motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

7.1.11

Tak nám zdražili elektriku!

Ale ne elektriku jako elektriku, ale elektriku jako elektriku. Tak se říkalo, za našich rodičů a babiček tramvaji.

A vlastně ani tramvaj nezdražili. K čemu tedy došlo? K nárůstu cen jízdného na příměstských linkách.

Včera jsem po šesti dnech jel do práce metrem a autobusem. Na Opatově přestupuju na příměstskou linku. Ještě minulý týden jsem platil 14Kč, včera najednou 18Kč. Nejprve jsem si myslel, že se řidič spletl v tarifu, ale neřešil jsem to. Odpoledne, kdy si kupuji jízdenku za 32Kč a jedu až domů, jsem platil 40Kč. Řidič mi vysvětlil, že se zdražovalo.

Nedalo mi to a v metru jsem se podíval na ceny jízdného. Po Praze se ceny nemění. Jen příměstské linky šly s cenou nahoru.

A protože středočeská integrovaná doprava zdražila již od 1.1. byl Ropid nucen k tomuto kroku přistoupit od 5.1.

Jak se mění jízdné? Je to v poměru násobku 2 v každém tarifním pásmu. Tudíž jedno pásmo, zdražení 2Kč. Výjimkou je třetí a čtvrté pásmo, kde je zdražení shodně 6Kč. Ale už v pátém pásmu je zdražení opět o 2Kč více, tedy 8Kč. Zdražení se týká i měsíčních časových jízdenek.

Nikde o tom ani písmenko, žádné upozornění. Až včerejší Metro (http://metro.cz) teprve o této situaci, v cenách jízdného, přineslo podrobnější informace.

Žádné komentáře:

Okomentovat