motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

3.5.07

Windows Vista - smažou sami sebe

V neděli jsme si koupili nový počítač. Krásný, moderní s 15" LCD panelem. Prodavač mě ujistil, že je v počítači nainstalován Windows XP home. Doma jsme jej vybalili, zapojili a spustili. Těšili jsme se, jak budeme surfovat po internetu, Iva si bude moci prohlédnout všechny maily, které ji chodí, i s přílohama. Ve chvíli, kdy se na monitoru objevil znak Windows Visty, jsem pojal podezření, že tak snadné to asi nebude. Přeci jen, Vista je poměrně nová a ne na všechna zařízení jsou již vydány ovladače. To se potvrdilo při instalaci USB ADSL modemu. Sice se nainstaloval, ale počítač jej nerozpoznal a tudíž nezobrazil. Co teď? Nejprve jsem to zkoušel na technické podpoře operátora O2. Pán na infolince byl velmi ochotný, možná se mnou cítil, několikrát mě přepojil ke kolegům, ale nikdo mi nedokázal poradit, prostě ovladač pro náš modem do Visty nemají a ani výrobce jim jej ještě nedodal. Jediná rada byla, zajít na značkovou prodejnu a půjčit nebo pořídit modem nový. Investovat další peníze, do dalšího modemu se mi vůbec nechtělo, rozhodl jsem se, že Vista půjde k čertu a nastoupí Windows XP. Jal jsem se vymýšlet, jak se Visty zbavit. Nejschůdnější se mi zdála cesta naformátovat disk pomocí startovací diskety k Windows 98 SE. Ejhle, počítač nemá disketovou mechaniku. Co to znamená? Prostě tam není. A tak hupky dupky do BIOSu a hledat kudy cesta. V BIOSu jsem objevil možnost načtení systému z externí disketové mechaniky připojené do USB. Připojil jsem tedy externí 3,5" mechaniku, vložil disketu a restartoval počítač. Bohužel nic. Nechal jsem počítač tak jak byl a kochal se lepšími a důležitějšími věcmi. Dnes dopoledne si manželka vzpoměla, že její kamarád je správce sítě kdesi. Po ICQ jsme jej požádali o pomoc. Měl snahu, radil co to šlo, ale bohužel. Myslel, že instalujeme XP Professional, ale my se pokoušeli o XP Home. No nic, po řadě zkoušení jsem se rozhodl o zachování Visty a čekání buď na nový ovladač modemu, nebo na nový modem vůbec. Začal jsem zpětnou instalaci Windows Vista. Ve chvíli, kdy se počítač ptal, kam systém nainstalovat, jsem se všiml možnosti naformátování disku, přímo z nabídky instalačního procesu Visty. Se slovy, víc už to zkazit nemohu, jsem povolil naformátování. Chvíli se nic nedělo a pak se zobrazilo, že disk je prázdný. V tu chvíli jsem pojal nutkání počítač vypnout a začít znovu, ale tentokrát s CD Windows XP Home. Jak jsem rozmýšlel, tak jsem udělal. V mechanice jsem vyměnil CD a začal instalaci. K mému překvapení, se Windows XP Home nainstaloval. Stačilo jen nahrát ovladače ke zvukové a grafické kartě, dodané s počítačem a XP Home šlape jako hodinky. Heuréka - zvítězil jsem.

Windows Vista - systém, který smaže sám sebe.

Jak bude k dispozici ovladač pro modem k Windows Vista, i ona se dočká zpětné instalace.

Žádné komentáře:

Okomentovat