motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

15.10.11

10 otázek pro ... @erben

Publicista, obchodník, internet, marketing, technologie, média, florbalový střelec, milovník historie, čtenář, jedlík, táta Kamilky a manžel Martiny, tak se charakterizuje Jan Handl (@erben) ve svém Bio na Twitteru. Ale co třeba nevíte, založil si svůj Twitter účet ve stejný den jako já! Další zajímavosti o sobě prozradil v dnešních 10 otázek pro ...

1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, jmenuju se Honza Handl, jsem ročník 1977. Pocházím z Prahy, posledních skoro 10 let bydlím v Šestajovicích. Ty jsou od Prahy kousek, takže se pořád cítím napůl Pražákem.

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
Prvně jsem internet viděl myslím někdy v roce 1996, v počítačové učebně ve škole (Fakulta dopravní ČVUT). Tenkrát jsem získal první e-mailovou adresu, tedy přidělili mi jí správci sítě. O několik měsíců později jsem si zkusil udělat první internetovou stránku (sumář informací o jednom z leteckých es), běžela na fakultním webu jako moje školní práce. Internet se pro mě hned od začátku stal vítaným zdrojem informací z oborů, které mě zajímaly. Musím přiznat, že to často nebyly záležitosti týkající se mých studijních aktivit, ale spíš koníčků. Začal jsem komunikovat s lidmi z celého světa, spojovaly nás podobné zájmy.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Určitě jsem fanouškem technologií a dost jich i používám. Jakmile se objeví něco zajímavého, často se chytím a kupuji. Bohužel obvykle pak pořízená novinka leží ve skříni nepoužita. Snažím se proto promýšlet, zda to, co se mi líbí, opravdu využiju. Mám chytrý telefon, kvůli internetu a e-mailu. Ten supluje i další zařízení, jako fotoaparát nebo MP3 přehrávač. Tím nechci říct, že bych nějak moc fotil nebo poslouchal hudbu, ale co kdyby náhodou. Mám Kindle 3G, ale musím přiznat, že mnohem víc času trávím u klasických knih. Mám notebook a netbook, docela staré kousky, ale nemám důvod je měnit.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Operační systém pro mě není vůbec důležitý. Když už se ptáš, tak to aktuálně jsou to Windows7 a Android. Na počítači chci číst, psát a prohlížet internet, to mi umožní prakticky jakýkoliv systém. Na telefonu chci volat, esemeskovat, prohlížet internet, takže je to to samé jako s počítačem. Boje příznivců jednotlivých operačních systémů nechápu, rozdíly jsou pro mě natolik malé, že se tím nemá cenu zabývat. Jsem nenáročný uživatel, takže mi stačí kancelářský balík, prohlížeč (doma i v práci Firefox), pokud potřebuju nějakou účelovou aplikaci, nechám si jí doporučit. V mobilním telefonu mám několik zpravodajských aplikací (Česká televize, ČTK…) a aplikace na aktualizaci a prohlížení sociálních sítí, tedy Facebooku, Twitteru a LinkedInu.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Nejradši mám Twitter, absolutně mi vyhovuje. Kdybych si měl vymyslet pro mě ideální síť, moc by se od Twitteru nelišila. Čtu zajímavé myšlenky zajímavých lidí, sleduju zpravodajství. Díky Twitteru jsem poznal pár kamarádů. Facebook používám pro kontakt s lidmi, které znám osobně. Stejně jako na Twitteru tam kromě jiného sdílím i odkazy na moje články. LinkedIn beru jako online profesní životopis s možností referencí. Mám tam mezi přáteli lidi, se kterými jsem někdy něco dělal i ty, které neznám osobně. Twitter používám často, Facebook občas  a LinkedIn asi jednou měsíčně, pokud mě někdo nekontaktuje sám od sebe. Na Twitter se dívám skoro výhradně z mobilního telefonu, Facebook a LinkedIn na počítači.

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Žádné projekty na internetu nemám. Měl jsem a mám několik blogů, o těch se ale jako o projektech mluvit nedá. Jediné místo, které udržuju aktuální, je web http://www.inazor.net. Jakási osobní stránka se seznamem posledních článků.

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Manželka bere technologie jako jeden z mých mnoha koníčků. Technologie jsou jako hobby pro rodinu nejspíš příjemnější než ostatní záliby. Technologiemi se dá zabývat doma s dcerou na klíně, kdežto víkendové dny trávené někde mimo Prahu na florbalovém turnaji, jsou jistě horšími zásahy do rodinného života.

8.) Tvoje další zájmy?
Jak jsem naznačil, je to florbal. Hraju ho přes 15 let a pokud zdraví dovolí, chtěl bych ještě nějakou tu sezónu vydržet. Máme dobrou partu a popravdě si nedokážu představit, že někdy přestanu hrát. Potom je to historie, od dětství mě zajímá hlavně druhá světová válka ve vzduchu, českoslovenští stíhači, ale i odboj v protektorátu. Čtu literaturu faktu i beletrii, zajímá mě sport.

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
Jsem rád, že v mém okolí není zas tolik šílenců, kteří řeší jenom operační systémy nebo nové produkty od Applu. Mám několik prolínajících se okruhů přátel, se kterými se dá povídat o různých věcech. Když si s něčím nevím rady, stoprocentně se najde někdo, kdo tomu rozumí daleko víc než já.

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Myslím, že to stačilo :-) Díky za pozvání k rozhovoru.

Děkuji za rozhovor


Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat