motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

30.7.11

10 otázek pro ... @Hryzalek

Ahoj o sobotním dopoledni. V pondělí se nám prázdniny přehoupnou do své druhé poloviny a v 10 otázkách pro ... již brzy přivítáme 25. hosta. Tím čtyřiadvacátým je Petr Doseděl. Velký milovník sociálních sítí a tvůrce webových stránek.


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Zdárek, říkají mi všelijak. Hryzale, Hryzálku, Petře, Peťo, pane Doseděl... Jednou mi přišlo v mailu dokonce oslovení "Dobrý den pane Hryzálku - Doseděle.". Táhne mi na dvacet - říkám to rád - zní to lépe jak "je mi devatenáct" a bydlím hned za vlakovým nádražím v Olomouci.

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
Vzpomínám na to jako dnes, byl to rok 1999, když jsme si domů pořídili modem na internet. Žádný ADSL - obyčejnej telefonní modem. Když jsme byly na internetu, nemohli jsme telefonovat! Tenkrát nebyli Facebooky a Twittery - moje nejoblíbenější sociální síť byl Alík.cz! Už odmalička jsem byl spíše technicky založenej člověk. Objevoval jsem nepoznané. Svoje první webovky jsem zkoušel dělat ve Wordu od Microsoftu (jó, sežerte mě teď!). Trvalo mi několik let, než jsem se přes FrontPage, NVU a Poznámkovej blok dostal k PSPadu. Všechno jsem se učil jako samouk zkoušením. Co jakej tag provede a občas jsem zabrousil pro rady na internet. Přečetl jsem i několik knížek. V těch jsem se ale snažil hledat spíše informace, jak mají stránky vypadat, aby byly úspěšné, namísto tvorby. A dnes? Tvorbu stránek beru zatím jako brigádu - někdo roznáší letáky, váží zeleninu v supermarketech... Já dělám webové stránky. A baví mě to!

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Ano! V současné chvíli je můj největší favorit Android! V poslední době si nedokážu život bez něj představit. Stal se mi sekretářkou, kamarádem i spolupracovníkem! Jsem taky velkým fanouškem sociálních sítí - ať už je to Google+, Facebook, Twitter, Foursquare nebo jakákoli jiná, která se jakkoli snaží změnit komunikaci mezi lidmi.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Na počítači rostu úplně od svých začátků s Windowsama. Vpodstatě jsem se od 3.1ček dostal k Win7, se kterými jsem teď maximálně spokojen a doporučuji dál. Nejvíce používám internetový prohlížeč Google Chrome, pak je to asi poštovní klient Thunderbird a když je potřeba, otevřu nějaký grafický program, ke kterému patří i porce většinou folkmetalové hudby z WinAmpu.
V telefonu, jak jste poznali ve 3. otázce používám Android. Velký klobouk dolů hlavně synchronizaci s veškerými Google službami. To se jim opravdu povedlo! A co tam používám? Mám nainstalováno přes 60 aplikací a nemůžu říct, že by nějaká výrazně převyšovala. Zkrátka od každého trochu...

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Facebook - spojení s přáteli, správa několika firemních profilů ... Jak? Někdy až moc... A spíše pro pobavení...
Twitter - spojení s lidmi, kteří mají hodně podobné zájmy jako já... A taky mě pomáhá udržet v obraze, co se děje ve světě...
Google+ - zatím nevím... spíš objevuji než využívám...
Foursquare - tady jsem asi ještě neobjevil to hlavní kouzlo, ale asi je to tím, že tam nemám moc lidí, které bych nějak výrazněji znal. Doufám, že se to s přílivem chytrých telefonů změní!

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Internetový projekt jako takový asi na internetu nemám. Možná stojí za zmínku web BuďNaInternetu.cz, který ale jen propaguje to, co dělám (tvorba www a správa FB stránek). Na nějaké vlastní projekty jsem asi ještě dost nevyrostl. Uvidíme!

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Postupně si zvykla. Musím ale říct, že víc než rodina se mi občas zdá, že to těžko chápou někteří lidé v mém okolí - i ti si však pomalu zvykají. Nic jiného jim nezbývá.

8.) Tvoje další zájmy?
Určitě hodně převládá práce s dětmi v různých dětských oddílech - teda především v tom našem v Lutíně.
Dál je to určitě hudba, in-line brusle, příroda, akce s přáteli a další :) ...

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
Čím dál víc. Poslední dobou se snažím být hodně v kontaktu s lidmi z Twitteru, nebo přesvědčit jiné, aby používali podobné věci (Foursquare, Twitter, Android, Google+). A musím říct - hned je to lepší pocit :).

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Bylo to vyčerpávající - teda aspoň pro mne - tys možná jen zkopíroval otázky. Přesto díky moc za pozvání do tohoto projektu. No a jestli někoho zajímá něco víc o mně, nechť mě následuje na Twitteru, obkrouží na Google+ nebo pozve na pivko :) ...

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat