motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

26.1.10

Doba čekání

Čekání, to je úděle nás, řidičů kamionové dopravy. Naše pracovní době, by se dala rozdělit na dvě podstatné části. Jízda a čekání. Ale ve skutečnosti je náš pracovní den rozdělen do tří skupin. Doba jízdy, doba odpočinku a jiná činnost (nakládka, vykládka, údržba vozidla, apod.). Zhruba před dvěma lety, mi jeden "starý" kamioňák řekl, že když neumím čekat, nejsem správný řidič kamionu. Poprvé jsem si opravdu dlouhé čekání vyzkoušel v Itálii. Skoro tři dny čekání u Milána na náklad do Čech. Jak se doma rád podívám na televizi, tam už jsem ji druhý den nemohl ani cejtit. Rozptýlením byly vycházky po okolí parkoviště, kde jsme stáli. Alespoň tam měli dobrou kávu, sprchy a příjemné prostředí na čerpací stanici.
Když člověk čeká a ví, že za nějakou dobu naloží/vyloží a pojede se dál, je to v pohodě. Chvilku klimbáte, čtete si, popřípadě leštíte palubní desku a vůbec kabinu, přeci jen v ní člověk občas tráví většinu dne, tak proč to tam nemít útulné. Vždyť, budete-li mít možnost, nahlédněte do kabiny kamionu. Podle pořádku poznáte, kdo v tom autě jezdí.
Dnešní čekání na K+B Expert v Klíčanech, ale bylo jedno z nejhorších. Ne, že jsem tam čekal přes 3 hodiny, to by mi tolik nevadilo, protože jsem placený "od hodiny", ale protože jsem odtamtud odjížděl nenaložený a vlastně jsem tam byl úplně zbytečně.
Ale to je úděl nás, řidičů kamionové dopravy.

Posted via email from Jirkova vývěska