motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

22.10.11

10 otázek pro ... @Snekac

Určitě všichni znáte blog Mobil(n)ovinky. Víte, že jejich spoluautorem je příležitostný redaktor, aktivní bloger, fanda mobilních technologií a dnešní host 10 otázek pro ... @Snekac? Co všechno o sobě prozradil? Co ho ještě mimo mobilní technologie zajímá? Proč už nepokračuje ve své 365ce? To všechno a mnohem víc, se dočtete v rozhovoru s ním.



1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, jmenuju se Ondra, je mi 22 a už pár let se pohybuju převážně v Praze a okolí.

2.) Jak ses dostal k internetu a všemu kolem něj?
Uf, prvně jsem internet používal v knihovně, pokud si dobře vybavuji, pak také sem tam ve škole a poprvé jsem se doma na PC připojil přes nově vzniklou síť U:fona. Zpočátku to fungovalo celkem slibně, než se začali nabalovat další zákazníci a použitelnost spadla na nulu. Jinak jsem celkem hodně využíval internet v telefonu a to hlavně přes Operu Mini, což byla v době neexistujících datových balíčků pro mobily naprostá nutnost pro mobilní surfování.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Fanoušek jsem určitě, na mobilní telefony nedám dopustit. Vlastně veškeré mobilní technologie, které nabízí naši operátoři, mě zajímají. Pamatuju si, jak jsem nadšeně objevoval nově se rozrůstající 3G vysílače u nás ve městě :-) Také rád využívám netbook, což mi přijde na cesty jako ideální pracovní nástroj. Co naopak nechápu, jsou tablety. Ten bych si pořídil asi jedině tehdy, kdybych nevěděl co dělat s penězi.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Na notebooku i netbooku používám Windows 7. Oproti předchozím verzím je opravdu radost s nimi pracovat. Jak říká Sheldon, jsou uživatelsky mnohem přívětivější než Windows Vista. Mně se to ale líbí. V mobilu mi vše běhá pod taktovkou Androidu, na který nedám dopustit. Mám ale také klasický telefon bez OS a to Sony Ericsson Elm. Právě u Sony Ericssonů se mi jejich platforma bez OS hodně líbí, umí mnohem více funkcí, než ostatní telefony bez OS od jiných výrobců. Bohužel podle posledních zpráv se s nimi už dlouho setkávat nebudeme. Co se týče aplikací tak na počítači to je samozřejmě prohlížeč, což je u mě převážně Opera, a pak MS Office a Media Player Classic z těch nejvíce používaných. Na mobilu používám denně Operu Mini, Pubtran a originální Twitter aplikaci.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
S hrdostí přiznávám menší závislost na Twitteru, další sítě jdou už trochu mimo mě. Kvůli firemním stránkám a kontaktům s některými přáteli používám Facebook a pak už snad jen Spolužáky na sdílení informací o studiu. Twitter používám převážně v telefonu, naopak na Facebook se podívám převážně z počítače.  Co jsem nikdy nepochopil je Google Buzz, opravdu jsem se moc snažil z článků o této službě pochopit, o co jde, ale mám pocit, že to nepochopili ani autoři těch článků. Ani se nedivím, že Buzz končí. Nicméně pokud mi někdo ještě stihne vysvětlit, o co v té službě vlastně jde, budu jedině rád.

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Nejvíce jsem „pyšný“ na blog Mobil(n)ovinky, jehož jsem spoluautorem. Najdete nás koneckonců také na Twitter účtu @mobilovinky. Na blog píšu o všem, co mě zaujme především ze služeb našich mobilních operátorů. Nejvíce si cením toho, že se nám již několikrát podařilo přinést unikátní zprávu dříve, než všem ostatním, díky čemuž jsme již také byli citovaným zdrojem pro jiná média. Dále mě můžete potkat na fóru MobilMania, kde už nějaký ten pátek dělám administrátora.

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Moje rodina těchto mých zájmů využívá ve svůj prospěch :-) Ale tak jsem rád, že jim můžu poradit a pomoci v něčem, čemu rozumím. Toho samého se pak dočkám já zase v jiných oblastech na oplátku.

8.) Tvoje další zájmy?
Vzhledem k tomu, že k práci musím stíhat ještě další menší projekty a školu, mi na další zájmy moc času nezbývá. Každopádně mám rád historické budovy jako takové a výlety po zajímavých místech. Jsem fanouškem dobrých filmů ale hlavně britských a aktuálních amerických seriálů. Teď hltám pátou řadu TBBT a těším se na další díly…

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
Hodně asi úplně ne, přeci jen s každým sdílím část svých zájmů, ale našli by se takoví :-) Určitě ale mohu říct, že díky mým zájmům jsem se seznámil s mnoha zajímavými lidmi.

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Hm spíš bych se měl omluvit, že nemám trpělivost a nefotím 365ku, byť se mi to opravdu líbí a obdivuji všechny, kteří to stíhají a dodržují. Můj androidek už má své čestné místo doma. A to by snad bylo všecko. Na závěr pak poděkování všem Twitteristům, kteří mi svým pípáním zpříjemňují každý den.

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.


Žádné komentáře:

Okomentovat