motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

14.1.13

10 otázek pro ... @N_U_T_Z_Y

Máme půlku ledna a jsem rád, že vás mohu přivítat u dalšího rozhovoru 10 otázek pro ... Rozhovor vznikl ještě v loňském roce, tak omluvte drobátko vánoční téma. :) K dnešnímu rozhovoru se mi podařilo zlákat půvabnou, vzdělanou, a hlavně, velice angažovanou mladou slečnu. Víc vám ale neprozradím. Jen malé upozornění, můj host, i když dlouhodobě žijící v ČR, není s naším jazykem velký kamarád. :) Odpovědi jsou proto, pokud možno, co nejméně opravovány, aby z nich byla cítit autentičnost mého hosta. Ale teď vám již přeji příjemné čtení.


1.) Ahoj, jsem rád, že po delší době mohu mezi mými hosty přivítat zástupkyni něžnější poloviny lidstva. :) Nejprve tě poprosím, představ se, aspoň stručně, čtenářům.
Ahoj, moc děkuji za pozvání. Jsem ráda, že se mohu zůčasnit tvého projektu 10 otázek pro.. a je mi velkou ctí být jeho součásti :)
Takže kdo jsem.... Jmenuju se Zornitza, ale od malička mi všichny říkají Zory nebo Nutzy (takhle vlastně vznikla i má přezdívka, kterou mi vymyslela sestřenice, když jsme byly malé a od té doby se to tak nějak se mnou táhne :) ). Asi si ted každý říká, že to jméno nezní moc česky a má pravdu. Původem jsem z Bulharska (proto ty hrubky v tweetech občas), ale už nějakých 23 let bydlím v Praze.
Jinak, jak je známo z mé BIO na twitteru, miluju party a stalo se to i mou pracovní náplní, dělám event managera a jsem v posledním ročníku magisterského studia, takže až “vyrostu”, bude ze me člověk, zabývající se financemi :)

2.) Krásná, mladá, ze světa financí, to bude prima partie, mohlo by se říct. Ale jsou finance obor, ve kterém se chceš po studiu prosadit? ;)
Určitě! :) Už pár zkušeností s nima z banky a z burzy cenných papírů mám a baví mě jaký je to dinamický obor. Pořád se to někam vyvíjí a směřuje. Nuda u toho rozhodně  není. No, a..... stejně už někdo tu světovou krizi musí vyřešit ;)

2a.) V tom případě budeme doufat, že budeš aspoň v týmu, kterému se to podaří. :) Chtěla by si mít možnost "hýbat" světovým finančním trhem?
Děkuju, snad.... :) Hm... víš, o tom jsem zatím nikdy nepřemýšlela, zda chci hýbat finančním trhem. A stejně, já bych byla malá ryba v tom velkém finančním oceánu, takže těžko sama něco zmůžu. V tom už by se chodil  ten tým. Ale představa je to dobrá, když se nad tím zamyslím :) Čas ukáže co a jak bude. Ted nejdřiv atˇ přežijeme ten vyhlásný 21. prosinec ;)

3.) Věřila jsi na konec světa 21. prosince 2012?
To vůbec ne :)) Nejsem na ty báchorky a upřímě nevěřila, že se 21.12. něco stane. Už to tu bylo několikrát jak skončí svět k určitému datu, že se stane nějaká katastrofa atd. Cele to téma je už banální a akorát z toho mám srandu.
Někde na netu jsem našla hlášku spojenou s koncem světa, která se mi zdála docela trefná :  " Prosinec 2012- konec světa, prosinec 2013- první výročí od konce světa". Tím chci říct, že  pro mě je to den jako každý jiný a pak příjde 22. prosinec atd :)

3a.) Věříš na pověry, vykládání z karet, čtení budoucnosti z dlaně, kávové sedliny, čajových lístků a jiné podobné okultnosti?
U této otázky mám trochu dilema co ti odpovědět. Nevěřím na pověry, vykládání, na černou kočku co mi přejde cestu a podobné věci, ale často mám nějaké tušení, že se něco stane a ono se to pak většinou stane nebo se mi zda nějaký sen a když se vzbudím, zjistím, že se to opravdu stalo. Tomu věřím. Ta intuice, šestí smysl, nebo nazvy to jak chceš, mi většinou dost pomáhá

3b.) Občas se mi zdá, že situaci, kterou právě zažívám, jsem už někdy prožil. Je to něco podobného?
Myslíš deja vu? To má snad každý :) Ty sny jsou trošku jiné. Přirovnala bych je například k předpovědi  počasí. Tam víš, že další den bude například slunečno a teplo a ono to tak většinou je. To samý je s těmi sny. Vím , že se něco další den stane , neovlivním to, protože většinou jsou to nějaké katastrofy a bohužel se to stane nebo se to už stalo, když jsem spala a zdálo se mi to.  Například když byl atentát na dvojčata, tak tu noc předtím se mi zdálo jak letadlo naráží do vysoké budovy. Ráno zapnu televizi a tam ze všech kanálů- atentát na Ameriku. To už zní trochu děsivě, co? :)

4.) Tak snad, abychom přešli na nějaké veselejší téma. :) Jak už jsi prozradila na začátku, miluješ a je i tvou pracovní náplní, pořádání párty. Prace, která se stala tvým koníčkem?
Řekla bych, že pravě naopak. Koníček se stal i prací. Jednu dobu jsem strašně moc pařila, klidně i 3-4 krát za týden, ale pořád mi chyběla ta pořádná bulharská pařba a ne jenom mě. No takže jednoho dne jsme se s kamarádkou rozhodly uspořádat balkánskou párty s tipyckou hudbou a našly malý bar, kde to udělat.
Mělo to hodně velký úspěch a pak jsme to začaly dělat praidelě v různých známých klubech v Praze.
Mě asi nejvíc chytla ta organizace kolem , takže už několik let to provozuji :)

4a.) Jaký je rozdíl mezi českou a bulharskou párty?
To nejde popsat a vysvětlit, musí se to zažít. Hlavní rozdíl je v hudbě, kterou tam pouštíme. A přijde mi, že balkánci se víc baví než Češi (osobní názor pouze). Zřejmě je to spojenou s rozdílem kultur, zvyků a temperamentu :)

5.) Často se "čekuješ" na velvyslanectví Bulharské republiky. Určitě to má souvislost s tvým původem, ale skoro každý den? Jsou to pracovní checkiny? :)
To není na bulharském velvyslanectví :) Velvyslanectví máme kousek od Václaváku. Tam, kde se checkuju na 4SQ, je bulharský areál pěti mini rezidencí a tam bydlím

5a.) Fakt? Tak to je škoda. :) Co pro tebe představuje Foursquare?
Oops, tak ted jsem tě asi už zklamala :D Škoda? Proč?!? Na velvyslanectví není nic zajimavého.... Budova, kanceláře, lidi..... Občas nějaký raut, nějaká  nudná společenská akce, trochu přetvářky a tot vše.
Uf a jsme o otázky, kterou jsem se obávala :) Co je pro mě 4SQ....?!?! Především způsob jak zjistit kde jsou kamarády, takže dobrý nástroj jak stalkovat a přečíst si pár názorů o místě kam jdu např. nebo kouknout i na fotky :D A jinak to mam především pro zábavu. Lidi co mě znají už ví, že prostě když jdeme někam, tak se musím "checknout" a občas mi to i samy připomínají :) Dokonce se mi podařilo přemluvit i svého ex at si to stáhne v mobilu abych se mohla checkovat i od něj, když nemam baterku :D

5b.) Nemohu říct zklamala. Čekal jsem odpověď, třeba - Já tam bydlím. A já bych mohl říkat, znám holku, co bydlí na velvyslanectví Bulharské republiky. #kdozvastoma :D Nebo něco podobného. Sleduješ, kdo se kde, checkuje, a když je to zajímavé místo, řekneš si: "Tam se musím podívat."? Jako rádce na zajímavá místa. :)
Jestli tě to "uklidni", tak jsem s velvyslanectví dost spojená (tatˇka tam dřív pracoval) a často musím chodit na nějaké jejich akce, ale jinak se tam nebydlí. :) Těda bydlí tam jenom správce velvyslanectví s rodinou a to jenom na 4 roky. Pak ho vystřidá další.
Ano, si tak. Kouknu se a když je to zajímavé místo (především kavárna, bar, klub), tak si řeknu, že se tam podívam nebo když jsou i fotky, je to ještě lepší. třeba 4SQ slouží i k něčemu jinému, ale zatím mi to uniká ;)

5c.) Sdílíš sama na Foursquare fotky ze zajímavých míst?
To se musím přiznat, že ne :) (stydím se)! Mám tam myslím jenom jednu. Snad to v budoucnu napravím. Zatím jsem spíš pasivní uživatel než aktivní (kromě checkování samozřejmě :) )

6.) Máš ráda zimu a zimní sporty?
Mám ráda všechna období, každé z nich má své kouzlo a je krásné :) Jelikož pocházím z "teplých krajin", tak samozřejmě mám nejradši léto. Tehdy jsem ve svém živlu, ale zimu mám taky  moc ráda :) Mám ji spojenou se sněhem, krbem, Vánoci, Sylvestrem a takovou tu domácí pohodu, kdy je celá rodina doma. Ani ten mráz venku mi nevadí. Jediné, co mě štve je sníh ve městě nebo spíš ty chodník, ale to vadí snad každému, ne? :)
Zimní sporty, ostatně jako všechny sporty, mě baví, akorát nelyžuju, takže tohle mě nechává chladnou. Nějak mě to nikdy nebralo. srdcovou záležitosti je bruslení a hokej. Tomu jsem jednu dobu hodně fandila  a sledovala. A samozřejmě jako děti sánkováni. Jednu dobu jsme sjížděli kopec s igelitem nebo nylonem, protože to "jelo" rychleji než sánky. To jsme si pak týden nesedli pořádně na zadek, ale stálo to za to :D

7.) Když vzniká tento rozhovor, blíží se Vánoce. Je toto období pro tebe stresové, nebo jsi pohodář, který už má dárky nakoupeny, cukroví napečeno, obráží Vánoční trhy, popíjí svařák a kouká po posledních maličkostech, kterými by mohl někomu udělat radost?
"No stress" je heslo, kterého se snažím držet a nechápu lidí, kteří se stresují dárkami, lítají po obchodech jak divý už od října a mají nervy se shánění dárků. O to víc, když se mě zeptají "a už máš nakoupené dárky" a do Vánoc je jestě 1,5 měsíce. Dárky  většinou mám nakoupené během 2 dnů a krásně v klídku :) Většinou s nimi improvizuju. Prostě jdu po obchodech a co se mi líbí pro tu konkretní osobu, tohle mu /ji koupím a popřípadě to doplním ještě něčím. Nikdy nejdu s konkretní představou pro dárek.
Vlastně v Bulharsku větší svátek je Sylvestr, než Vánoce a donedávna jsme si dárky dávali právě na Sylvestra. V mé rodině se to už tak trochu smíchaly tradice obou zemí a je to takoví mix všeho. Cukroví pečeme jen zřídka, spíš když má na to někdo čas nebo chut, takže se s tím taky nestresujeme. A péct několik druhů, to už vůbec ne. Spíš se snažíme dodržovat především bulharské tradice, ale jak říkám- už je to mix  :)

7a.) Přibliž nám trochu Vánoce a Silvestr v Bulharsku. Nakolik se liší od svátků, jak se slaví v České republice?
Některé rozdíly jsem nastínila už v předchozí otázce. K těm dalším bych asi především vytkla to, že v Bulharsku dárky nosí Diado Koleda (Děda Mráz) a štědrovečerní večeře musí být bezmasá a na stole musejí být 7 nebo 13 jídel, takže žádny kapr (ten my máme 6. prosince) a žádné řízky s bramborovým salátem. Dále typické je, že se dělá slaný koláč se sýrem do kterého se dávají různá přání do nového roku a co si vytáhneš (a nesníš), tak by se ti to mělo splnit a baklava, což je hodně sladký "koláč".
A Sylvestr.... Ten není až tak moc jiný než v ČR. Sejdou se přátele, jí se (žádné chlebíčky, ale pořádné jídlo, řízky, saláty...), pije, baví se.... Další den jdou koledaři koledovat (něco jako na Masopustu, podobné masky).
V podstatě když to shrnu- slaví se od Vánoc až  do 6. ledna skoro pořád :)

8.) Jak často se vracíš do Bulharska? Nebo dá se tomu ještě říkat návraty? Kde jsi víc "doma"?
Tohle je další zapeklitá otázka :) Když jsem v Praze, tak říkam, že doma je v Bulharsku, a když jsem tam a někdo mě naštve, tak zase chci zpátky "doma" do ČR :D Asi to vypadá, že můj život už bude probíhat až do konce pendlováním mezi oběma státy, pokud se odstěhuju někam jinam. Zatím, ale asi o něco víc "doma" je v Sofii, i když jsem tam rozhodně mín času než v Praze, prostě tam se cítím líp, ve svém prostředí.
V posledních letech jedu jenom 1-2 ročně do Bulharska, s tím, že minimálně v létě na 2 měsíce na prázdniny, k moři, příbuzných a tak. Trochu se dobít a relaxovat :)

9.) Která země, mimo Bulharska a České republiky se ti ještě vrývá pod kůži?
Jednoznačně Španělsko :) Miluji ten jejích temperament, kulturu, architekturu (Gaudi), paellu, slunce a celkově tuto zem. Vlastně fandím všemu, co je ze Španělska, i fotbalu ( FC Barcelona). Tahle moje láska k ní prameni asi z dovolených a ze španělských přátel, ale každopádně se tam vždy moc ráda vracím :)
A další je Egypt. Je pro mě takový tajemný, kouzelný. Jednu dobu jsem dokonce uvažovala, že budu studovat archeologii. Zůstalo to jen u plánu zatím. :))

9a.) Asi nemáš moc ráda severské země?
Ne, to  opravdu nemám :) Radši to teplo a sluníčko, moře......

10.) A jsme na konci. Ani to nebolelo, bylo to příjemné povídání. Děkuji ti, že jsi našla odvahu se zúčastnit 10 otázek pro ... a položím ti poslední otázku - Je něco, co bys nám chtěla o sobě říct a na co jsem se nezeptal?
Především bych ti chtěla ještě jednou poděkovat za pozvání do 10 otázek pro... a jelikož se blíží svátky, tak Tobě a čtenářům bych chtěla popřát Veselé Vánoce, bohatého Ježíška a všechno nejlepší do Nového roku. Projektu 10 otázek pro... též popřeji hodně spokojených čtenářů a spousta skvělých a zajímavých rozhovorů i do budoucna :)
Myslím, že o sobe  jsem řekla až až a doufám, že jsem čtenáře moc nenudila :) Popřípadě, že budou mít další otázky na mě, ráda jím je dodatečně zodpovím na twitteru :)

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat