motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

18.11.07

Dopravněpsychologické vyšetření

A050728_FDV_POUTRIDICKA_G Dnes jsem podstoupil dopravněpsychologické vyšetření u společnosti NEUROPS v Hradci Králové. Docela zajímavý zážitek. Od 1.1.2008 je toto vyšetření povinné pro všechny řidiče, kteří řídí vozidlo nad 7,5 t. Vyšetření se skládá ze tří částí:
1. psychologické vyšetření
2. EEG vyšetření
3. neurologické vyšetření lékařem

Psychologické vyšetření se skládá z množství otázek, některých více úsměvných, některých méně, z některých jsem měl pozic, že si ze mě dělají legraci, z jiných, že se asi dostanu do blázince. Proběhl i test krátkodobé paměti kolik obrázků si zapamatujete, jaké telefonní číslo patří k jaké pozici, kolik je puntíků v trojúhelníku, ale ne ve čtverci atd. Dokonce jsem odpovídal i na otázky, kdo napsal Prodanou nevěstu, kdy vznikla Česká republika, kolik obyvatel má Česká republika, nebo s jakými zeměmi sousedí.

EEG vyšetření - kapitola sama pro sebe, lepivý gel na hlavě, apartní čepička a hromada kablíkú od ní do počítače. Položen na lůžko a připojen k počítači jsem se jal odpočívat, na nic nemyslící a čekající na pokyny personálu, obsluhující počítač. Po chvíli klidného ležení, otevřít oči, fixovat jeden bod na stropě a bez mrknutí se něj dívat. Zas oči zavřít a volně dýchat. Po chvilce dyýchat pouze nosem a zase volně dýchat, pak zas otevřít oči a fixovat bod, zas volně dýchat. Následovalo 2 minutové dýchání otevřenou pusou a zas volné dýchání. Konečně je konec, celé to trvalo 18 minut.

Neurologické vyšetření - kámen úrazu. Hned na začátku jsem třeštil oči na lékařku, po konstatování, že mám moc rozšířené zorničky, se mě zeptala, jestli neberu nějaké drogy. Já? Profesionální řidič, chtěl jsem se smát, ale ovládl jsem se. Poklepala mě kladívkem do kolenou. Jedno reagovalo hůře,než druhé, ale přetrpěl jsem to. Na konci vyšetření mi lékařka poradila, že s těmi tornicemi bych měl něco dělat. Když jsem se ji zeptal co? Tak odpověděla, že neví.

Po tomto všem zas zpátky k paní psycholožce, která se mnou rozebrala mé odpovědi v psychologickém testu, zaplombovala mé papíry, které jsme společně podepsali a po necelých 5 hodinách jsem se těšil domů, protože zůstat tam ještě chvíli, zkončím ve cvokárně. Za 14 dní obdržím poštou výsledek vyšetření.
kazajka

Žádné komentáře:

Okomentovat