojení lidí, což mi Twitter umožňuje v životní realitě mnohem víc než dřív. Takový způsob je blízký i geolokačním hrám Foursquare a Gowalla. Obě hraji již delší dobu. S Google+ nabírá na síle i Latitude a Google Places.

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Vytvářet webové prezentace jsem začal na základní škole, vzniklo pár stránek víceméně pro mou zkušenost. Dnes běží celkem 3 projekty, jež nechci moc prohlašovat. Reklamu by si zasloužily, ale jsou zanedbané. Fan-seriál web pomalu končí a prezentace chráněné oblasti nedosahuje nynějších standardů pro webové stránky. Stydím se. Za vypovídající mohu prohlásit hlavní projekt, můj blog Blábolník Chomutováka. Ten si za posledních 5 let, vybudoval úctyhodnou základnu čtenářů a podporu z mnoha stran. Je vidět, že snaha vytvářet hodnoty přináší ovoce. Mám s blogem několik plánů, takže stojí za to být u toho.

7.) Jak se tvoje rodina dívá na tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Nikdo z nich není tak postižený jako já. Chlapská část rozumí technice samozřejmě více, ale není to nevýhoda. Každý máme svého koníčka a já bych dlouho přemýšlel, kdybych nesměl jmenovat počítače. Věnuji se internetu a mobilu více než se sluší, což je mi třeba vytýkáno kamarádkou. Snažím se to hlídat. Vždyť i mimo to, jsou tu pěkné chvíle v přírodě. Jen nejsem rád sám a tak se ve chvílích volna propojuji s vámi skrze sociální sítě. Berou mě tedy jaký jsem a zákaz vstupu na počítač už je minulostí.

8.) Tvoje další zájmy?
Jsem otevřený všem aktivitám s přáteli. Stereotyp hospod nás donutil vymýšlet jiné volnočasové aktivity. Sportu jsem nikdy příliš neholdoval a tak si maximálně vyjedu na kole. Když můžu jedu na výlet a bonusem je mi setkání s některým z virtuálních přátel.

9.) Je ve tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
Okolí máš takové, jaké si jej uděláš. Nerad budeš mezi lidi, se kterými si nemáš co říci. Hlavním tématem bývá bohužel škola a následně programování. Oboum nerozumím dostatečně (smích). Jsem rád, že jsem si setkání rozdělil tématicky. Twitter srazy vyplňují rozhovory o technice, domácí přátelé vyzvídají životní zážitky. Nezastírám, že témata se prolínají a já striktně nedodržuji hranice mezi nimi.

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Na zvídavé otázky slouží Formspring a nebo osobní setkání, které preferuji více. Já věřím, že jsem čtenářům objasnil, kdo se za klávesnicí skrývá a přesvědčil je, že nejsem hrubý a otrávený člověk. Děkuji za pozvání do 10 otázek pro… a budu se těšit na setkání s tebou i dalšími lidmi. Jsem otevřený společnému posezení a několika minutám dialogu. Přeji krásný zbytek léta.

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat