motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

29.10.11

10 otázek pro ... @jiribicek

Co je nového u Apple? Novinky, zajímavosti, doporučení, návody, rady a porady, to všechno najdete na webu Letem světem Applem. A za ním stojí dnešní host 10 otázek pro ... @jiribicek.

1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Zdravím, jmenuji se Jiří Bicek a v létě jsem oslavil jubilejní dvacáté narozeniny. Bydlím v jižních Čechách, konkrétně v malé vesnici nedaleko krásného města Český Krumlov.

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
S počítačem jako takovým jsem se poprvé setkal u příbuzných, kteří vlastnili 486ku kvůli kancelářské práci. To bylo cca v roce 1998. Svůj první vlastní počítač jsem dostal asi o rok později, šlo o Pentium III o frekvenci 700 Mhz, 320 Mb RAM a GeForce 2 MX 400. I když už ho řadu let nikdo nepoužívá, stále ho mám schovaný. S počítačem souvisí i internet. Dlouho jsme používali vytáčené připojení přes modem, protože v naší lokalitě bylo velice těžké sehnat poskytovatele, který by za slušnou cenu poskytl wifi připojení k internetu. Z toho vyplývá, že pro mě byl internet dlouhou dobu pouze nástrojem k vyhledávání informací a ne médiem sloužícím k zábavě, jako je tomu dnes.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Moderní technologie využívám asi jako každý druhý. V dnešní době je těžké určit, co je technologická vymoženost a co je standardem. Vlastním několik počítačů, několik telefonů, televizi a to je asi tak všechno. Jediné, co mě v poslední době opravdu zaujalo (rozuměj něco, co bych si opravdu rád koupil) je iPad. Nejsem z těch, kteří si koupí vše, co právě vidí v obchodě. Koupi si musím pořádně rozmyslet a hlavně sám pro sebe odůvodnit. Proto si elektroniku kupuju ne proto, že se mi líbí nebo proto, že ji chci. Koupím si jen to, co opravdu využiji.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Dlouho jsem používal operační systém Windows XP (respektive Windows 7), nicméně před 2 lety jsem poznal kouzlo Linuxu a už nikdy bych nechtěl používat nic jiného. Na desktopu používám aktuální Ubuntu 11.10 s prostředím Unity 2D. Jelikož desktop slouží hlavně jako multimediální centrum (mám ho propojený jak s LCD, tak i s televizí), používám hlavně internetový prohlížeč Chromium a přehrávač Totem. Ke komunikaci využívám primárně Skype, jako internetové úložiště Dropbox. Mým druhým počítačem je Macbook Air 11“ z roku 2010. Ten byl mým vůbec prvním opravdovým počítačem Mac a zatím jsem s ním neskutečně spokojený. Pro mě jako studenta, je nejdůležitější velikost, váha a výdrž baterie. Obě podmínky skvěle splňuje toto maličké zařízení, které váží něco málo přes 1 kilogram a vydrží bez větších problémů 7 hodin. K nejpoužívanějším aplikacím na OS X patří jednoznačně výše zmíněný Skype, Twitter, iTunes, OpenOffice, Google Chrome a přehrávač VLC. Pokud jde o mobilní telefon, v roce 2008 jsem si koupil svůj první iPhone (tehdy model 3G) a od té doby jsem zůstal jablečným telefonům věrný. Předtím jsem používal nejrůznější Sony Ericssony, Motoroly a Nokie, ale žádný telefon mi nevydržel déle než půl roku. Až iPhone přinesl změnu. S modelem 3G jsem vydržel až do konce roku 2010, kdy jsem jej nahradil iPhonem 4. Nejčastěji používám aplikaci Twitter, Facebook, Google+ a internetový prohlížeč Safari. Pokud bych mobilní telefon s operačním systémem iOS někdy za něco vyměnil, jednoznačně by šlo o telefon s Windows Phone 7.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Nejčastěji využívám Twitter, který se pro mě stal úžasným zdrojem informací. Tuzemská komunita na Twitteru je opravdu úžasná, vždy se najde spousta lidí, kteří mi dokáží poradit. Samozřejmě mám i profil na Facebooku a Google+, ale Twitter u mě jednoznačně vede. Hlavně díky tomu, že se tam vyskytuje vysoký počet geeků, což jsou lidé, s nimiž si opravdu mám co říct. Na sociální sítě se připojuji hlavně z mobilního telefonu, jelikož jej mám neustále u sebe. Zkusil jsem používat i geosociální sítě, ale žádná z nich mě neoslovila a tak to nejspíš zůstane i do budoucna. Díky Twitteru jsem poznal spoustu zajímavých lidí a svým způsobem je dobře, že ho nepoužívá téměř každý, jako je tomu u Facebooku.

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Pro většinu lidí jsem “ten druhý z LsA” :). K magazínu Letem světem Applem jsem se připojil před více než rokem a v životě by mě nenapadlo, že tam vydržím tak dlouho. V posledních měsících plním funkci druhého šéfredaktora. Pokud jste se na internetu setkali s mou prací, s největší pravděpodobností šlo o článek. Ty můžete najít jak na zmíněném LsA, tak i na mém blogu nebo třeba v elektronickém vydání Lidových novin pro iPhony a iPady. V brzké době plánuji založit web pro geeky zaměřený na technologie, filmy, seriály, počítače nebo třeba mobilní telefony.

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Rodiče z mojí záliby v počítačích nijak zvlášť nadšení nejsou. Většinu toho, co si pořídím komentují slovy: “Zase další krabička?”. Mamka nedávno prohlásila, že počet mých počítačů by se dal směle srovnat s počtem rodinných příslušníků žijících v našem domě.

8.) Tvoje další zájmy?
Seriály a filmy všeho druhu. Mezi moje nejoblíbenější patří TBBT, Himym, Chuck, Simpsonovi, Griffinovi, Stargate, Star trek, Doctor Who, Torchwood, Falling Skies a další. Mým dalším koníčkem je lední hokej. chodím na domácí zápasy Českých Budějovic a pokud to jde, tak i na reprezentaci. Do třetice bych zmínil cestování, v budoucnu bych se rád podíval do Irska nebo třeba do Indie.

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
Bohužel ani moc ne. Dokonce bych je dokázal spočítat na prstech jedné ruky. Většina lidi, které znám bere PC a internet čistě jako nástroj, ne jako koníčka. Ten naštěstí funguje jako výborný prostředek na propojení lidí a tak není těžké najít lidi, kteří mají podobné zájmy jako já.

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
O sobě jsem toho prozradil až až. Spíš bych ti rád poděkoval za možnost představit mou maličkost prostřednictvím tohoto rozhovoru a také všem, kteří mi pomáhají a podporují mě. Díky.

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

1 komentář: