motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

21.10.10

T-Mobile, FUP limit a přístupové body

V pátek, 15. října 2010, se Twist zákazníci, operátora T-Mobile, dočkali zrušení protokolových omezení u služby Surf+. Zároveň došlo k navýšení FUP limitu z 15MB/týden na 25MB/týden, při stávající ceně 39Kč/týden. Srovnala se tak nabídka pro paušální a předplacené karty. Tolik holá fakta.

Zrušení protokolových omezení jsem přivítal s nadšením, stejně jako další uživatelé Twist Surf+. T-Mobile ji slliboval od chvíle, kdy k tomuto zrušení došlo i u paušálních tarifů. Při jakémkoli dotazu, kdy se dostane na Twist zákazníky, zněla odpověď stále stejně: "Již brzy, změnu připravujeme."

Hned s prvním vynulováním FUP limitu, jsem zkušebně načetl Google Maps. Aplikace, při které se odečítal kredit jak vzteklý. Po chvíli čekání a několikanásobné kontrole stavu kreditu, jsem usoudil, že je vše v pořádku. Jeden nikdy neví. U podobných služeb, musí být uživatel v prvních dnech obezřetný. Operátor vychytává mouchy a může se stát lecos. Ani druhý den nedošlo ke změně stavu kreditu. Oddechl jsem si, vše funguje jak má.

Od toho okamžiku začala jízda internetovou dálnicí. Ihned jsem zaktivoval Google Latitude a začal přidávat přátele. Konečně vidím, kde jsou a setkání tak může proběhnout mnohem rychleji. Začal jsem používat i mnoho dalších aplikací, které mi do té doby ukusovaly z kreditu. 

Dalo by se vykřiknou: "Jsem svobodný člověk!" Ale! Každá svoboda má svá omezení. A zde je opět FUP limit. Mnohem, mnohem rychleji dojde k jeho vyčerpání a tím ke snížení rychlosti přenosu dat. U mne to trvalo tři dny. Dosud jsem si s 15MB dat vystačil celý týden. Ale svoboda je to příjemná. To mi věřte. Nemusím se ohlížet na spuštěnou aplikaci, nemusím hlídat přístupový bod, musím jen nabíjet mobil. Spotřeba je veliká.

Žádné komentáře:

Okomentovat