motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

2.7.11

10 otázek pro ... Ondřej Peroutka @peroutka

Ahoj, ahoj, ahoj, je tu sobotních 10 otázek pro ... Tentokrát jsem vyzpovídal čerstvého držitele věkové kategorie "cet", majitele několika zařízení Apple a závisláka na Twitteru Ondřeje Peroutku.


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Moje jméno je Ondřej Peroutka a minulý týden mi bylo dvacet let (dodatečně všechno nejlepší - @jiproch). Narodil jsem se v Praze, kde jsem prožil dětství, ale již mnoho let žiju na východě Čech, v Novém Městě nad Metují. Od podzimu se vracím do Prahy, kde budu studovat, pravděpodobně, na ČVUT.

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
S internetem jsem se seznámil již na prvním stupni základní školy. V celé škole byly asi tři počítače připojené vytáčeným připojením od Telecomu, ale stejně to bylo něco. Okolo roku 2000 jsme si pořídili vlastní počítač se systémem Windows ME, ale kvůli tehdejším cenám jsem na internetu nikdy moc nepobyl. To se změnilo až s rozmachem bezdrátových poskytovatelů. Vlastní notebook jsem dostal okolo roku 2007, takže si už můžu soukromničit na svém.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Jsem docela dost velký fanoušek moderních technologií, to se se mnou vleče již deset let. Vlastně od doby co jsem dostal první mobil (Alcatel OT Max db). Poté již to jelo jak na běžícím páse.
Nyní používám převážně MacBook Pro, k němu mám ještě starší notebook od Fujitsu.
Jako hlavní telefon používám iPhone 4 a jako vedlejší Sony Ericsson W880i, kvůli jeho velikosti.
Vedle televize stojí Xbox 360. Fotím hlavně telefonem, ale mám i pár let starý Sony CyberShot. Pak se ještě najdou nějaké drobnosti, asi jako všude.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Můj hlavní systém je Mac OS X 10.6 Snow Leopard, který brzy povýším na 10.7 Lion.
Na druhém notebooku běží Windows 7. Zkoušel jsem i Linux, ale ten mi moc nesednul a vůbec si nerozuměl s mojí grafickou kartou.
Na telefonu byl můj první operační systém iPhone OS, nyní iOS. Zvažoval jsem přechod na Android, ale nějak jsem nenašel vhodný telefon který by se mi líbil.
Jaké aplikace nejčastěji používám? Na Macu to jsou prohlížeče Safari a Google Chrome. Velmi důležité jsou pro mě také kancelářské sady iWork a Microsoft Office 2011 for Mac. Místo na disku zabírá ještě hlavně AutoCAD 2011. Ke komunikaci se světem využívám Adium, Twitter for Mac a Skype. Na telefonu nejčastěji využívám prohlížeče Safari a Opera mini, klient pro Twitter, Facebook a IM+.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Nejvíce využívám Twitter, na kterém jsem se bohužel stal už asi závislý :). Dále mám i účet na Facebooku a LinkedIn. Na první dvě zmiňované sítě přistupuji často i z telefonu. Zkoušel jsem dále MySpace a Orkut, ale ty mě nikdy moc nezaujaly.

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Za ta léta jsem měl velké množství projektů, ale všechny nějak vyšuměly do ztracena. Významnější byly stránky třídy na základce, ale to z důvodu publikování videí z vyučování nedopadlo moc dobře. Zbyl vlastně akorát tak Twitter, pokud ten se dá považovat za projekt :).

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Rodina si už asi zvykla, že mě najde nejčastěji u počítače nebo s mobilem v ruce. Kritiku už moc neslyším nebo spíš slyšet nechci.

8.) Tvoje další zájmy?
Mám rád cestování, ale tomu se moc věnovat nemohu, protože je celkem finančně náročné. Dále občasné hraní her na Xboxu, filmy a seriály. Mezi mé oblíbené seriály se řadí například Battlestar Galactica, Stargate, True Blood, HIMYM a v poslední době i Game of Thrones. Sport více méně (spíš více) nesnáším a hodina tělesné výchovy k tomu vždy akorát přispívala.

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
Pár podobně postižených jedinců se najde a s nimi udržuju kontakt :).

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Rozhodně vylučuji, že bych byl nějaká Apple ovce :). Sice výrobky Applu využívám a celkem mi vyhovují, ale rozhodně je velké množství věcí co mě na nich štve.

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat