motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

4.1.11

Zatmění slunce

Dnes bylo nad Českou republikou možné sledovat částečné zatmění slunce. Pozorovat jej bylo možné pomocí skla ze svářečských brýlí, tzv. mylarovou fólií, nebo pomocí jiných ochranných pomůcek. Použít se dal i CD disk.

Pomocí DVD disku jsem i já zatmění sledoval. Pokoušel jsem se jej i vyfotit, leč DVDéčko k tomuto účelu není vhodné. Díky hastagu na Twitteru, si uživatelé předávali informace, kde a jak zatmění sledují.

Některým se jej podařilo i vyfotit:

elka_cz_zatmeni 
Libor Krayzel – foceno iPhonem přes dvě diskety

ozlik_zatmeni 
Marek Kolasa

stepanpernicky_zatmeni 
Stěpán Pernický

Na uvedeném hastagu je možno vidět i další fotografie.

Až později jsem našel starou 3,5” disketu, se kterou jsem provedl zkušební foto slunce:
04012011845

Další částečné zatmění slunce budeme moci pozorovat v roce 2015, velké částečné zatmění pak v roce 2026 a úplné zatmění až v roce 2135.

Část informací byla převzata ze serveru iDnes.cz, kde byly zveřejněny i fotografie čtenářů.

Žádné komentáře:

Okomentovat