motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

2.4.11

10 otázek pro ... Rosťa Oboňa @stary_mrzout

Znáte Ospalou díru? Znáte Starého Mrzouta? Že ne? Tak vězte, že se pod tím vším skrývá naprosto úžasný člověk Rosťa Oboňa. Jste zvědaví na jeho odpovědi? Ale prosím, ale prosím, jak je libo, tady je to!


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Jmenuju se Rosťa Oboňa, kteréžto příjmení údajně znamená „škopek na žinčici“. Celkem to pasuje. Je mi 36, pocházím z Ostravy. Teď už pět let bydlím v Ospalé díře, což je dědinka za Opavou kousek od Slezské Harty.

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
Na základní škole jsem se v nějakém kroužku potkal s přímotopem IQ151 a PMD 85 a pak v prváku jsem si doma vybrečel počítač Didaktik Gama (všichni ve třídě ovšem byli ataristi). Žádné stopy to ale na mě nezanechalo, vždycky jsem byl (a budu) pouze BFU. Internet jsem poprvé používal u rodičů na pevné lince. Moc rád na to vzpomínám, prvních 28 empétrojek stažených přes Napster mě stálo 2326,- Kč. Dnes jsem jednoznačný závislák, bez internetu to nejde.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Všechny udělátka miluju, i když jim vlastně vůbec nerozumím a většinou asi ani nepotřebuju. Mám doma stolní komp s velikým monitorem a pracovní notebook Vaio, na parametry se vůbec neptej, vždycky mi to někdo sestaví nebo doporučí. Telefon je HTC Desire Z a o Vánocích jsem si v opilosti objednal Kindle 3 a mám z něho velkou radost.

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Na kompech odjakživa Windoze, dříve XP a nyní 7, jsem spokojený. V práci se snažím prodávat jeden „špehovací“ soft, který je postavený na windows, takže je to i nutnost. Jednou jsem v nějakém záchvatu zakoupil tlustou knihu a instalačky Mandrivy, dokonce sám nainstaloval a dva dny používal. Má to klady, ale pro mě bohužel příliš mnoho učení a zkoumání. Nyní je kniha i s DVD na čestném místě v knihovně. Na telefonu mám Android, ajelikož jsem google positive, tak velká spokojenost. Nepoužívám nic extra, office, skoro vše od google, dropbox.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Na Facebooku už mám druhý profil, první se mi vymknul z ruky při Mafia Wars. Nepoužívám ho už skoro vůbec, pouze k propagaci e-shopu mé ženy (i placenou formou). Všechny dřisty od „přátel“ jsem stejně povypínal, takže tam nemám co číst :-). V poslední době mě moc baví Twitter, hlavně tou možností číst jen lidi, kteří stojí za to. Většinu aktualit se dozvídám právě z Twitteru. Na telefonu taky pouze Twitter přes TweetDeck a semtam Foursquare.

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Přímo svůj už jen jeden, osobní blog www.stary-mrzout.cz, kde se snažím posílit vlastní disciplínu psaním 365-ky a jiných mrzutostí. Občas plichtím nějaké weby v rámci akce Z pro známé v joomle, ale tím se radši chlubit nebudu, nemám rád, když se mi někdo pošklebuje :-).

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií
Většinou to zvládnou. Manželka má vlastní noťas a postupně se učí, mladej (4) mydlí hry a už všechno umí. Žena trochu prskala na Kindle, ovšem jen do chvíle, kdy už s sebou nemusela tahat ty bichle od Larssona.

8.) Tvoje další zájmy?
Mám rád filmy, hudbu, knížky a fotbal, fandím Newcastle United a snažím se pomáhat fanklubu s webem. Jinak se věnuji plzeňskému pivu, kvalitní vodce, elektronické cigaretě a jakémukoli jídlu. Už deset let se chystám jít běhat a shodit 15 -30kg.

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí se zájmy podobných Tvým?
V Ospalé díře a v rodině platím skoro za IT gurua a v práci jsem „ten, co furt s něčím otravuje a nic se nikdy nenaučil“. Mou knihu o Mandrivě na polici zatím nikdo neocenil.

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?

Žádné komentáře:

Okomentovat