motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

9.8.10

Letní prázdniny 2. - Požární poplach

Ve Vlašimi otevřeli nový hypermarket Tesco. Vybaven seznamem nákupu, jsem s nákupním vozíkem projížděl mezi regály. Postupně jsem jej plnil různorodým sortimentem. To, co jsem do něho u vstupu vložil, jsem na druhém konci vyložil. To proto, že jako každý jiný super nebo hyper market, hned u vstupu nabízí zboží, které je v akci. Nakupující jsou tímto nuceni nepřemýšlet nad dalším nákupem, ale mají koupit to, co se jim má zdát být výhodné. Dobře to mají marketingoví pracovníci zmáknuté. I já byl v prvním okamžiku takovou ovcí. Posouváním se po marketu, jsem však nacházel další zboží, které v akci nebylo, ale pro mne bylo výhodnější.
Ve chvíli, kdy jsem byl přesvědčen, že vše potřebné, i nepotřebné, mám nakoupeno, se Teskem divoce rozezvučel alarm. Z reproduktorů, čísi hlas, začal všechny přítomné vyzývat k urychlenému opuštění marketu. Nákup jsme měli nechat na místě a dle pokynů personálu opustit Tesco.
Na parkovišti, před obchodem, jsem si uvědomil, jaký je to zvláštní pocit. Během nákupu, z bezpečnostních důvodů, opustit obchod. Ve Vlašimi je Tesco poměrně velké, ale při porovnání s obřím Teskem v Praze -Letňanech, je maličké. Ani si nechci představit, jak by tam taková evakuace probíhala. Zde to bylo v naprostém klidu, bez sebemenšího náznaku paniky.
Poplach byl naštěstí planý. Přesto přijela dvě auta Hasičského záchranného sboru. Po deseti minutách jsme se mohli vrátit ke svým nákupním vozíkům.
Ještě chvíli se ozýval zvuk alarmu a byla opakována výzva k opuštění obchodu, ale ven jsme již nemuseli. Možná to bylo cvičný poplach, možná jen chyba systému, možná si někdo zapálil na místě tomu zakázanému. Přesto je dobré vědět, že pracovníci hypermarketu se evakuace zhostili výborně, zachovali rozvahu a v případě skutečného ohrožení by se jejich zákazníci nemuseli bát o své životy.
Do Vlašimi, do Teska, budu jezdit nakupovat rád.

Žádné komentáře:

Okomentovat