motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

18.7.11

Jak se zvukem na Twitter?

Dnes ráno se mi podařilo, díky záznamníku na mobilním telefonu, nahrát krásné vrnění našeho kočičího návštěvníka z Německa. Byl to zvuk, jako když chrápe dospělý člověk. Chtěl jsem se o něj podělit, se svými přáteli na Twitteru. Ale jak na to?

Nejprve jsem pořídil tři nahrávky v různé kvalitě. Tak jak to dovoluje moje Nokia 5230. Nízká kvalita (vhodná pro MMS zprávy) mp3 soubor. Střední kvalita - wav soubor a nejvyšší kvalita - mp4 soubor. Poslední varianta mne zaujala nejvíce. Vždyť mp4 soubory, to jsou vlastně videa! Video soubory umí zpracovat a odkázat na něj prostřednictvím Twitteru Yfrog i TwitPic. Tedy služby, které jsou určeny pro sdílení fotek a videí, právě prostřednictvím Twitteru.

Zaradoval jsem se a odeslal .mp4 soubor na TwitPic. Po chvíli čekání, kdy jsem doufal, že TwitPic zpracovává soubor před zveřejněním, jako to dělá YouTube, jsem kontroloval mé snahy. Ani na Twitteru ani na TwitPic nic. Žádný soubor. Zkusil jsem ho tedy odeslat na Yfrog. Zase chvíle čekání a zase nic. V tu chvíli mi šlo především o to, dostat zvukový soubor na Twitter prostřednictvím emailové zprávy z mobilního telefonu. V práci počítač nemám a veškeré sdílení provádím pomocí mobilního telefonu.

Pokusil jsem se tedy zvukový .mp4 soubor nahrát na TwitPic prostřednictvím webového rozhraní. V první chvíli se mi TwitPic snažil vnutit informaci, že tudy cesta nevede. Leč, najednou se soubor na TwitPic-u objevil a dokonce se nasdílel i na Twitter. Moje radost trvalo do chvíle, než jsem se pokusil odkaz otevřít. Otevřela se stránka TwitPic a to bylo asi tak všechno. Soubor tam sice fyzicky seděl, ale nebylo možno jej přehrát.

Mezitím jsem již o mém problému komunikoval s @strakamichal. Přeci jen v těchto věcech zkušenější. Přivedl mne na myšlenku použít k zvěřejnění zvukového souboru buď Posterous nebo YouTube. Kdysi už jsem tuto možnost zveřejnění viděl a použil, tak proč ji znovu nepoužít.

Pro tento účel sdílení, jsem se rozhodl vytvořit nový Posterous účet. Přeci jen by bylo trochu hloupé, zveřejňovat zvukové záznamy u Zajdy, který je můj hlavní účet na Posterous.

Komplikace nastala, když jsem chtěl použít svůj hlavní emailový účet pro přihlášení na Posterous. To prostě nejde. S jedním emailovým účtem se přihlásíte pouze k jednomu účtu. I když u něj můžete pak mít už z dalších projektů. No nic, vzal jsem další email a vytvořil nový účet. Celý ho pěkně nastavil, tedy kromě grafického prostředí. To pro mne v první fázi není důležité. Důležitý je obsah a pak až obal. Marketing postavený na hlavu. Ale s tím se v tuto chvíli netrápím.

Zkouším odeslat první zvukový soubor. Aby to bylo stylové, odesílám z mobilu. Je to pro mne přece priorita. Čekám, čekám, čekám a nic. Na Twitteru nic, na Posterous nic, ale pozor, na emailu zpráva. Že prý z emailu, co jsem to poslal, nejde zveřejnit, neb patří někomu jinému. Aha! Plácnu se dlaní do čela. Vždyť já to poslal z emailu, ze kterého jsem se nemohl nalogovat na nový účet. Tak další chvíle trápení s nastavováním dalšího emailového účtu na telefon. Nastaveno, odesláno a zveřejněno! Na Twitteru, z něho klik na Posterous, tam klik na zvukový soubor a už poslouchám, jak Charlie přede. :D

Chcete si ho také poslechnout?

A jak jsem napsal na Twitter, od této chvíle pro mne má Twitter nový rozměr sdílení. Prostřednictvím zvukového záznamu.

Žádné komentáře:

Okomentovat