motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

3.3.12

10 otázek pro ... @NotyTom

Ahoj, už je to rok, kdy při jednom Chatu s Jelenem, vznikl nápad představit uživatele sociální sítě Twitter v takových malých rozhovorech. Tak vzniklo 10 otázek pro ... V loňském roce bylo stanoveno 10 pevných otázek, na které "štěbetálci" odpovídali. Od začátku letošního roku jsem přešel na rozhovory prostřednictvím IM nebo emailu. Rozhovory tím získaly nový náboj a podle ohlasů se líbí.
Dnešní rozhovor se nerodil vůbec lehce. O to víc věřím, že se vám bude líbit a dovíte se nějakou zajímavost o @NotyTom.


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Jméno asi nemá smysl skrývat, tudíž jmenuji se Tomáš Kapal a jsem stejně vyzrálý ročník jako @panKaplan a @zirland, jen o kousek starší :-). Velkou část svého života sem byl maloměšťák z Berouna a teď poslední rok jsem vidlička z malé vesnice nedaleko Berouna.

2.) Doufám, že nebude vadit, když prozradím, že jezdíš každý den do Prahy za prací vlakem. Má to svoje výhody. Třeba si v klidu přečíst #timeline a postnout pár tweetů na Twitter. Jaký je tvůj pohled na cestování hromadnou dopravou?
Nebude mi to vadit.
Jelikož moje práce souvisí s hromadnou dopravou, tak i můj vztah k hromadné dopravě je veskrze kladný. V prostředcích hromadné dopravy dochází k velice zajímavým sociosetkáváním a pohled z okénka jedoucího vlaku je strhující i na trati, kterou člověk důvěrně zná. Je pravda, že poslední dobou jezdím vlakem jen do Prahy a zpátky :-). Jo a v Praze preferuji na cestování tramvaje.

3.) Musím na tebe čtenářům prozradit že projektuješ dopravní stavby. Třeba u nás na Proseku, chodíme po "tvém chodníku". Kde se ještě můžeme projít nebo projet po tvém návrhu?
Je třeba upozornit, že návrh většiny větších staveb je složen z práce týmu lidí a tudíž se nemohu chlubit cizím peřím :-) Z posledních realizovaných staveb, na kterých jsem se větší měrou podílel, bych mohl zmínit Prodloužení tramvajové trati do Podbaby, dále je možno se projet na kole na nové cyklostezce podél Vltavy u křižovatky Kamýcká - Roztocká. Dále by se na jaře měla realizovat provizorní tramvajová trať v oblasti Červeného Vrchu. A dále nějaké loužové chodníky :-)

4.) No vidíš, já jsem si ještě o loňských prázdninách myslel, že jsi kuchař. To, když jsi tak báječně tweetoval z dětského tábora v roli hlavního kuchaře. Jak jsi se k tomu dostal?
Kuchař jsem jenom prázdninový. Na tábory jezdím už drahně let. Bavila mne parta lidí, která se okolo tábora motala, ale moc mne nebavilo být u oddílu. Tak jsem si přečetl knihu jak blafovat o vaření a infiltroval jsem se do kuchyně. Dlouhá léta jsem jezdil do kuchyně jako zásobovač a pomocný kuchař a od roku 2008 jezdím jako hlavní kuchař týdenní, což znamená, že se po týdnu střídáme s kamarádkou . Tuto činnost beru jako ohromný duševní relax.

5.) Podle tvých tweetů tě kuchtění, ale neskutečně baví. Kdybys neprojektoval, byl bys kuchařem?
Uff,  teď jsi mne trochu zarazil. Myslím, že slovo "neskutečně" není to, co by vystihovalo můj vztah k vaření. Já bych to shrnul, že vařím rád.:-) Nikdy jsem o možnosti dělat kuchaře nepřemýšlel. Ale myslím, že bych neměnil, hlavně bych si pak musel hledat jiný koníček. :-)

6.) Architektů nebo projektantů je, stejně jako profesionálních řidičů, na Twitteru málo. Kdy a proč jsi se začal pohybovat právě na této sociální síti?
Baví mne zkoušet a objevovat nové věci. A když se o Twitteru začalo mluvit, tak jsem, loni kolem Velikonoc, udělal ten závažný krok a provedl registraci. Začal jsem sledovat několik lidí a už to jelo. A když jsem pak zjistil, že i na svém ne smartphonu dokážu Twitter sledovat, bylo vše jednodušší. Když si do vlaku zapomenu čtení, tak Twitter je jasná volba.

7.) Jestli jsem to dobře pochopil, jsi asi jediný, koho znám, uživatel Twitter, který nemá mobilní telefon vybavený aplikací pro Twitter. A co další sociální sítě (FB, Google+, sdílení fotek, ...) Jak k nim přistupuješ? Taky přes mobilní web?
Přes mobilní web chodím jen na Twitter. Na FB a Google+ chodím většinou doma na desktopu, ale obojí spíše jako okoukávač. Smartphone mi zatím nechybí, ale do budoucna možná o změně zauvažuji.

8.) V poslední době se to všude kolem hemží ACTA, SOPA, PIPA a ANONYMOUS. Jak se ty díváš na duševní vlastnictví a autorská práva na internetu?
Nejsem nikterak vyhraněný. Duševní vlastnictví je důležitá věc. A není správné si cizí tvorbu bez úplaty přivlastňovat, ale na druhou stranu, když možnost získat dané dílo legalně je komplikovanější než stažení z nějakého uložiště, tak většinou není co řešit. Jak už řeklo mnoho lidí přede mnou, nabídka distribučních společností moc nekoresponduje s poptávkou. A dalším problém je částka, kterou skutečně dostanou autoři děl. Jinak samozřejmě občas něco z uložišť stáhnu. Nechme filosofování.:-)

9.)  Jako projektant, zabýváš se programováním nebo jsi jen konzument internetu jako já?
Usilovněji jsem programoval, tak před sedmi lety.  Dokonce mne to nějaký čas i živilo. I když také to nebylo nic světoborného. Teď maximálně udělám nějaký jednoduchý makro pro AutoCad, abych si zjednodušil rutinní práci. Jestli máš na mysli weby, tak tam mi ujel vlak před těmi sedmi lety:-). Dokonce jsem nějaký čas učil programovat malé špunty.

10.) Je něco, co bys nám chtěl o sobě říci a na co jsem se nezeptal?
Myslím, že si ze mne vytáhl dost informací a nic dalšího co bych doplnil mne nenapadá.. Tuto poslední odpověď dopisuji symbolicky ve vlaku cestou domů.

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat