motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

7.6.10

Biosložky v palivech

Těsně před senátními volbami, stihli naši šikovní poslanci přehlasovat veto prezidenta republiky Václava Klause a schválili zvýšení podílu biosložek v PHM (http://goo.gl/NURu).
V pátečním deníku Metro, ve sloupku Markéty Šichtařové, jsem se dočetl, že již delší dobu se ví o tom, že „biopaliva mohou vytvářet až čtyřnásobek skleníkových plynů, než běžná paliva“. Evropští poslanci toto úzkostlivě tajili, ale pod náporem novinářů, museli tuto studii vytáhnout ze zamčeného trezoru, kde byla ukryta „prý, aby umožnili hlubší analýzu problému.
Lidé, kteří se kolem paliv pohybují, to věděli již dávno. Přidáváním biosložek do pohonných hmot, dochází ke zhoršovaní, jak provozních podmínek vozidel, tak k dalšímu zatěžování, již tak oslabenému životnímu prostředí.
Jediní, kdo se mne ruce, jsou zemědělci. Aniž čekali, jak dopadne poslanecké dohadování, zaseli všude řepku olejku. Pole v okolí silnic se jen žlutí. Řepka, když kvete, i nepříjemně voní.
To naši zákonodárci nebyli seznámeni s touto studií? Ani se mi tomu nechce věřit. Spíš to vypadá, že opět zvítězila zemědělská loby, nad zdravým rozumem. Řidiči se budou trápit se zvýšenou spotřebou svých vozidel a stát si bude mnout ruce nad výběrem vyšších daních.
Stojí nám více peněz do státního rozpočtu za oslabení ozónové vrstvy?

Biopalivo, podle wikipedie.

4.6.10

Patek na D1

Bez komentare.

Zmena zavozovych oken

V kazdem marketu OBI v Praze a Stredoceskem kraji mame urcene zavozove okno, kdy mame prednost pri vykladce zbozi. Od pondeli 7. kvetna, na pokyn centraly OBI, se tyto casy meni a to dost drastickym zpusobem. Dodnes odjizdelo prvni auto v 6 hod. Po nem postupne odjizdela dalsi auta na jednotlive markety. Od pondeli by v 6 hod. mela odjizdet najednou auta tri. Jak to budou nasi skladnici stihat, vi buh.
Jeden priklad za vsechny, jak divne jsou zavozova okna nastavena. Linka, kterou tento tyden jezdim ja. Start je z Modletic, kde mame depo. Jedu na OBI Roztyly a vracim se. Pak jedu na OBI Modrany a odtud pro svoz do Komoran, do Regulusu. Kdyz se zadari, je zbozi nalozeno najednou a odpada jedna otocka, ktera usetri i hodinu casu a cca 30km.
Od pondeli se jako prvni bude zavazet OBI Modrany, zpet na depo, nalozit OBI Roztyly a odtud do Komoran, nakladat. Jizda cikcak, sem a tam a ekonomika provozu je fuc.
Ale co, takto to vedeni firmy, ve spolupraci s centralou OBI naplanovalo, tak tak budeme jezdit.

1.6.10

Omezeni rychlosti v D. Mecholupech

Pres vikend se v Dolnich Mecholupech, Praha, na Kutnohorske ulici objevily znacky, omezuji rychlost. Jedna se o omezeni pouze pro nakladni dopravu. Rychlost je zde snizena na 30km/hod. a to v dobe 22-6 hod. Tudiz v nocnich hodinach, v dobe tzv. nocniho klidu.
Mam pocit, ze se jedna o omezeni nanejvys nevhodne, srovnatelne s Bemovym omezenim rychlosti na prazske magistrale na 50km/hod.
Chapu lidi, kteri ziji podel silnice, ze jsou nadmernou dopravou omezovani. Ale mam vyzkouseno, ze v techto hodinach, pri rychlosti 50km/hod. projedu D. Mecholupama bez zastaveni. Jake to asi bude pri teto omezene rychlosti, si netroufnu odhadovat. Ale moje zkusenosti rikaji, ze zatez pro mistni obyvatele bude vetsi nez doposud.
Nehlede na jeste jeden fakt a to, ze v Kutnohorske ulici, na uzemi D. Mecholup, nelze predjizdet. Ve chvili, kdy se nakladni auto bude pohybovat rychlosti 30 km/hod., bude se touto rychlosti pohybovat veskera doprava v danem smeru. Ano, v tyto pozdni, ci ranni hodiny je zde hustota provozu minimalni. Prave proto zde byly instalovany, tzv. chytre semafory. Ve chvili, kdy se auto pohybuje rychlosti vyssi, nez je povoleno, skoci na semaforu cervena.
Dopravni znacky na uzemi obci a mest, instaluje Sprava a udrzba silnic, na pozadani konkretniho zastupitelstva. V tomto pripade zrejme zaatupitele MC D. Mecholupy podlehli tlaku obyvatel a slapli trochu vedle. Uvidime.

31.5.10

Kurakuv sen

Snem kazdeho kuraka je, zbavit se zavislosti na cigaretach a nikotinu.
Minuly tyden, kdyz jsme navstevovali babi Iv v nemocnici, dostala se mi do ruky brozura Seknete s cigaretami, nez cigarety seknou s Vami. Velice zajimave cteni. Take proc jinak by brozura byla vydavana, ze?
V nekolika kapitolach je zde vysvetleno proc prestat kourit, proc cigarety skodi, jak resit chut na cigaretu, atd. Jsou zde popsany i jednotliva stadia abstinencnich priznaku. Kombinace fyzickeho a psychickeho stavu. Proste je to cteni, ktere se snazi kurakovi zprotivit chut na cigaretu.
Jsem kurak. Jiz mnoho let. Bylo obdobi, kdy jsem nekolik let nekouril, ale stejne jsem zase zacal. Je to jako s alkoholem, nebo jinou drogou. Dokud chutna a nijak neomezuje, clovek si ji doprava. Ale pak nastane situace, kdy musi konzument volit mezi zdravim a zavislosti. Vetsinou vyhraje zdravi. To vam totiz nikdo nevrati. Muzete byt jen sami sobe pomoci nebo hrobarem.
Ani zadna brozura vas zavislosti na cemkoli nezbavi. Je to jen o vuli a vydrzi.
Takze drzim palce kazdemu, kdo se rozhodne se svoji zavislosti bojovat a udelat tak neco pro svoje zdravi. Ja to zkousim kazdou chvili. Zatim marne. Mam slabou vuli.

30.5.10

Parkoviste Rudna -> Praha




- Posted using Mobypicture.com

Auto z pujcovny

Svagr Pepa ma autopujcovnu. Pujcil nam Ford Focus, abychom odvezli babicku do Marianek.
Auto je v automatu s tempomatem. Svezeni je tim padem velice prijemne a komfortni.
Internetova adresa pujcovny - http://www.190.cz

29.5.10

O co Ti jde?

O to, ze z boje se neutika. Utect umi posera. Ale silny clovek se problemu postavi a resi ho.
Je tezke, priznat si chybu a resit ji. Chyba nikdy neni na jedne strane. Kazda chyba ma rub a lic. Jedna strana je dobra, druhe je spatna. A je jen na nas, kterou stranu si zvolime. Je chyba neumet odpoustet. Odpoustet by clovek umet mel. Sice to v ocich jinych lidi muze vypadat jako chyba, ale vzdy je to lepsi, nez toho druheho zatratit a cekat, ze az on to vyresi, ze bude po problemu. Problem by meli resit vsechny strany konfliktu.
Jen silny jedinec umi odpustit. O to vetsi napor je pote na neho kladen. Druzi to mohou vnimat jako jeho slabost. Opak je pravdou. Ten kdo umi odpustit, je velice silny.
Clovek by mel umet pomoci druhemu. At v radosti, tak ve strasti. Neni nic lepsiho, nez dobry pritel a marad. Clovek, kteremu se muzete sverit, ktery vas vyslechne, pomuze, nebo poradi.
Tim pritelem muze byt i mama a tata. Spousta deti si to neuvedomuje. Bere rodice, jako autoritu. Ano, rodic je autorita. A to je chyba. Hlavne by mel byt kamarad a pritel, na ktereho se muze dite ci pubertak obratit. V tu chvili ocekava porozumeni a pomoc. Neni nic horsiho, nez kdyz rodic zklame. Kdyz zklame duveru ditete. Moc dlouha je pak cesta k navraceni duvery. Spatne je, kdyz se jedna ze stran ''zabejci'' a odmita snahu o napravu. Neuvedomuje si, ze tyto tahanice zpusobuji dalsi konflikty. Odmita si tim i priznat, ze kamaradstvi a pratelstvi je velmi dulezite pro komunikaci mezi lidmi.
Nejlepsi by bylo temto situacim predchazet. Ale jsme jen lide. A tak se podle toho chovejme.

26.5.10

Zdravotnictví - něco je špatně

Ve dvou po sobě následujících dnech, jsem v jedné Pražské nemocnici navštívil dvě různá oddělení. Pokaždé, jako doprovod osoby blízké. Z obou oddělení mám stejně špatný pocit. Nebudu psát o jakou se jedna nemocnici, ani odděleni. Do těchto návštěv jsme s nimi měli jen ty nejlepší zkušenosti. Jak s přístupem personálu, tak s kvalitou lékařské péče.
Včera jsem doprovázel tchýni na příjem, k plánované operaci. Od 7 hod. jsme čekali na příjmové ambulanci. Po absolvování všech vstupních vyšetření, jsme se přesunuli na lůžkové oddělení. Jelikož nebyla k dispozici volná postel, museli jsme čekat na chodbě. Budiž, jsem zvyklý čekat, nedělá mi to problémy. Babička je v důchodu, takže také nikam nepospíchá. Ale je diabetik. A o to v tomto případě šlo. Do nemocnice, na pokyn anesteziologa, vyrazila bez ranních léků. V průběhu čekání se jí udělalo mdlo. Požádal jsem sestru, zda by ji mohla změřit glykemii, že je bez léků a čekáme již poměrně dlouho. Její reakcí jsem byl překvapen. Má moc práce a my víme o tom, že čekáme na volnou postel. Chvilku jsme se dohadovali, ale ve vší slušnosti. Přesto ji nakonec glykemii změřila. Ta byla vysoká. A najednou to šlo. Přivolaný lékař dal pokyn, aby babička dostala najíst a dostala léky. Během půl hodiny bylo lůžko volné a babička v něm. To vše až po 5 hodinách čekání.
Dnes jsem doprovázel manželku na plánované vyšetření. Z minulého termínu se pro nemoc musela omluvit. Náhradní termín byl stanoven na dnes. A to již před měsícem. Na tyto vyšetření dochází již několik let, do té samé ordinace, ke stejnému lékaři. Je po těžké operaci a kontroly tohoto typu jsou nutné. Ve stanovenou hodinu jsme se dostavili do kartotéky oddělení. Jaké bylo naše překvapení, když nám bylo oznámeno, že pan doktor již neordinuje. Člověk by si řekl, že to není nic divného. Odešel do jiné nemocnice, třeba. Ale ještě větším překvapením je, že s jeho odchodem, byla jeho specializovaná ambulance uzavřena. Bez náhrady. Vlastně náhradou je soukromá ordinace pana doktora na Praze 7. Ordinace byla zrušena zřejmě k 1. květnu, to nevíme. V diáři ambulance bylo pouze jméno mé manželky. Nikdo více, nikdo méně. Ostatní pacientky pana doktora o tom zřejmě již věděly. Ale manželka ne. Ta byla před měsícem objednána na dnešní datum. V tu dobu, ale již muselo být jasné, že pan doktor bez náhrady končí a mělo jí to být oznámeno. Anebo, proč se u lékaře dávají kontaktní údaje? Asi proto, kdyby k něčemu došlo, aby mohl být pacient v čas informován.
A co na to pacient? Ten tiše snáší nástrahy našeho zdravotnictví. Přitom se jedná o podnikání jako každé jiné. Zeptejte se podnikatele, co by se stalo, kdyby se podobným způsobem choval ke svým zákazníkům. Asi by už dlouho nepodnikal. Státní zdravotnická zařízení se takto, ale chovat mohou. Lidí (pacientů) je dost, takže, když si chvilku počkají, nic se přeci nestane. A když to nevydrží a odejdou do jiného zdravotnického zařízení, svět se také nezbortí. Zas přijde nový pacient, který rád počká, nebo omluví neschopnost personálu, podat informaci, protože tam, odkud přichází to bylo možná ještě horší.
Má pacient vůbec nějaká práva? Má! Existuje totiž Etický kodex práv pacientů.

25.5.10

Po dlouhe dobe, v Brne skoro za svetla

Prede mnou je auto ze Zlinske pobocky. Chtel jsem jeste udelat fotku ze sjezdu na Bratislavu, ale bylo kolem moc aut.


- Posted using Mobypicture.com

Privalovy dest na D1

Privalovy dest na D1, je podobna katastrofa, jako kdyz na ni napadne snih. A nejlepe, kdyz je nekolik dni pred tim pomerne hezke pocasi. To se potom ze silnicniho povrhu stava klouzacka. Mnozi ridici si to neuvedomuji a pak se divi, ze se na dalnici toci, jak nudle v bande a otloukaji se o svodidla na leve i prave strane silnice.
Za dnesni noc, jsem takovych nestastniku napocital pet. Jedno auto to vyneslo mimo silnici do lesa. Vzalo s sebou i cast silnicniho ukazatele. Nebyl to hezky pohled.


Ale snad se nikomu nic nestalo, u krajnice stala trojice lidi.
Hasici meli dnes v noci zrejme pekny kvapik. Videl jsem je zasahovat ve dvou pripadech.
Je zajimave, ze se jedna ve vetsine pripadu o ty sama mista. Okoli 32, 39, 83 a 99km je povestne, ze pri nepriznivem pocasi se jedna o nebezpecne useky. Presto se vzdy najde nestastnik, ktery to pozna na vlastni kuzi. Reditelstvi silnic a dalnic o techto nebezpecnych mistech vi. Zrejme, ale neni sila, ktera by odpovedna mista primela k rozhodnuti, jak zajisti v techto kritickych mistech, bezpecnost ucastniku silnicniho provozu. Ono je nejjednodusi rict, ze ridic neprizpusobil jizdu povetrnostnim podminkam a stavu vozovky. Bohuzel je to na jednu stranu pravda, ale nic by nestalo, kdyby se RSD chytlo za nos a neco s tim zkusili udelat.
Privalovy dest se hnal od Prahy na Moravu, po celou cestu. Chvilemi to bylo opravdu moc, moc neprijemne.

24.5.10

Češi, Mistři světa v ledním hokeji 2010

Tak se to podařilo. Dílo je dokonáno. Včera večer se Češi stali Mistry světa v ledním hokeji pro rok 2010.
Po napínavé bitvě zdolali tým Ruska 2:1. Hned ve 20. vteřině, naši vsítili nejrychlejší gól turnaje. Na konci první třetiny rozhodčí správně neuznali Rusku gól, vsítěný po zvukovém signálu konce třetiny. Když minutu před koncem 2. třetiny vsítil náš kapitán Tomáš Rolinek druhý gól, bylo rozhodnuto. Rusové ještě odpověděli snížením na 2:1, ale víc už nedokázali.

Český tým se po pěti letech stal Mistrem světa v ledním hokeji.

Sestava Českého týmu na Mistrovství světa v hokeji 2010.

23.5.10

Finále

Finále - vyvrcholení, konec, ukončení probíhajícího.
Dnes končí v Německu MS v hokeji 2010. Českému týmu se po různých peripetií, od omluv stabilních (do té doby) opor, až po ne příliš přesvědčivý výkon, podařilo dojít až do samého finále hokejového turnaje. Soupeřem nám bude tým Ruska. Ten jasně vévodil své skupině a bez větších problémů se dostal do finále.

Kluci, do toho!

22.5.10

Porsche Praha Prosek show

Dnes v areálu Porsche Praha Prosek probíhala jakási show. Zjistil jsem to v okamžiku, kdy jsem s Bacardim odpoledne procházel kolem polikliniky. Chodím ho tam venčit. Málokdo tam chodí a může být puštěn z vodítka.
Za poliklinikou byl slyšet rámus. Zvuk motorky a reprodukovaný hlas. Až u Porsche jsem zjistil, že se tam  něco děje. Člověk na motorce tam kohosi přeskakoval, děti měli k dispozici několik atrakcí a dospělí se  mohli kochat kompletní nabídkou vozů v prodeji Porsche Praha Prosek.
Firma SEIKEL, které je Porsche Praha Prosek výhradním zástupcem, tam předváděla VW Transporter, v úpravě pro jízdu náročným terénem.

21.5.10

Pozdrav

Pozdrav, se ve slušné společnosti považuje za samozřejmost. Od útlého věku jsme vychováváni, abychom slušně pozdravili, když někam vejdeme, potkáme někoho známého, nadřízeného, prostě, abychom vždy slušně pozdravili, neb to svědčí o našem dobrém vychování.
V našem domě bydlím už 16 let. Nastěhoval jsem se k manželce, která tu bydlí téměř od narození. Již tu není mnoho partají, které znám od té doby. Ale přeci jen, když se potkáme, slušně a vždy se pozdravíme.
Pak jsou tu noví majitelé bytových jednotek. Ti, co tu bydlí déle, a známe se, s těmi se také normálně zdravíme.
A nakonec jsou Ti podnájemníci v pronajatých bytech. Ti se tu točí, jak vítr v bandasce. Kolikrát až koukám, kolik neznámých lidí v baráku potkám. Valná většina kouká a snad čeká, že je pozdravím. Tak je nezklamu a protože jsem byl slušně vychovám, tak pozdravím. Mě huba neupadne.
Ale není to vždy pravda. :))

Co o pozdravu říká Wikipedie?
A ještě něco pro zasmání - Sbírka pozdravů.

19.5.10

Malý lovec

Fróďa, to je číslo. Krabičky, pytlíky, igelitové tašky. To je jeho. Čím víc to šustí, tím víc se mu to líbí a musí to mít.
Pod linkou má svoje království. Vše "ulovené" je tam schované. V neděli jsem odtamtud vyndaval balíček sušenek, které měla Ivča na přípravu ovocného dortu.
Třídíme EKOodpad. To je další "tchoříkovo" loviště. Hrozně rád se přetahuje o cokoliv. Poskakuje, prská a vydává další roztodivné zvuky. Když si chce hrát, doráží na "oběť" lehoučkým kousáním. Vleze skoro všude a je s ním legrace.
Máme ho rádi.

17.5.10

Čas je relativní ....

... aneb o tom, jak čas plyne a člověk si toho ani nevšimne.
Miluji nová místa, kam jedu poprvé. A čím je auto větší, tím je to dobrodružnější. V dnešní době satelitní navigace, si řidič nemůže být jist, že tam kam ho navigace vede, se s autem vejde. Platí to hlavně pro kamiónovou a nákladní dopravu zvlášť. Nikomu nepřeji ten pocit, když jedete, jedete a najednou zjistíte, že dál už to nejde. S osobním autem je většinou možnost se otočit, nebo kousek odcouvat, ale zkuste to s 17m dlouhou soupravou.
Miluji nová místa, kam jedu poprvé. Místa, která jsou svoji rozlohou obrovská. Místa, kde parkuje x desítek kamiónů. Místa, kde skladníci nemluví česky. Místa, kde se není koho zeptat, kde sídlí firma, kterou hledáte. A když už se zeptáte a dotyčný mluví česky, nebo aspoň slovensky, i polákům je rozumět, tak zase nevědí. To se mi stalo dnes v Areálu HOPI ve Všechromech. Hledal jsem firmu Vileda, která má v areálu distribuční sklad. Vemu to odzadu. Naloženo bylo za 15 minut, po přistavení auta na rampu. Hledáním jsem strávil 45 minut. Vystál jsem dvě fronty pro expedici. Areál HOPI jsem objel 2x. Ptal se zhruba 10 lidí. 3x jsem telefonoval na firmu.
Připadal jsem si jako Sedlák ve městě.

16.5.10

Tvarohový dort s ovocem

Podle receptu, z posledního dílu, Kuchařské pohotovosti, vysílané Českou televizí. V našem podání s banánovými plátky a čirou želírovací hmotou.
Chladí se v lednici, až přijde Ivča z práce, bude naporcován.

15.5.10

Sochy z písku

Od včerejšího dne, mohou návštěvníci OC Letňany vidět, jak se rodí sochy z písku. Celá akce trvá do 26.5. a jen dnes jsem v centru viděl tři místa, kde se sochy tvoří. Ale protože prostory celého nákupního centra jsou obrovské, jistě bude ještě někde další místo. Zatím jsou k vidění jen připravená bednění, do kterých je nasypán písek, ze kterého posléze umělci vytvoří své sochy. Zatím jediná umělkyně, před kinem Palace Cinema, již započala samotné modelování.
Jak se vybírá písek, jaké se používají techniky a vše okolo soch z písku si přečtěte ZDE.

V Brne

Jsem v Brne, dnes jsem to vzal za Jendu. Rano nekam fici, tak jsme to puvodne meli vymyslene, ze pojedu do Brna misto neho a on za mne do Hradce. Nakonec je to uplne jinak. Jenda ma dovcu a ja jsem v Brne.
No nic, stejne me za 14 dni ceka tyden do Brna, tak aspon uz vim v jakem stavu je dalnice. No, je to katastrofa. Oproti tomu, jak to vypadalo pred mesicem, je to opravdu sila. Tam kde diry byly, tak tam jsou porad. A kde nebyly, tam se udelaly. Uzavirky se rozsirily o dve. Prvni je hned za Prahou 17-23km, dalsi 134-137km. Tam je to jeste zdokonalene prevedenim do protismeru, kdyz se jede na Brno. Probiha tam vymena celeho povrchu. Loni to delali smerem na Prahu.
Zacina to byt zase libove. Celou cestu by se mohlo zpivat, Hrali jsme klickovanou, od Dalibora Jandy. Presne se to hodi na stav nasi nejdelsi a nejstarsi dalnice. To uz snad ani neni dalnice.

13.5.10

Nostalgie - ZX Spectrum a Fuxoft

Dnes rano, pri prochazeni Google Readeru, Twitteru, Facebooku a YouTube, jsem kapl na velice zajimavou osobu. Tou je Frantisek Fuka.
Starsi, pocitacova, generace pri zaslechnuti jeho jmena zbystri. Ano, je to ten Frantisek Fuka, ktery pod logem Fuxoft programoval hry pro ZX Spectrum. Byli to prvni hry, se kterymi jsme se v polovine 90. let seznamovali se zacatky programovani. Legendarni jsou zejmena Tetris2, Indiana Jones 1, 2, 3 a dalsi. FF nejen, ze tvoril hry, byl autorem i hudby pro ZX Spectrum.
Vehlas FF a Fuxoftu prerostla uz v te dobe hranice nasi male zeme a tak se o nem, jako o autorovi her i hudby mluvilo na zapad od nasich hranic.
Na webovych strankach Fuxoft.cz jsou k dispozici vsechny hry, ktere Frantisek Fuka vytvoril.
Ten, kdo v te dobe neznal Fuxoft, se da priprovnat k nekomu, kdo dnes prohlasi, ze nezna EA Games.
Pamatuji na jeho hry. Na ZX Spectrum pripojene k cernobile televizi a dlouhe vecerni hodiny pareni her. Ty se nahravaly z magnetofonovych kazet, posleze i prostrednictvim disketovych mechanik. Jo, to byla doba.

Webova stranka FF/Fuxoft: http://fuxoft.cz/
Twitter FF/Fuxoft: http://twitter.com/fuxoft

Zaby na silnici

Vcera v noci jsem videl prejetou zabu. Zrejme tam nebyla moc dlouho, jeste z ni nebyla takova ta, absolutni placka. A pritom je to tak jednoduche.
Tam, kde se zaby presouvaji pres silnici, staci instalovat folii, kterou nepreskoci. V urcitych mistech jsou pak pod vozovkou kanalizacni trubky, kudy se bezpecne dostanou na druhou stranu.
Takhle to je vyreseno treba u Opatovic. Ale i na jinych mistech, kde se zdrzuji ohrozene druhy, nejen zaby.

11.5.10

Neni kmotr, jako kmotr

Tento plakat jsem vidal uz minuly tyden na Barrandove. Jenze je tak blbe umisteny, ze ho za jizdy nelze vyfotit a nikdy jsem u nej nestal. A hle, v Hradci Kralove, je hned 3x. To proste nejde nevyfotit.

Moderni technologie

Po precteni clanku na serveru http://lidovky.cz, Obama se pustil do iPodu a webu (http://jdem.cz/e7eg6) mi doslo, jak zaciname byt zavisli na veskerych, moznych dostupnych modernich technologii. Namatkou vezmeme mobilni telefon.
Vec naprosto bezna pro kazdodeni pouziti. Pred necelymi 10 lety, to byl pristroj, s jehoz pomoci si clovek zatelefonoval, maximalne poslal textovou zpravu. Nebyl omezem delkou telefonniho kabelu, mohl se volne pohybovat a vyrizovat svoje zalezitosti. Uz ani nepotreboval telefonni diare a hromadu papirku, kde mel mnozstvi kontaktu a cisel. To si za neho pamatoval mobil. Priznejme si, kolik telefonnich cisel si pamatujete dnes?
Postupem casu se do mobilnich telefonu dostavaly ''ficury'', o kterych jsme citavali ve sci-fi romanech a ktere jsme si predstavovali, ze budeme jednou pouzivat.
Mezi prvni patril Wap. Jednoduche zobrazovani upravenych webovych stranek. V te dobe, kdo chtel mit stranky na Wapu, musel jejich internetovou podobu upravovat. Orezavat, bez obrazku, musely byt co nejjednodusi. To vse se zobrazovalo na monochromatickem displeji. S prichodem barevnych zobrazovacich jednotek se zacala menit i podoba Wap stranek. Objevavala se prvni slozitejsi grafika, prvni obrazky. S prichodem technologie GPRS uzivatel nemusel resit celkovou dobu pripojeni. Kdyz chtel, stahoval a odesilal data. Jinak mobil tise cekal, nic nedelal. Sem tam se pripojil, ale datovy objem byl tak maly, ze byl sotva postrehnutelny.
Tou dobou jiz nasi operatori zacali nabizet prvni datove balicky. Doprovazel je maly objem dat za velkou cenu. Ale byl to zarodek toho, co melo prijit.
Po GPRS prislo EDGE, UMTS a dalsi zrychlovani datovych prenosu.
Opravdovym zlomem byl prichod a predstaveni iPhonu. V navaznosti na nej byly predstaveny specialni datove balicky. Bez nich by byl iPhone dalsim obycejnym mobilnim telefonem. Tarify usite na miru tohoto zarizeni, donutili operatory zacit prizpusobovat bezne datove tarify k pohodlnemu pouziti i v jinych zarizenich. Dnes je jiz somozrejmosti datovy tarif pro mobilni telefon, s mesicni cenou do 200Kc, se kterym muzete byt prostrednictvim internetoveho prohlizecev telefonu neustale online.
Dalsi oblast, ze ktere mobilni telefony zacinaji vytlacovat specificka zarizeni, je pole GPS navigaci. Jeste pred 3 roky jsme si mohli jen nechat zdat, ze se pomoci mobilniho telefonu budeme pohybovat po neznamem meste, nechame se navigovat do cile cesty, na druhem konci republiky, nebo budeme pomoci telefonu vest jednoduchou knihu jizd. Na to byla urcena specialni zarizeni, GPS navigace a moduly. Po uvolneni GPS signalu americkou armadou pro komercni vyuziti, vznikla velka rada vyrobcu navigaci. Spolecne s nimi prichazeli na svetlo vyrobci mapovych podkladu. Cas ukazal kdo je schopen drzet krok a aktulne reagovat na vyvijejici se trh. Pomalicku se do mobilnich telefonu zacala vkradat navigace. Nejprve pouze v podobe mapovych podkladu. S prichodem miniaturizace GPS modulu i plnohodnotna navigace. V posledni dobe nastal zlom, s prohlasenim nejvetsiho vyrobce mobilnich telefonu, finske Nokie, moznost bezplatne instalce hlasove navigace Ovi Maps, do temer kazdeho mobilniho telefonu s OS Symbian.
Mobily s integrovanym fotakem, to je dalsi kapitola. Od VGA po dnesnich 12MPx. Automaticke ostreni, nekolikanasobne priblizeni a dalsi doplnkove funkce. To je dnesni realita. Pred 5 lety byla tato vybava domenou profesionalnich zrcadlovek. Dnes, v mobilnim telefonu. A vyvoj jde dal. Blizi se chvile, kdy bude telefon umet natacet video v HD kvalite a buh vi, kam se to cele bude posouvat dal.
Toto vsechno se tyka pouze vyvoje v oblasti mobilnich telefonu. Urcite jsem neco opomnel, ale ty nejdulezitejsi milniky jsem snad uvedl.
To same muzeme sledovat i u dalsich technickych zarizeni dnesni doby. Pokrok nezastavime. Az budou nase deti v nasem dnesnim veku, uz mozna ani nebudeme vsem tem hracickam rozumet. Stejne jako dnes nasi rodice.

10.5.10

Hradec Kralove, za svetla a slunicka

Uz ani nepamatuji, kdy se mi naposledy podarilo prijet na nase depo v Hradci za svetla. Pres zimu neni sance a loni v leto jsme vyjizdeli pozde. Ted nam pred Hradcem zmenili nakladku, tak nebude problem sem prijet brzo casteji. A uz se u Noveho Mesta nemusi sjizdet, jede se pres Opatovickou krizovatku a to setri nejen cas. Je to hlavne mnohem prijemnejsi cesta.

Prudic

Tahle zelenkava Fabia me ''prudi'' celou cestu z Prahy k Podebradum.
Nikam nechvatam, vyjel jsem brzo a jsem pomerne dost nalozeny. Uhanim si to ''v klidku'' 84km/hod. a uz od najezdu na Hradeckou dalnici, se ta Fabie drzi prede mnou.
Dojedu ji, musim vypnout tempomat, pak i prbrzdit a nasledne podradit. Fabie se rozjede a ujede mi nejakych 100m. Tak se rozjedu a kdyz ji dojedu, tak se to cele opakuje. Kdyz jsem se ji pokusil predjet, tak popojela svych 100m. Je to normalni?
Cele to trvalo dlouhych 42km. Nastesti na konci Podebrad sjela z dalnice.

8.5.10

Muj dum, muj hrad

Odpoledne jsme se byli podivat u svagra Pepy v novem dome. Neni zase tolik novy, ale docela pekny. Kolem domu je zahrada, takova akorat. Na to, ze to je v Praze, je okoli klidne a upravene. Takovy domek by se nam libil. Bacardimu urcite ta zahrada. Kdykoli by mohl byt venku.
Naproti je nove zrekonstruovany dum, jehoz majitel ziskal i rozkosny model hradu. Dokonce jsou tam i rytiri v plne zbroji, padaci most a vodni prikop.

7.5.10

Podvečerní fotografie

Při večerním venčením Bacardiho, jsem zkusil pořídit několik fotografií podvečerní oblohy s nádechem zapadajícího slunce.

Více fotek je ve Fotogalerii. Nejsem žádný fotograf, jen mě to baví. Když se povede dobrá fotka, mám z toho radost. Fotky jsem pořídil mobilním telefon Nokia E63.

Ukazkovy den ...

.... jak by to vypadat nemelo, nebo spis, jak by to nemelo byt. Fronty, fronty a fronty. Cekani, cekani a cekani.
Je patek a vsichni se pred vikendem predzasobuji, jako kdyby melo byt volne pondeli. Stejne jako Velikonocemi, presne takovy zmatek panuje dnes.
A do toho rozlite kafe po cele kabine a prevracena paleta barev. Nastesti ne moje, ale zakaznika, ktery si pro ni prijel. Paleta Marimexu tezka, ze mi s ni musel pomahat skladnik. I ve dvou jsme meli co delat, abychom ji dostali na konec navesu.
V Dobrovizu to byla parada, az na malem neodepsane palety. Vsiml jsem si toho vcas.
Cesta zpatky byla utrpeni. Odpoledne se stala vazna dopravni nehoda za Lanovym mostem, smerem na Prahu 9, ktera ochromila veskerou dopravu na Jizni spojce. Ale ani po dalnici D1, smerem na Brno to nebylo nikterak ruzove. Na Chodove dalsi dopravni nehoda motorkare. Zacina byt teplo a pocet motorkaru v provozu roste. Ne vsichni jezdi ohleduplne k ostatnim ridicum. Cesta z Dobrovizu do Modletic, ktera normalne trva 50 minut, se dnes protahla na 1.40 hod.
Jak rikam, takhle by den vypadat nemel.

6.5.10

Kamaradi

Jedna vesela ranni glosa.
Muj mily bloginku, to mam kamarady. :)
Prijel jsem rano do prace a u vratnice stali kluci z Chomutovic. Protoze na place stal naves, kterym se vozi baliky a do vcera byl v servisu, chtel jsem se zeptat jestli byl posledni. Abych vedel v jakem poradi balikove navesy otvirat. Stahnu okynko, samozrejme je pozdravim, a ptam se. Chichotali se a pokouseli se mi hodit otevrenym okynkem do auta kelimek od kavy. Probehlo nekolik pokusu, az ten posledni, z bezprostredni blizkosti, byl uspesny. Asi uz byli unaveni a ja jeste rozespaly, tak jsme se tomu smali. Ale informaci o poctu a poradi navesu jsem z nich vydoloval. A to bylo dulezite.
Muj mily bloginku, vidis jake mam kamarady? :)

5.5.10

metrem na Zlicin

Dnes prijela babi Ivca. Zitra absolvuje vysetreni ve FN Kralovske Vinohrady. Prijet mela na Florenc, kde by skocila na metro a dojela az k nam. Denis by ji sel naproti k metru a pomohl s taskou.
Jako na potvoru je autobusova linka zrusena. Vyrazila tedy o hodinu pozdeji, s tim, ze autobus konci na Zlicine. To jsme se vsak dovedeli 45 minut pred prijezdem autobusu do Prahy. Tak jsem pro babicku vyrazil ja. Cestovani metrem, pres celou Prahu je naprosto skvela vec. Za 26Kc jsem byl na Zlicine za necelych 45 minut. O tom se mi autem muze jenom zdat.
Obzvlast prijemna je cast mezi Hurkou a Luzinami, kdy metro projizdi prosklenym tubusem s vyhledem na sidliste Luziny a Centralni park.
Babicka uz tam byla, tak jsme dali rychle cigarko a vyrazili smerem na Prosek. Po necelych dvou hodinach cestovani jsem byl zpet doma.

Kouzlo Jizni spojky

Je 7 hod. rano a Jizni spojka stoji ve vsech trech pruzich smerem k Barrandovskemu mostu od sjezdu na Krc.

4.5.10

Den blbec

Den na pi.u, mohl bych dnes vykriknout toto osklive a sproste slovo. Kdyz se dari, tak se dari.
Vcera jsem byl zoufaly z kolony na Jizni spojce a smerem na Barrandov. Dnes naopak nadseny z hladkeho prujezdu az do Rep. Vcera vsak me trapeni ranni kolonou zkoncilo, pak jiz nasledoval naprosto pohodovy den. Rychle vylozeni OBI Ruzyn a rychla nakladka v Dobrovizu. Pohodovy prujezd Prahou na firmu a doma jsem byl brzo.
Dnes to ovsem pohodovou cestou do Rep zkoncilo. V Hornbachu jsem se zasekl 4 hodiny. A ani me nenechali najet na rampu k vykladce. Vezl jsem pet zahradnich traktoru, bedny pres celou sirku navesu. Vylozili si to jesterkou na dvore, ve skladu na ne nebylo misto. To vedet, tak jsem to objel a usetril si spoustu casu.
V OBI Ruzyne to bylo nemlih to same. Jen o hodinu kratsi. Pres noc se jim nenabila jesterka, tak jezdili s jednou mezi skladem, garazi a zahradou. Pak uz nasledoval presun do Dobrovizu. Tam byla pohoda. Rychle nalozeno a mazal jsem na depo. Jenze uz bylo odpoledne a protoze se rekonstruuje jedna pulka Novoreporyjske, zacala se delat kolona. Barrandakem dolu uz to jelo.
Z denni smeny jsem prisel prvni a odesel posledni. Dnes jsem si odpracoval poctivych 12 hodin.

Google Reader

Jako ctecku RSS zdroju pouzivam Google Reader. V nedvne dobe doslo v jeho mobilni podobe ke zmene zobrazovani obsahu. Jednotlive prispevky jsou razeny chronologicky. Vzdy je videt nadpis clanku a zdroj. Po rozkliknuti se zobrazi jednoduchy perex a autor clanku. Uzivatel si pote zvoli ze tri moznosti prace s clankem: zobrazit cely text, oznacit hvezdickou, oznacit jako neprectene.
Zobrazuje se vzdy pocet clanku dle nastaveni uzivatele (5, 10 nebo 20). Po oznaceni jako prectene, se zobrazi nasledujicich X polozek.
Dalsi moznosti prace s mobilnim Google Readerem, je cteni clanku konkretniho zdroje, nebo prispevku oznacenych hvezdickou ci podle oblibenosti. V nastaveni lze volit pocet prispevku a zobrazeni prizpusobene pro mobilni prohlizec.
Prace s novou podobou mobilniho Google Readeru je rychla a prijemna.

Takhle se mi to libi: Modletice -> Repy (Hornbach) 50minut.

1.5.10

Sakura - Japonska tresen

Dnes je 1. kveten, 1. Maj. Dnes by kazda zena mela byt polibena, pod rozkvetlou tresni, aby neuschla. Pri odpolednim venceni Bacardiho, jsem se pokousel rozkvetlou tresen najit. Ze bych utrhl vetvicku, pod kterou bych doma Ivcu polibil. Byl by ze mne vandal, ale pro dobry umysl. Na nasem sidlisti je to vec temer nemozna. Videl jsem pouze tri a vsechny u domu, na zahradach, tudiz na soukromem pozemku. Na verejnem miste nic. Premyslel jsem jak to zaridit bez tresne. Reseni je velmi jednoduche. Sakura - japonska tresen. Nadherne rozkvetly strom. Jeden mame hned na druhem konci baraku. Vecer jsem pod nim manzelku polibil. Neuschne mi!

30.4.10

Kdyz na silnici vladne policejni vuz .....

.... aneb, usmevna historka dnesniho dne.
Stalo se to pri zpatecni ceste z Usti. Po sjezdu z Jizni spojky, smerem k D1, na Sporilovske ulici byla rychlost omezena na 50 km/hod. Omezeni nyni plati jen pro nakladni automobily. Po vyjeti k odbocce na Roztyly, musi nakladni vozidla prejet do prostredniho jizdniho pruhu, ktery pokracuje dale na Chodov a posleze se napojuje na dalnici D1. A tady to zaclo.
Jedu, jedu, stoupam pruhem pro nakladaky rychlosti 50 km/hod., chci prejet do vedlejsiho pruhu, dam blinkr a kouknu do zrcatka. V prostrednim pruhu Policie. Ale kupodivu a to je jim k chvale, me pustili, tak jsem si prejel. V tu ranu, vsechna auta, jedouci za nimi zpomalila a dodrzovala rychlost, policejniho vozu. Vubec si ti ridici neuvedomili, ze omezeni rychlosti na Sporilovske, je davno zruseno. Ale toto pokracovalo az na najezd na D1. Pekne jsem si to svistel a vzdaloval se autum za mnou. Ta udrzovalo bezpecnou vzdalenost za Policii.
Az na dalnici se nekteri osmelili a opatrne policejni vuz predjeli. Sledoval jsem to cele ve zpetnych zrcatkach a uprimne jsem se bavil.
Takze ridici, az dojedete policejni vuz, dobre se vsimejte povolene rychlosti. Ne vzdy je rychlost policejniho vozu smerodatna pro plynuly provoz na pozemnich komunikacich.

Pristaviste Usti nad Labem

A lode cekaji a cekaji, az budou mit moznost vyplout.

29.4.10

Hura do Liberce

Konecne po dvou dnech, kdy jsem byl v Usti n. Labem, jsem se take podival do Liberce. Naposledy jsem tu byl, kdyz zacinala snehova kalamita, ktera posleze ochromila celou republiku.
Uz vcera to vypadalo, ze se podivam do Ceskych Budejovic, naves jsem mel pripraveny na jejich rampe, ale stejne z toho bylo nakonec Usti. Tak snad by to tento tyden mohlo vyjit. Zbyvaji jeste dva dny.
Cesta do Liberce je naprosto pohodova. Mimo Karlovych Varu, je kazda ranni cesta v pohode. Ale navrat. Ten z Usti je bezkonkurencne nejdesivejsi. Nechapu, jak nekdo, z ridich pracovniku, mohl prohlasit, ze je to nejbliz, tak budeme vypomoce jezdit prave tam. Objizdka v Usti stale trva a vypada to, ze jeste dlouho bude. Smerem od Prahy to jde. Da se projet kolem nadrazi, ale zpet se musi temer kolem celeho mesta. U Lovosic probiha stavba noveho napojeni, na dalnici D8, do Teplic, tak to tam je take pekne vesele. Ale nejhorsi je to pres Prahu. Od Letnan to poskakuje v kolone az pod Klicovsky kopec. Staci jeden ''tukanec'' a o zabavu je postarano. Dlouhe kolony az k Jizni spojce nejsou vyjimkou.
Od Liberce je to v pohode. Sice se take musi pres Prahu, ale kdyz je nejhur, lze to objet pres Lysou n. Labem, Cesky Brod, Kostelec n. C.L. a Ricany do Modletic. Nejpohodovejsi je to z Budejic, to Prahou projizdim az cestou domu z prace.
A je vylozeno, jede se do Prahy.

27.4.10

Holter

Od vcerejsiho rana, bylo Denisovo srdicko sledovano Holterem. Jde o monitoraci srdcni cinnosti, trvajici 24 hodin. Pri te se musi vyvarovat sportovnich a jinych fyzicky narocnejsich aktivit. Byl omluven i ze skoly, z duvodu zamezeni rozbiti pristroje, mozneho preruseni nebo ovlivneni zaznamu a take z estetickych duvodu. Preci jen, mel po hrudniku rizmisteny elektrody, ktere monitoruji cinnost srdce. Na opasku je v ochrannem pouzdre umisten samotny pristroj s pametovou kartou, na kterou se uklada zaznam. Omezen mel kontakt i s mob. telefonem a ani v jeho blizkosti jsme jej nesmeli pouzivat. Elektromagneticke vlny, pri vysilani, mohou zaznam ovlivnit, ci dokonce vymazat.
Delali jsme si legraci, ze vypada jako potencionalni terorista. Preci jen, mit na sobe 24 hodin nalepene elektrody, byt obtezovan dratky a pristrojem u pasu, je neprijemny pocit. Takze jsme se snazili, trochu, tuto situaci odlehcit.
Soucasti vysetreni je i podrobny zaznam o provadenych cinnostech ''pacienta''. Jednotlive ukony se zaznamenavaji v intervalu 30 minut. Zvlast dulezite jsou zaznamy pri projevech emoci. At uz kladnych nebo zapornych. Musi se zaznamenat presny cas a co se delo.
Po 24 hodinach byl Denis zbaven ''utrpeni''. Do 14 dnu bude porizeny zaznam vyhodnocen.
Jako rocni miminko absolvoval operaci tepenne duceje (http://jdem.cz/e2pe7). Od operace nema zadne problemy.
Protoze jeho detska lekarka byla zaroven kardiolozka, byl po vyrazeni z evidence na Detske kardiologii v FN Motol, v jejim sledovani. Bohuzel odesla do duchodu, tak jsme presli k jine detske kardiolozce. A prave ta Denisovi doporucila vysetreni Holterem. Vse vypada, ze je v poradku, tak, jako dosud.

Co je Holter? Ctete zde: http://jdem.cz/e2pc5

25.4.10

Krásný víkend

Konečně zas po dlouhé době nádherný víkend. A celý.
Včera jsem byl s Denisem u mých rodičů. Táta ze skříňky vytáhl staré magnetofonové kazety, tak jsme je poslouchali. Denis se moc dobře bavil, na kazetě byly nahrávky z mých dětských let. Bylo to z doby, kdy mi bylo 4-5 let. Posléze naši vytáhli ještě staré fotografie. To už dělal Denis smíchy kotrmelce. Vůbec nemohl pochopit módu 70. let minulého století. :))
Večer jsme s Denisem sjížděli televizní programy. Pěkně jeden po druhém. V jednu chvíli byly tři zajímavé pořady najednou. Ivča byla se Zuzkou v Music klubu Matrix a Romča ležel u notebooku.
Dnes odpoledne Denis z komory vytáhl skateboard, vzali jsme Bacardiho k poliklinice, kde je poměrně rovný a dobrý asfalt a kde se proháněl. Musí jízdu pořádně oprášit, přeci jen, zima bylo dlouhá. S Bubákem jsme obešli polikliniku, vyzvedli Denise a šli domů. Bylo pěkné vedro, tak měl Bacardi jazyk až "na vestě".

24.4.10

Mléko 9x jinak

Včera jsem byl koupit mléko, protože jeho spotřeba v poslední době u nás doma, nějak stoupá. Bylo ve slevě, tak jsem vzal rovnou 3 krabice. Až teprve doma jsem si všiml, že je na něm něco divného. A opravdu. Stále to je jedno a to samé mléko, ale má několik variant potisku obalu. A to celkem devět, stejně, jako je 9 esenciálních živin v jeho obsahu.

Vitamín Ca - vápník (calcium) - pomáhá udržovat správné funkce nervového systému
Vitamín D - důležitý pro využití vápníku a fosforu
Vitamín A - důležitý pro správnou funkci zraku a pokožky
Bílkoviny - základní stavební jednotka těla
Draslík - je potřebný pro funkci svalstva a udržení správného krevního tlaku
Vitamín B2 - je důležitý pro stav kůže, vlasů, očí, funkce srdce a dalších orgánů
Fosfor - je nezbytný pro správnou strukturu buněk
Vitamín B12 - je důležitý pro dělení buněk, nervový systém a činnost mozku
Vitamín B3 - pomáhá uvolnit energii z potravin a podporuje funkce nervového systému

Výrobcem je Mlékárna Hlinsko, s.r.o.

O jednotlivých složkách v mléku a barevných obalech si přečtěte na stránkách www.mojemleko.cz.

21.4.10

Vystrazny trojuhelnik

Vystrazny trojuhelnik je povinna vybava kazdeho automobilu. Jak osobniho, tak uzitkoveho. A neni tam pro legraci.
V pripade silnicni kontroly, neni nic divneho, kdyz jej bude po vas bude policista vyzadovat k ukazani. Za jeho absenci hrozi pokuta, ale i moznost odebrani bodu.
V pripade poruchy vozidla, nejde-li pokracovat v jizde a vozidlo tvori prekazku na komunikaci, je ridic povinnen umisti za vozidlo vystrazny trouhelnik v dostatecne vzdalenosti. Co je to dostatecna vzdalenost, to je relativni. Neco jineho je to na okresni silnici a neco jineho na rychlosti komunikaci. V kazdem pripade, by to melo byt tak daleko, aby nepojizdne vozidlo bylo vcas videt a projizdejici ridici se mohli tomu prizpusobit. Stoji-li vozidlo za zatackou, mel by byt trojuhelnik umisten pred zatackou.
Z kazdodenniho jezdeni vim, ze tomu tak ve vetsine pripadu neni. Nekteri ridici sice umisti na vozovku vystrazny trojuhelnik, ale nejlepe hned za auto, zrejme, aby jim ho nekdo nezcizil, nebo se jim nechce jit dostatecne daleko. V horsim pripade trojuhelnik za auto neumisti vubec. To uz by se dalo kvalifikovat jako obecne ohrozeni, protoze prekazka na vozovce musi byt oznacena.
Prave dneska jsem videl dva takoveto pripady. V prvnim, autu dosel benzin. Cerpaci stanice byla nejake 2km zpet, takze to pro ridice nebyla takova tragedie. Ale auto nebylo oznaceno a jeste ke vsemu, kdyz naleval z kanystru benzin do auta, mel zadek vystrceny do silnice. Ve druhem pripade pan pomahal s opravou auta nestastne pani a oba zmatene pobihali kolem obou aut, odstavenych na krajnici. Opet auta neoznacena vystraznym trojuhelnikem. Oba pripady na dalnici D11 smerem Hradec Kralove.
Timto jejich jednanim se da krasne parafrazovat slogan bezpecnostnich sotu ''Nemyslis, zaplatis''.

20.4.10

Kolotoce vyrazeji .....

..... a na strese sedi Spiderman.

Pri praci nemluvte na vedouciho

Tento tyden svazim zbozi ze dva velkoobchodu, ktere si vzajemne konkuruji na trhu chovatelskych potreb. Me je to celkem fuk, protoze nase firma jim zajistuje pouze dopravu zbozi ke koncovemu zakaznikovi.
Mezi jednotlivymi svozy si chodim uvarit kavu. Musim tim padem projit kolem kancelare nasich dispeceru. Dnes tam byl Jindra ponoren do hromady papiru. Ani jsem od neho, vyjimecne, nic nepotreboval, tak jsem jen pokynul na pozdrav. Obratil hlavu smerem ke mne a s nestastnym vyrazem v obliceji, otocil oci v sloup. Nedalo mi to a vesel k nemu. ''Nic nepotrebuji, jen Te chci pozdravit.'' rikam mu. ''Ani bych Ti nic nevyridil, vidis, jak to tu vypada.'' byla jeho odpoved. Navrhl jsem mu, at drzi v ruce destnik, jako pruvodce turistu, az se v te hromade papiru ztrati, budeme ho moci rychleji najit. Nemaje destnik, zacal mavat nad hlavou razitkem. Tak mu povidam:'' A z cireho zoufalstvi tise tloukl razitkem o zed, v nadeji, ze ho nekdo uslysi.'' Navrhl mi, ze me muze poslat nekam, tak jsem rychle opustil kancelar, zanechaje ho s hromadou papiru.
Takze, az uvidite sveho nadrizeneho tise zoufat, nad hromadou papiru, nechejte ho v klidu pracovat a rychle zmizte.

Sopecny popel z Islandu

O tom, ze erupce sopky na Islandu, minuly tyden, zpusobila velike problemy v letecke doprave nad Evropou, o tom vi snad kazdy. Omezila i takovou akci, jako byl pohreb obeti polskeho leteckeho nestesti v Rusku. Mnoho vladnich delegaci bylo nuceno se omluvit.
Prazske Ruzynske letiste bylo ctyri dny nekompromisne uzavreno. Letat mohly jen vrtulniky zachrannych slozek, a to jen v nejnutnejsich pripadech a minimalnich vyskach. Mnoho lidi z vesnic v okoli letiste, jiste prozivalo krasny vikend, naplneny slunickem a tichem. Ceskemu statu vsak toto omezeni ukrojilo ze statni kasy nekolik desitek, spis stovek milionu korun. Od vcerejsiho dne je Ruzynske letiste opet v plnem provozu, ale podle zprav z Islandu, tomu nemusi byt na dlouho. Nad Evropu se zene dalsi mrak sopecneho prachu.
Nemalou merou se vsak bourici sopka dotkla i mne. S dnesnim, nocnim destikem, totiz na nase auto spadl i sopecny prach z Islandu. Jeste, ze to byl jen prach, ovzdusim se totiz muze pohybovat i spousta jinych veci, ktere by mohly zanechat ,mnohem vaznejsi nasledky.

Laska prochazi zaludkem

18.4.10

Nokia E63

Už je to týden, co jsem začal používat Nokii E63. Velikou výhodou tohoto telefonu je plnohodnotná QWERTZ klávesnice. Mám k dispozici anglickoou verzi telefonu, takže klávesnice je QWERTY, bez možnosti vložení znaků s diakritikou. Pro psaní SMSek, příspěvků na Facebook nebo Twitter to bohatě postačuje. Pro napsání delšího článku, třeba na blog je klávesnice taky pararádní, a že v textu chybí čárky a háčky? Mladší ročníky, kteří jsou odkojeni počátkem internetu v naší zemi, jsou na to zvyklí a ostatní to snad vydrží.
Z počátku jsem měl ze psaní obavy. Postupem času si uživatel na plnohodnotnou klávesnici zvykne a psaní je velmi příjemné a rychlé. Nokia E63 disponuje OS Symbian 9.2 S60 3rd Edition, FP1. Již dříve jsem používal telefony s OS Symbian, ale prostředí E63 je pro mne poměrně nové. Nokia používá ve svých Symbianových telefonech podobné uživatelské prostředí už několik let, takže orientace v MENU není tak složitá, jako při případném přechodu na jiný typ mobilního telefonu. Dalo by se říct, že pohyb nabídkou telefonu je téměř intuitivní, i v mém případě, kdy angličtinou nevládnu, nijak oslnivě.
Telefon používám v podstatě se standardní nabídkou, jaká je v telefonu k dispozici při jeho nákupu. Doplnil jsem jej jen o internetový prohlížeč Opera Mini 4.2, aplikaci cClock (spořič obrazovky), ScreenSnap (program pro otisk obrazovky) a mIQ (aplikace pro zálohu telefonu na internetu a posílání zpráv do sociálních sítí). Teď se na internetu objevila informace o novém firmwaru, tak jej budu muset nainstalovat. Vždy se doporučuje, při nabídce nového fw, jeho instalaci. Výrobce opraví nějaké chyby, přidá nové funkce. Sice si jich na první pohled uživatel nemusí všimnout, ale věřte, nový fw je vždy ku prospěchu věci.
Multimediální nabídka i vestavěný fotoaparát, plně dostačují mému používání. Datové funkce jsou na špičkové úrovni (GSM 850,900,1800,1900 MHz, WCDMA(3G) 900 MHz,2100 MHz, GPRS třída 32(5/3), EDGE třída 32(5/3), WiFi) Co telefon nenabízí je HSDPA a vestavěné GPS. 

16.4.10

PUBERTAK

Cerna a bila
Cukr a bic
Pepr a sul
Svetlo a tma
Den a noc
a dalsi

To vsechno jsou slova opacneho vyznamu, ktera koresponduji s tim, kdy se rodice snazi a deti na ne dlabou.
Rika se tomu PUBERTA. Vsichni jsme si ji prosli. V pohledu ditete, je to to nejotravnejsi obdobi, ktere muze ve vztahu rodic - dite byt. Rodic je mu neustale za zady, stale ho sleduje, ba primo pronasleduje. Stale neco po pubertakovi vyzaduje. O to ale dospivajici clovek nestoji. Chce mit svuj prostor, svoje misto. Jak mezi vrstevniky, tak mezi dospelymi. Tam se ze sveho pohledu realizuje, bez ohledu, jestli je to dobre nebo spatne. Tedy, z pohledu PUBERTAKA, je to vzdy dobre. A ze tomu ostatni nerozumi? To je jejich problem.
Z pohledu rodice, je to obdobi, kdy se clovec snazi, co muze, ale dite si stejne udela vse po svem. Marne jsou domluvy, prosby a narky. Nepomaha ani trest, pred rokem tak ucinny. Nepomaha nic. Toto obdobi musi rodic pretrpet. Vzpomenout si na svoje vlastni pubertalni obdobi. Na svoje excesy, ktere provadel rodicum. Na jejich prosby, narky a domluvy. A jak to dopadlo? Vydrzeli to nasi rodice, tak my to vydrzime take.
Musime, nic jineho nam totiz nezbyva. A az budou nasi PUBERTACI rodici a budou zoufali ze svych deti, jako jsme dnes my, tak jim to skodolibe vratime slovy: ''Vydis, ja jsem Ti to rikal.'' Ale do te doby ........... je jeste dost a dost casu.

15.4.10

Unava

Kdyz je blba nalada, stoji vsechno za prd. Kdyz se k tomu jeste prida unava, stoji to za starou backoru tuplem.
Nejhorsi ze vseho je, kdyz ten, ktery vam ma na nalade pridat, si mysli, ze dela pro to maximum, ale vy vite, ze tomu tak neni. Snazi se vas vsemy moznymi prostredky presvedcit o tom, ze vic uz to nejde. Bohuzel to vetsinou dopada tak, ze se mu snazite porozumet, verit, ale hlavne pomoci. At o to stoji nebo ne. A pak prijde rana, jako blesk z cisteho nebe a vsechno snazeni je pryc. A vy zacinate zase od zacatku. Clovek si pripada jako na kolotoci. Kolo se toci a toci, porad dokola. Jako bludny kruh, ze ktereho neni uniku. Jednou nahore a pak dole.
Unava muze byt fyzicka i psychicka. Ta psychicka je horsi nez fyzicka. Nejde si od ni odpocinout. Nejde se z ni vyspat, nejde ji uniknout. Z psychicke unavy se musite pomalymi krucky vyhrabat. Dokud existuje problem, nelze se unavy zbavit. Ale ani po vyreseni problemu vam nikdo nezaruci, ze se unavy zbavite. Stava se, ze po odezneni problemu se vynori dalsi a clovek s nim musi bojovat nanovo. At je odpocaty nebo ne. To problem nezajima. Ono ho vlastne vubec nic nezajima. On je tu preci od toho, aby vy jste ho resili.
Kombinace unavy psychicke a fyzicke je velice osemetna. Clovek se snazi bojovat, sec mu sili staci. Ale prave ty sily ho take muzou opustit a zdravi vypovi sluzbu. A tim padem tu je dalsi problem, ktery nekdo musi resit. Bojovat s nim a snazit se, sec mu sily staci.

14.4.10

Kava s cokoladou

V kazde lepsi restauraci, nebo kavarne, by melo byt samozrejme, ze ke kave dostanete sklenici vody nebo mineralky. Preci jen, kava na sebe vaze vodu a nadmerne konzumaci muze dojit k dehytrataci organismu. Dalsi samozrejmosti jsou takove male, specialne pro tyto zalezitosti balene susenky nebo cokoladicky. Chybet by nemela i smetana do kavy a cukrik.
Ja ale v posledni dobe ujizdim na cokolade v kave. Kupujeme detem cokoladu, kterou si mazou na pecivo. Chodime ji ''uzirat'' lzickou. Protoze spotreba cokolady u nas vyrazne stoupla, schovala ji manzelka pred detmi. Jen ona a ja vime, kde je schovana. Nedavno jsem dostal chut na neco sladkeho ke kave. Vzpomnel jsem si na cokoladu. A protoze se mi nechtelo zdrzovat se jejim mazanim, nabral jsem ji lzickou a sup do kavy. To byla dobrota.
Od te chvile si jednou, dvakrat denne delam kavu s cokoladou.

11.4.10

Silenstvi jmenem Nakupni centrum

Ivci kolegyne bude mit narozeniny. Vcera jsme proto vyrazili do NC Tesco Letnany pro darek. Ivca mela konkretni predstavu, tak jiz predem bylo vylouceno zmatene pobihani po nakupnim centru a hledani vhodneho darku. V prvnim obchudku sice meli co jsme hledali, ale nam se to nelibilo. Nebylo to proste ono. Navstivili jsme jeste dalsi dva obchody, vysledek byl stejny jako v prvnim. Zkusili jsme to jeste primo v Tescu. Take nic. Tak jsme nakoupili alespon nejake potraviny, aby jsme tam jako nelezli zbytecne. Vzdali jsme se myslenky, ze najdeme co hledame. Objevili jsme spousty jinych, zajimavych veci, ale to, za cim jsme prijeli, ne.
Vsude se to hemzilo lidmi. V nekterych obchudcich je to doslova telo na telo. Chvilkama mi to pripadalo jako pred Vanocemi. Neskutecne hemzeni lidi. Kdysi jsem nekde cetl clanek o tom, jak cele rodiny travi vikendy pobytem v nakupnim centru. To nechapu. Jak nekoho muze bavit travit cely den pobytem a pohybem po nakupnim centru? Hemzenim se a prodiranim mezi podobne smyslejicimi lidmi.
Cestou skrz Tesco k autu jsme se zastavili v Kenvelu a protoze tam opet probiha akce ''Kup za 2000, zaplatis 1000'', koupil si Denis tricka, kosili, kratasy a kecky.
Dnes jsme se do Tesca byli nuceni vratit a koupit konecne darek pro oslavenkyni. V sobotu se nam libila takova hezka volovinka, tak se ji snad bude libit.
Nakupni centra navstevujeme pokud mozno co nejmene a jen v nejnutnejsi mire.

10.4.10

Budoucnost národa

Naše děti jsou naší budoucností. Budoucností národa. Jejich pohled na svět se vytváří v nejbližším okolí a z jeho podnětů.
Na malých dětech se mi líbí jejich bezelstný pohled na svět. Říkají to, co si myslí a to, co by podle nich mělo být správné. Ať je to pravda nebo ne. Oni to tak vidí a tak to má být. Postupným růstem se jejich představy začínají měnit do podoby, jak by svět měl vypadat. Podle nich. Už to není tak růžové a pravdivé, ale tak to musí být a bude. Podle nich. Mají jasně stanovené priority a ty hrozně nerady mění. A už vůbec ne, podle někoho, kdo tomu nerozumí. Nikdy nezapomenu na památnou větu: „Víš, kdy je dítě v pubertě? Když si začne myslet, jak tak hloupí rodiče, můžou mít, tak chytré dítě.“ Z filmu Vrať se do hrobu. Tato věta mě provázela celou mojí pubertou. Pak pubertou staršího syna a teď i mladšího. Platí do posledního písmenka.
Dnes jsme s manželkou vedli s mladším synem hovor na téma jeho budoucího povolání. Je v 8. třídě a výběr povolání se blíží. Říkáme mu, že nejvhodnější práce pro něho je v Akademii věd. Žádná manuální práce, ale práce hlavou. Chtěl by jít na grafickou školu. Maluje rád. Bohužel jeho školní výsledky ho od této školy vzdalují. Pokoušeli jsme se mu vysvětlit, jak se věci mají. Ale jemu je to jedno.
Pak přišla ta věta. Ta věta, která mě přivedla na námět tohoto příspěvku. „Mě je to jedno, hlavně, abych měl hodně peněz.“ A v tom je ten zakopaný pes. Dnešní děti hodně sledují televizi. Tam se to bohatými a úspěšnými lidmi jen hemží. Každý je tam obklopen přepychem, bohatstvím a nemá nouzi o prostředky. Jak hmotné, tak nehmotné. Netrpí nouzí, může si dovolit téměř cokoli. Dnešní mládež má pak zkreslenou představu o své budoucnosti. Vidí, že není nemožné mít, co chci. Ale už nevidí tu náročnou cestu, jak se k těmto prostředkům dostat. Bohužel, nebo možná bohu dík, je vzdělání ta základní cesta. Bez dobrého vzdělání, je minimální šance se uplatnit na trhu práce, získat dobrou práci, která bude dobře ohodnocena. Ale to také není všechno. Následuje dřina, práce na osobním vzdělávání a dalším růstu. To oni hrozně neradi slyší. Vzdělávání. Mám pocit, že dnešní generace se strašně nerada vzdělává. Hledají možnosti, jak dosáhnout cíle, co možná nejjednodušším způsobem. Ale tak to nejde. Za vším je obrovské množství práce a píle, každého jedince.

8.4.10

Hodnota webu

Máte webové stránky nebo blog na vlastní doméně nebo doméně III. stupně? Víte jaká je jeho teoretická hmotná hodnota? Jestli vás to zajímá, navštivte internetové stránky BIZ information, zadejte požadovanou adresu a hned budete vědět jak na tom jste. Hodnota je vypočítávána z denní návštěvnosti, podle počtu zobrazených stránek a dalších ukazatelů. Hodnotou se pak můžete pochlubit přímo na svých stránkách. BIZ informatio vám vygeneruje kód, který po vložení na web bude neustále ukazovat jejich aktuální hodnotu.
Například hodnota mého blogu je v současné chvíli $4,233.84. Podívat se můžete zde.
Je jasné, že objektivní hodnota webu je úplně jiná. Každý si své dílko hodnotí podle svých představ.

7.4.10

Silnice plné skla

V poslední době, s příchodem sluníčka a hezkého počasí, je na silnicích čím dál více skla. Ze světel, z blinkrů i čelních a zadních skel automobilů. Řidiči, jako by byli tímto stavem počasí omámeni, nerespektují základní pravidla silničního provozu. Nedodržují bezpečnou vzdálenost, natož pak rychlost. V případě blížící se, stojící, kolony, již nestihnou dobrzdit a na silnici je hned o hromádku střepů víc. Když jde jen o plechy, jde o prd. Ale když je ohrožen lidský život, jde už o víc. V poslední době třeba brutální vytlačení vozidla ze silnice na dálnici D1 (http://m.idnes.cz/zpravy/krimi/clanek.A100401_192543_krimi_js.idn), to už je opravdu vrchol. Viník již je znám. A to je dobře. Takový člověk zaslouží nejpřísnější potrestání. Ale co ti, co "jen" do někoho zezadu nabourají? Vždyť v tu chvíli se za nehodou vytvoří kolona vozidel, kde může, nebo i dochází k dalším kolizím. Odnesou to pokutou, ale neměli by být potrestáni za obecné ohrožení?
Bylo by to asi přísné. Ale tam, kde nepomáhá prevence, logika a slušné chování, tam by mělo nastoupit exemplární potrestání. Snad se tak aspoň stane u brutálního řidiče z D1.

6.4.10

Abych mohl v Regulusu nakladat, musim projet sousednim skladovym arealem. Vratny na me kouka jak na zjeveni. A to uz tudy jezdime skoro mesic.

Jak se mění vesnice

O Velikonočních svátcích, na chaloupce, když jsem po vesnici venčil Bacardiho, padla na mě nostalgie. Jak se ta vesnice postupem času mění.
Procházel jsem se místy, kam jsme si jako kluci chodili hrát. Kde jsme hráli na schovku, kde jsme na potocích a potůčkách stavěli přehrady. Kde jsme na řece pouštěli lodičky. Loďky z kůry, nebo takové umělohmotné, které se tehdy prodávaly. Pouštěli jsme je po řece z můstku, na dlouhé šňůře a pak je proti proudu táhli zpět. Kolikrát se loďka utrhla a mizela za záhybem řeky.
Spousta míst se změnila téměř k nepoznání. Tam, kam jsme chodili na třešně, stojí nové domy. Kam jsme chodili na jabka, je soukromy sad. Tam, kam jsme jezdili s dvoukolákem vyvážet odpadky a kde bylo naše klučičí království, kde se dalo sehnat a postavit z toho cokoliv, byl postaven základ pro jakousi výrobní halu. Stavba se nakonec nekonala. Tam, kam jsme chodili jezdit na voru a chytat pulce, je vyschlé a zarostlé místo. Starou lávku přes řeku odnesla voda při povodni v roce 2002. Byl postaven nový, moderní mostek. Ten starý, který tvořil jeden kus trámu, který se kolíbal ze strany na stranu, však nahradit nemůže.
Starý zámek, kde sídlilo mísní JZD, přešel do rukou soukromé osobě. Od té doby pustne a i JZD bylo zrušeno. V místech, kde byla uskladněna zemědělská technika, kde jsem poprvé v ruce držel volant náklaďáku, je hromada sutě. V budovách, kde býval kravín a teletník, se tiše, v průvanu, točí lopatky větráků. Už tomu bude 20 let, co byly poslední krávy odvezeny a ty lopatky se stále točí.
I obyvatelé vesnice se mění. Staří umírají, mladí, kteří se tu narodili buď odtud jezdí do práce, nebo prodávají domy svých předků a stěhují se pryč. Pryč za prací, které je v okolí pomálu. Málo nových lidí se sem stěhuje. Spíš sem přicházejí na odpočinek, než aby tu žili a pracovali.
Tvář vesnice se mění. Mění se s dobou, mění se s lidmi, kteří v ní bydlí.

3.4.10

Velikonoce v Souticích

A je to tady. Velikonoční svátky v Souticích. Tři dny klídečku a pohody na čerstvém vzduchu, na chalupě.
I se zvířátky jsme dopoledne vyrazili na Velikonoce do Soutic. Frodova klec na střeše auta, Frodo s Terezkou v přepravkách a Bacardi v kufru. Tak jezdíme na velké prázdniny a dnes také. Denis s námi nechtěl, tak zůstal v Praze u babičky. Romča s Nikolou je tu už od čtvrtka. Pěkně nám to tu vytopili, v noci je stále ještě chladno. Z pátku na sobotu, cestou do/z Brna, tu teploměr ukazoval 2-3 stupně.
Teď už si vychutnáváme pohodu, krásné počasí, ale hlavně, tři dny volna. V kamnech hoří oheň a zvířátka spinkají. To je paráda.

2.4.10

Cena benzínu opět roste

Ceny benzínu po několika týdnech klidu, opět vzrostly. Nejlevnější čerpací stanice v Praze, TankONO, v Dolních Měcholupech, včera odpoledne nabízela nejprodavanější Natural95 za cenu 28,90 Kč/l. Dnes, ve 2 hod. ráno, již byla cena 29,50 Kč/l. Jaké budou ceny u největších prodejců, kde se běžně cena pohybuje v rozmezí 31-33 Kč/l, si vůbec netroufám odhadnout.
Příčinou je oslabení amerického dolaru vůči Euru, který vyhnal cenu ropy na cenu okolo 84$ za barel. To představuje maximum za poslední 1,5 roku.

31.3.10

Ničíme si své zdraví dobrovolně?

Televizní reklamy a internet jsou plné posilovacích a cvičících strojů, které mají blahodárně působit na zdraví obyvatelstva. Jaký to předsudek a nesmysl.
Jediní, na koho to blahodárně působí, jsou výrobci a prodejci těchto moderních "mučících" nástrojů. Člověk v dobré víře, že udělá něco pro své zdraví, podlehne namakaným svalovcům a hubeným fitneskám, zakoupí "mučící" nástroj a těší se, jak bude zdravý. Bohužel, toto je jen jedna strana. Tou druhou je dodržování správné životosprávy a životního stylu. Ale to už v žádné reklamě nenajdete. Chce-li člověk žít zdravě a být v pohodě, je potřeba dbát na správný poměr bílkovin a proteinů ve stravě. Vhodné jsou potravinové doplňky s obsahem hořčíku, vápníku, železa a zinku. Nesmíme zapomínat na vitamíny. Zejména vitamín B a C. Ovoce, luštěniny, rýže, maso, ať už červené nebo bílé, ale vždy připravované v páře. To by měl být základní jídelníček člověka, který se rozhodl žít zdravě. A pohyb, hlavně dostatek pohybu.
Ale zpátky k těm úžasným strojům. Když jsme s manželkou chodili do posilovny, měli jsme tam fantastickou trenérku, majitelku centra a kamarádku v jedné osobě. Když jsme se ji ptali, zda-li si takovýto stroj pořídit domů, odpověděla, že proč ne, ale stejně se z něho za čas stane lapač prachu a věšák na prádlo. Doporučit je lze pouze pro potřeby cvičení, kdy není možnost navštívit fitness centrum. Doma jej totiž nejde využít v takovém rozsahu, jako ve fitness centrech. Chybí takovéto odborné vedení, kdy instruktor sleduje vaši "práci" a pomáhá vám stroj zvládnout v co největším rozsahu. Doma taková zpětná vazba není. Výrobci a prodejci dodávají ke svým produktům návody a manuály, jak ve formě instruktážní knížky, CD nebo DVD. To ale nikdy nenahradí školeného cvičitele.
Proto, chcete-li se doma dobrovolně a samostatně mučit, kupte si nějaký rotoped, stepper, vibrogym, běžecký pás, eliptical, posilovací lavici, nebo jiný stroj a cvičte a cvičte. Stejně jako jiní vám doma bude překážet lapač prachu a za chvíli se ze stroje stane krásný, dekorativní kus nábytku vaší domácnosti. Některé lze využít i jako velice krásný věšák na oblečení.
Chcete-li pro svoje zdraví a pohodu udělat to nejlepší, navštivte místa k tomu určená a pod vedením zkušených lektorů trapte svá těla, co vydrží. Nejen fyzickým pohybem, ale i vhodnou stravou. Upozorňuji, ne každé zdravé jídlo je však dobré.
Ničíme si tedy své zdraví dobrovolně? Ano, ničíme!

30.3.10

Silniční kontrola

"Dobrý den pane řidiči, silniční kontrola. Předložte prosím doklady od vozidla." Tak nějak začíná každá silniční kontrola.
Policista poté zkontroluje platnost dokladů, emisní a technickou kontrolu, popřípadě prolustruje řidiče a vozidlo databází hledaných osob nebo vozidel. Může zkontrolovat i povinnou výbavu ve vozidle: náhradní pojistky (jednu od každého druhu), náhradní žárovky (jednu od každého druhu používaných v daném vozidle), hever, náhradní kolo, klíč na kola, výstražný trojúhelník, lékárničku a reflexní vestu. Je zajímavé co do povinné výbavy nepatří, ale je doporučeno s sebou vozit: vlečné lano, kanystr na pohonné hmoty (alespoň 5l), měřič tlaku vzduchu, nádobu s pitnou vodou (alespoň 2-3l), hasicí přístroj, bateriovou svítilnu a pracovní rukavice. To platí pro vozidla kategorie M a N.
Dalším stupněm silniční kontroly by mělo být absolvování dechové zkoušky, na přítomnost alkoholu. To se bohužel neděje. Za letošní rok jsem byl několikrát svědkem, že při namátkové silniční kontrole, nebyla policisty u řidiče provedena dechová zkouška. A to včera ředitel dopravních policistů, Leoš Tržil, oznámil, že policie bude trvat na nulové hranici alkoholu v krvi řidičů.
A na závěr jedna vlastní, úsměvná příhoda s hlídkou policie při namátkové silniční kontrole:
Odpoledne vyrážím do práce. Hned za první křižovatkou mě staví hlídka policie. Je to jejich obvyklé místo, řidiči, kteří tudy denně jezdí to vědí. Věděl jsem, že mám vše v pořádku, jako vždy, tak jsem se ničeho neobával. Na pokyn policisty jsem zajel ke krajnici a zastavil. Než policista přišel k okýnku, přichystal jsem si doklady, osobní i od vozidla. Kontrola začala klasicky:"Dobrý den pane řidiči, silniční kontrola." Pak už následovalo něco, na co nikdy nezapomenu a co vždy dávám k dobru, když je někde řeč o silničních kontrolách. "Nevezete náhradní díly?" zněla policistova otázka. Zbystřil jsem. Přeci jsem vyjížděl z ulice, ne ze servisu nebo vrakoviště. "Ne, nevezu." byla moje pravdivá odpověď. "Já jen, že jsme před Vámi zastavovali pána, který vezl náhradní díly a dost pospíchal, tak jsme ho pustili." Kdybych v tu chvíli pil, určitě bych si poprskal volant. To se musí využít, řekl jsem si v duchu. "Já také pospíchám, jedu totiž do práce a mám už celkem zpoždění." zkusil jsem to. "Tak to Vás nemůžeme zdržovat, to máte říct rovnou. Tak jeďte a šťastnou cestu." zasalutoval mi policista. Na nic jsem nečekal a byl jsem pryč. Jen jsem ještě v zrcátku zahlédl blažený úsměv policisty.
Toto se mi opravdu stalo. Jen jsem ještě zapomenul dodat, že mi příslušník ani nezkontroloval doklady.

29.3.10

Follow

Follow - sledovat. Ne sledování, jako fyzické, kdy někoho sleduji, šmíruji, hlídám, ale sledování na internetu. Following na Twitteru.
Část dnešního dopoledne a kousek odpoledne jsem zasvětil hledání zajímavých lidí, nebo projektů na Twitteru. Baví mě sledovat zajímavé lidi. Číst o čem píšou, číst jejich postřehy a myšlenky. Člověk si tím rozšiřuje pohled na svět, i svoje znalosti. Kolikrát se doví věci, o kterých neměl sebemenší ponětí a prosto jej zajímají. V této uspěchané době, aby člověk mohl sledovat všechny trendy a zajímavosti, musel by sedět u internetu a hledat a hledat. Zadávat klíčová slova do vyhledávačů a doufat, že najde co hledá. Ve většině případů se tak i stane. Ale abyste se proklikali enormním množstvím odkazů, které vás posléze dovedou k vytouženému cíli, strávíte tím velké množství času, které by šlo využít jinak. Mnohem zajímavěji. Existují i specializované nástroje, tzv. internetoví roboti, kteří tuto práci mohou vykonávat za vás. To ale znamená, že si takového robota musíte obstarat, nebo naprogramovat. Pak do něho zadáte množství konkrétních slov, které souvisejí s tím co hledáte a poté musíte roztřídit to, co robot nasbírá. Znamená to opět číst a pozorně sledovat, zda-li se to týká daného tématu, nebo problému. Při této činnosti se dovíte spoustu zajímavých věcí, ale také věcí, které vás od hledaného odvádějí.
A zde mohou důležitou roli zastat blogy a sociální sítě. Jejich prostřednictvím je šířeno velikánské množství odkazů na jednotlivé články, nebo jen jejich výběr. Zde je potřebné mít vyhlédnuté ty správné lidi. Upozorňuji předem, že není dobré jen brát, ale je také důležité dávat. To je třeba zdůraznit, protože parazitovat na jiných lidech, to není dobré. Je potřeba také aktivně vyhledávat, psát a sdílet. To znamená, že když něco hledám a podaří se mi to přes někoho najít, je dobré podělit se i o svoje myšlenky, postřehy, znalosti a dovednosti.
A právě proto jsem se pokusil najít tyto zdroje na Twitteru. Ten má oproti Facebooku tu výhodu, že zde není potřeba žádat dotyčnou osobu o přátelství. Jednoduše kliknete na tlačítko follow, v profilu dotyčného člověka/projektu a již sledujete jeho příspěvky. Když jej nebudete zbytečně obtěžovat, urážet, nebo napadat, nebude mít dotyčný potřebu vás blokovat. Může se i stát, že váš sledující si všimne vašich zajímavých příspěvků a sám si vás přidá mezi své sledované. To u některých významnějších lidí bývá veliká pocta. Vždyť se sami podívejte na Twitter, vyhledejte si nějakou významnější osobnost a podívejte se, kolik lidí sleduje. Většinou jsou to zase lidé, kteří sledují jeho, přátelé, kolegové, obchodní partneři. A tak jde tento kruh sledování pořád dokola a dokola.
Je také zajímavé sledovat půtky mezi některými lidmi. Ne, že by se přímo napadali, to by zřejmě brzo skončilo vzájemnou blokací, ale výměna názorů je kultivovaná, občas až sarkastická. Takovýchto výměn jsem sledoval několik. Vždy se jednalo o lidi, jejichž názoru si velmi cením, ale ne vždy jej sdílím. Nikdy jsem se do této pranice nevměšoval, ani jinak zasahoval. To nemá cenu. Je lepší pozorovat, jak dotyční argumentují pro svůj názor a tipovat jak to dopadne. A mám pocit, že toto dělá mnoho lidí.
A o tom ten Twitter je. Dovíte se mnoho zajímavého a sami do této směsi přisypete svoji špetku koření.

28.3.10

Neděle, jako nedělat

Proč se neděle jmenuje neděle? Ano, je to podle slova nedělati. Neděle je sedmým dnem týdne. Podle bible, Bůh šest dní pracoval na vzniku světa a sedmý den odpočíval. Podle křesťanských tradic, byl sedmý den vzkříšen Ježíš Kristus.
Ale upřímně, znáte někoho, kdo v neděli nic nedělá? Chataři a chalupáři, by jen seděli v křesílkách a pozorovali svoje zahrádky. Prodavačky seděly za kasou a jen koukaly. Řidiči městské dopravy seděli v garážích. To by asi neslo, že? Vlastně ani ti křesťani tuto tradici nedodržují.
Tak proč se tedy neděle jmenuje neděle?

Význam slova podle Wikipedie: Neděle

27.3.10

Tištěná periodika II.

Mají v dnešní době tištěná periodika šanci na přežití? Říkám ANO! Má v dnešní době šanci na úspěch zpoplatněné zpravodajství na internetu? Říkám ANO! Jak z internetového zpravodajství udělat výhodný byznys, nastiňuje článek "Murdoch rozjel placené zprávy" v dnešní MF DNES.
Mediální magnát Rupert Murdoch projekt placeného zpravodajství představil již v loňském roce, s upozorněním, že se k jeho modelu budou postupně připojovat ostatní mediální skupiny z celého světa. Tenkrát se mu všichni smáli, dnes jen tiše proklínají chvíle, kdy na to nepřišli sami. Neb jak se říká, první může být jen jeden.
V současné chvíli placené zpravodajství z Murdochova impéria nabízí pouze Wall Street Journal. Od června se přidá britský deník The Times a nedělní vydání The Sunday Times. Pak již by pomalu měli následovat další periodika z mediální skupiny News Corp, vlastněnou Rupertem Murdochem. Dnes ještě placené zpravodajství nabízí ekonomický Financial Times, kde některé články lze číst v celém znění.
Nabízí se otázka proč tištěná periodika přecházejí na model zpoplatněných zpráv na internetu. Důvodů může být několik. Od klesajících nákladů vydání, odliv předplatitelů, až po šetření inzerentů. A právě v současné době, kdy ekonomická recese dosáhla jakého si pomyslného bodu, se mediální svět obrací k internetu. Nejde jen o klasický internet, kdy máme doma nebo v práci připojený počítač k síti, ale je zde i možnost čtení médií prostřednictvím čteček elektronických knih, nebo i prostřednictvím mobilních telefonů.
A jak jsou na tom naše domácí média? Jako první se o podobný model, jako Financial Times, pokoušejí Hospodářské noviny a jejich týdeník Ekonom. Část svých článků a archív nabízejí v plném znění pouze předplatitelům. Další vlašťovkou by v dohledné době měl být týdeník Reflex.

25.3.10

Pražský okruh jako vedlejší ulice

Dnes a denně Praha bojuje s přílivem aut, která městem projíždějí skrz naskrz. Dnes a denně Praha zažívá dlouhé kolony aut, autobusů a kamiónů. Dnes a denně si lidé stěžují, že jsou nuceni proplétat se mezi auty, dýchat zplodiny z výfuků a jsou ohrožováni bezohledností některých řidičů, kterým není svatá červená na semaforu, natož pak přechod pro chodce. Ve většině měst Evropy, je průjezdní silniční síť vedena, pokud možno, co nejdál od center, pokud možno po obvodu měst. Tak, aby tranzitní doprava co nejméně zasahovala do života města.
Ne jinak je tomu i v Praze. Pražský i městský okruh jsou budovány již dlouhé roky. A je ještě mnoho let bude trvat, než tranzitní doprava bude moci bez problému projet z jednoho konce Prahy na druhý, bez nutnosti vjezdu do "uzavřené obce". Na několika málo místech, tak tomu je již nyní. Jde zejména o západní část Prahy, Pražský okruh, mezi dálnicí D5 a ulicí k Barrandovu. Ta je téměř celá vedena mimo město.
Když už není zbytí, je silniční síť vedena po hlavních komunikacích, aby průjezd byl co nejplynulejší a co nejméně ohrožoval, obtěžoval a narušoval přilehlé oblasti. Jedinou a to naprosto šílenou výjimkou je ulice Kbelská v křižovatce Kbelská x Poděbradská:



Zde je naprosto nelogicky jízda po ulici Kbelská do křižovatky s Poděbradskou, vedena jako jízda z vedlejší silnice na hlavní. V současné době, zde navíc, v Poděbradské směrem na Černý most, probíhají opravy na silnici a přilehlém tramvajovém ostrůvku. Doprava je zde svedena do jednoho jízdního pruhu, takže auta jedoucí z centra, nedbaje toho, že nejde pokračovat v jízdě, najíždějí do křižovatky a blokují tak průjezd mezi Kolbenovou a Průmyslovou. Tvoří se tak dlouhé kolony aut, z obou stran, jak od příjezdu po dálnici D8 od Teplic, kdy auta, autobusy a hlavně kamióny, stojí již od Proseka, při dopravní nehodě, i od sjezdu z dálnice D8 v Letňanech. Tak z ulice Průmyslová, která přivádí dopravu od dálnice D1, z Jižní spojky, Hostivaře a Kutné Hory.
V minulých letech začalo budování přeložky, která má odvést z Kbelské tranzitní dopravu směřující od Teplic na Mladou Boleslav a Hradec Králové a obráceně. Pod Prosekem je vybudováno přemostění, na které bude tato přeložka napojena. Ale kdy to všechno bude, to je ve hvězdách. Sice se buduje a buduje, ale jako vždy, nejsou peníze, tak se termín zprovoznění posouvá a posouvá.
A stačilo by tak málo, změnit dopravní značení. Vyměnit hlavní za vedlejší. Z Kbelské by se stala hlavní a z Poděbradské, vedlejší. Chápu, že rozhodnutí by to bylo přelomové a spoustě lidí by se jistě jevilo jako zbytečné. Mohlo by být poukazováno na to, že se kolony začnou tvořit v Poděbradské ulici. Ale určitě by nedosahovaly takových katastrofálních rozměrů, právě jako v ulicích Kolbenova a Průmyslova.
Je možnost, že se nad tímto někdo zamyslí?

24.3.10

OBI Mladá Boleslav

Dnes ráno na mě čekal naložený BlueBear. Do Kolína a do Mladé Boleslavi. Cesta do Kostelce v pohodě, na starou kolínskou také, ale pak to začalo. Nejprve “zřejmě domorodec” staršího věku, brzdil dopravu se svou Škodou 120, ale byl slušný, uhnul a nechal se předjet. Pak zase “zřejmě domorodec”, tentokrát mladšího věku, ten slušný nebyl. Předjel mě jako prase a dobytek současně, přes plnou čáru a ještě k tomu před zatáčkou. Nepřehlednou. Být to o chvilku později, mohla být legrace, protože z té zatáčky vyjeli policajti.
V Kolíně vykládka špicová, byl jsem tam úplně sám. Pozoroval jsem Pendolino, jak se kolem prohnalo. Je tedy fakt, že ten zrychlený vlak, co jel po něm, jel mnohem rychleji. Ale co, třeba ho chtěl dohnat.


Přes Poděbrady, Nymburk a Luštěnice jsem dorazil do Mladé Boleslavi. Když jsem to tam viděl, šli na mě mdloby, 4 kamióny a 3 Carga. Naštěstí jsem přijel 15 minut před koncem našeho časového okna, takže pohoda. Sice jsem musel čekat hodinu, než vyložili kamión, který byl uvnitř, měli jen jednu “ještěrku”. Ale to nejlepší měla teprve přijít. Nakládal jsem převodky do jiných OBI. Skoro celý návěs. Fuj, fuj, fuj. Chudáci venku čekali 2,5 hod.


OBI Mladá Boleslav

23.3.10

Vykládka v Kolíně, nakládka v Dolanech

A je tu zase týden, kdy jezdím každý den do Kolína. Moje práce je vlastně o tom, že celý týden jezdím do jednoho místa. Tak tentokrát je to OBI v Kolíně. Dnes se mi tam přihodila věc, mnohde nevídaná i neviděná. Dva skladníci vykládali dva kamióny zároveň.
23032010549 
Po vykládce jsem se přesunul do Dolan u Červených Peček. Tam má sídlo firma Asset Bohemia s.r.o. Dříve tam jezdila Cargo auta, teď, s příchodem jara distribuují více zboží, tak tam občas jedeme s kamiónem. Jede se skrz vesnice, samá zatáčka, takže paráda.
23032010554 
Než jsem odjel, přeletěl nad námi vrtulník.
23032010555 
Přes Kutnou Horu jsem se vrátil zpět do Prahy.

22.3.10

Co s Topolánkem?

Nemám rád politické komentáře. Nemám rád Mirka Topolánka. Nemám rád ODS.
Po slovech, která údajně byla vytržena z kontextu, předsedy ODS Topolánka na adresu homosexuálů, se v médiích i mezi širokou veřejností rozhořela debata, zda-li má Mirek Topolánek šanci setrvat ve funkci předsedy ODS a přivést ji k parlamentním volbám. Magazín Lui, na svých internetových stránkách zveřejnil kompletní, videozáznam, ve kterém, k inkriminovaným slovům došlo. Sám šéfredaktor Jakub Starý prohlásil, že Topolánek o všem věděl a "někdo" tento záznam vynesl, tedy donesl do Blesku. A co s tím udělal bulvár, to už všichni víme. Mirek Topolánek se sice za svoje slova omluvil, ale jak se říká, pozdě bycha honit. Straničtí kolegové z ODS jsou teď rozděleni do dvou skupin. Jedni chtějí Topolánkovu rezignaci, druzí se za svého předsedu bijí.
A co na to obyčejní lidé? Já osobně bych nechal Mirka Topolánka se vykecat, pak zjistí, že se odkecal.

21.3.10

Vítáme astronomické jaro

A máme tady první jarní den astronomického jara. Vlastně druhý! Astronomické jaro začalo včera, 20.3.2010 v 18:32 hod.. Nastala jarní rovnodennost. Den byl stejně dlouhý, jako noc. První jarní den a tudíž i posun času, nás čeká až za týden. V neděli 28. března začne platit středoevropský letní čas. Ze soboty na neděli, tak přijdeme o hodinu spánku. Hodinová ručička se nám posune o hodinu dopředu.
Příchod astronomického jara byl opravdu nádherný. Sluníčko svítilo celý den a dávalo nám pocítit svou sílu. Mnoho lidí již v pátek vyrazilo na chalupy, do přírody, načerpat teplo a sílu. Po dlouhé zimě si to všichni zasloužíme. Dnešní dopoledne provázely slabější dešťové přeháňky. Po obědě jaro ukázalo svoji vlídnější tvář, kterou částečně kazil silnější vítr. V týdnu se můžeme těšit na střídavou oblačnost, kdy odpolední  teploty budou zpočátku 10-14°C, od poloviny týdne vystoupí na 13-19°C.

20.3.10

Terezka & Bacardi

Terezka si lehla na Bacardiho místo. Chudák pak nevěděl, jak se nasoukat na gauč a složit se do zbylého prostoru. Jak je vidět, tak si poradil, ale moc pohodlné to nebylo.

T-Mobile Vairy Text

Tento týden zařadil T-Mobile do své nabídky nový telefon. T-Mobile Vairy Text. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná  o zařízení na bázi BlackBerry. Chyba, telefon je vyráběn francouzskou firmou Alcatel, v Číně, pod označením OT-800 a pro T-Mobile je jeho označení Vairy Text.


Na první pohled telefon zaujme plnohodnotnou QWERTY klávesnicí a také cenou. Základní cena u operátora, je 2099 Kč. Při  podpisu smlouvy na dobu určitou, lze telefon získat za 1 Kč. Telefon je poměrně stroze vybaven. Datové přenosy zastupuje GPRS/EDGE, foťák je pouze 2Mpx, ale rádio je vybaveno RDS.

Pro koho je telefon určen? V první řadě pro notorické pisálky. Vairy Text nabízí přímý přístup na ICQ, sociální síť Facebook, mobilní email a mobilní prohlížeč. Ten zastupuje web’n’walk. Ale protože telefon podporuje Java technologii,není problém nainstalovat Operu Mini 5.

Ač T-Mobile Vairy Text nabízí pouze základní výbavu, má jistě šanci prosadit se na trhu mobilních telefonů. Ani jeden z konkurenčních operátorů, podobné zařízení nenabízí. Mě osobně se velmi líbí. Často píši delší texty, právě prostřednictvím mobilního telefonu, doplněné o fotografie a odkazy. Ze současných mobilních zařízení, s QWERTY klávesnicí, je T-Mobile Vairy Text cenově nejdostupnějším zařízením.

Podrobnosti o telefonu na stránkách T-Mobile.

19.3.10

Chytré hlavičky, zlaté ručičky

O Češích se říká, že mají zlaté ručičky. To je fakt, ale nejprve musí být chytrá hlavička, aby zlaté ručičky zaměstnala. Takový nápad vznikl ve společnosti Siltek s.r.o.. Jedná se o stroj na opravu děr, prasklin a jiných deformacích silničního povrchu. Je to v skutku ojedinělý nápad. Využívá totiž starého vyfrézovaného materiálu ze silnic, který zpětně upraví a pomocí panelu s infračerveným ohřevem, jej zpět položí na silnici. Odpadá tak nutnost vývozu vyfrézovaného materiálu na skládky a tím je tento proces i velice ekologický.  Že je tato metoda i nápad ojedinělý, svědčí i Zlatá medaile z loňského stavebního veletrhu v Brně.
Více informací na
Siltek s.r.o. a Novinky.cz

Další takovou ukázkou zlatých ručiček je nové české dopravní letadlo. V Kunovické továrně Evektor bude 30. března, veřejnosti představeno nové dopravní letadlo: EV-55 Outback. Po L-410 Turbolet, to tak bude další dopravní letadlo, které plně vzniklo z českých hlav a rukou. Obě letadla dělí úctyhodných 40 let. EV-55 Outback pojme 14 pasažérů a s necelými 2t nákladu vyvine cestovní rychlost 400km/hod.  Do provozu by se měl letoun dostat v průběhu května letošního roku.
Více informací na iHned.cz