motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

23.7.11

10 otázek pro ... @Kassycka

Z dnešního hosta 10 otázek pro ... mám opravdu velkou radost. Je jím, zřejmě, nejznámější Twitter-ista letošního #kviff - Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech - @Kassycka!


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, jmenuju se Kateřina Svobodová. Ihned po propuštění z porodnice jsem byla převezena do Karlových Varů, kde žiju už 24 let.

2.) Jak jsi se dostala k internetu a všemu kolem něj?
Jak už to tak u holek bývá k internetu jsem se dostala díky tátovi, který mě a mým sestrám pořídil po naléhavých žádostech nový počítač s připojením k internetu. To mi bylo asi 13 let a chodila jsem do 8. třídy. Na první počítač (notebook) jsem si ale sáhla už ve 4 letech a pařila na něm hada (viz. foto). Byl to pracovní notebook mého táty a když viděl, jak jsme z něho se sestrami nadšené, netrvalo dlouho a pořídil nám domů náš první počítač. Tuším, že to bylo Pentium II. Na tomto počítači opět probíhaly zběsilé pařby dostupných her a podivování se nad tím, že když se do příkazového řádku napíše “My chceme hry”, tak se nic nestane :) Díky těmto zkušenostem jsem na hodinách informatiky na ZŠ vyloženě excelovala a leckdy jsem mohla poučovat i naši učitelku.
Ale zpátky k internetu. První e-mailová adresa na centrum, první nick na Xchatu a první pokusy o stahování na WinMX. Xchat se stal mým druhým domovem a věřte tomu nebo ne, potkala jsem tady poprvé microsonica. Byl to ale neskutečný prudič a moták a tak se můj zájem ubíral naprosto jiným směrem.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Moderními technologiemi si ráda zpříjemňuji život. Používám PC, notebook, mobilní telefon a po prvotní nedůvěře i čtečku elektronických knih Kindle, která si mě získala.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Na PC i notebooku používám Windowsy, oblíbila jsem si WIN7. Pro povídání s přáteli používám Mirandu a Gtalk. Web si prohlížím přes Google Chrome. Fotky sdílím a upravuji na Picase. A Twitter mi sviští v Saezuri.
V mobilu mám Android. Tady hlavně využívám Gtalk na povídání, c:geo pro geocaching, nativní aplikaci Twitter, Foursquare na checkování, PicPlz pro sdílení fotek, Pubtran na jízdní řády a Google Mapy na Latitude, aby microsonic věděl, kde zrovna jsem :) Nově mám aplikaci G+, kterou zatím prozkoumávám.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Můj profil můžete najít na Twitteru, Facebooku, Google+, Orkutu, Diaspoře, Spolužácích, Lidech, Xchatu, PicPlzu, Wakoopě, Gowalle, Foursquare a chystám se na Oustme. Aktivně ale používám Twitter, Facebook, Picplz, Foursquare a snažím se rozjet i Google+. Využívám je podobně na PC i mobilu. Například Foursquare na mobilu mám na checkování a na počítači na editaci venues, protože se ze mne před několika týdny stala Superuserka level 1 :)

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Na internetu mám projekt pouze jeden a tím je můj blog, který se stal oblíbeným zejména během Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech, kdy jsem psala zápisky z každého dne této akce. Také jsem si tímto ověřila, že se mi asi nikdy nepodaří rozběhnout 365ku, protože psát každý den o tom, co se stalo by mě po týdnu přestalo bavit. Možná by mi líp vyhovovala microsonicova 53, ale zatím ji nemám v plánu.

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Obzvlášť během povinné školní docházky a doby pobytu na střední škole, se moje nadšení pro moderní technologie setkávalo s velkým odporem. Zažila jsem dokonce to, že mi byl počítač vytažen ze zásuvky. Vyřešila jsem to tak, že jsem mamce vytvořila “třídu” na Spolužácích a zasvětila ji do geocachingu. Tátovi a mým dvěma sestrám jsem občas s něčím poradila a pomohla. A tak mě dnes doma s mobilem v ruce či u počítače víceméně tolerují.

8.) Tvoje další zájmy?
Již 18 let hraju na housle. A je to stále jeden z mých největších zájmů. 11 let jsem působila v karlovarském folklorním souboru, letos jsem toho ale pro nedostatek času zanechala. Občas si zahraju v nějakém tom orchestru KMČ (Kdo Má Čas) a stále aktivně navštěvuju ZUŠ :)
Ruku v ruce s hrou na housle jde má záliba v cestování a krom toho, že jsem procestovala, díky hraní, téměř celou Evropu, podívala jsem se i do Spojených Arabských Emirátů a měsíc cestovala po Mexiku.
Ráda a často lovím kešky. Pro geocaching jsem získala celou svoji rodinu i přátele a tak, když se s někým sejdu, vydáme se většinou na lov :)
Když mám volnou chvilku, ráda zajdu do kina nebo si něco přečtu. Nejraději na Kindlu, protože se mi pohodlně vejde do batohu, díky čemuž ho mám stále při ruce.
Ani sport mi není úplně cizí. Několik let jsem se věnovala plavání a aquabelám. Dnes už si ale spíš ráda zajezdím na kole nebo na inlinech.

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
GEEKů mám okolo sebe pramálo, ale v ostatních zájmech se shodneme, a tak jsem s lidmi ve svém okolí víceméně spokojena :)

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekla a na co jsem se nezeptal?
Nenávidím, když někdo píše hrubky a často “hrubkaře” opravuju. Jsem optimistka a jednou ze mě bude učitelka :)
Díky za pozvání do 10 otázek pro...

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat