motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

28.1.12

10 otázek pro ... @twentil

Mám hroznou radost, že v 10 otázek pro ... mohu po delší době přivítat děvče, ženu, dívku. Má radost je zmnohonásobena vzdáleností, protože dnešní host žije za velikou louží, v Americe. A to přímo v Bostonu. Hodně cestuje, takže kdo ji sleduje, zná z jejich tweetů a fotografií cesty autobusem, vlakem i autem napříč Amerikou. Mám velkou radost, že dnešním hostem je @twentil. A protože by povídání prostřednictvím IM bylo pro nás oba složité, použil jsem schéma 10 otázek pro ... z loňského roku a @twentil odpověděla na deset předem připravených otázek. Snad nám to oběma odpustíte. :)


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, zdravím a tuhle otázku šikovně obejdu (třeba mlčením)... :D Řeknu jen, že je mi o deset let víc, než by mi slušelo resp. si to můžeš odhadnout ze zbytku rozhovoru sám, jelikož technika je generační záležitost... :D Odkud jsem, se tak moc říct nedá, cítím se všude vcelku rychle doma, ale existují města, kde bych ráda žila. V ČR je to asi jen Brno, v létě možná i Český Krumlov, v Německu je takových měst podstatně víc... A taky mám ráda Vídeň... Jinak t. č. na cestách, USA, Boston #simply...

2.) Jak jsi se dostala k internetu a všemu kolem něj?
Už ani nevím, pamatuji si, jak jsem se někdy kolem roku 1996 ocitla v počítačové pracovně na fildě v Brně a pak asi o dva roky pozděj v Jeně, kde ono "Rechenzentrum" mělo nádherná velká okna s výhledem přímo do nově dostavěného luxusního nákupního centra. Dalo by se tam tehdy skvěle prokrastinovat, kdyby slovo prokrastinovat tehdy existovalo. Tam jsem si založila první mail, myslím, že to byl seznam.cz, krátce poté hned web.de a ten mám dodnes (teď už ale jen jako takovou online-relikvii)... Psal se rok 1998!
O deset let dříve si sebe sama vybavuji rozbalující ATARI a nechápající, jak ta bedýnka souvisí s televizí a s kazetami (vskutku souvisela!). Grafy (!) do bakalářky jsem formátovala v T602 na počítači s vlastnoručně instalovaným pirátským windows 3.1 (cca 12 třípalcových disket!) a bakalářku trpělivě tiskla na skřípající jehličkové tiskárně. Někteří moji spolužáci se v té době hroutili jen proto, že jim umřela tří- či pětipalcová disketa s jinde nezazálohovanou a zcela hotovou nevytištěnou diplomkou... Magisterku jsem tiskla už na laserovce a odevzdávala 7 minut před deadlajnou, přičemž mi z ní ještě pěkně kapalo lepidlo. První web jsem v html dolaďovala myslím někdy o Vánocích roku 1998 (?).

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Mým nejnovějším objevem je velmi moderní propiska (která jednou skoro neprošla security na letišti, jelikož má kvalitní ocelový hrot) a velmi moderní sešit s jakýmsi čínským anime-obrázkem na obálce: učím se zrovna znova psát. Ruka zesláblá z klávesnice to vydrží max. 20 minut, takže toho asi brzo zas nechám a NEstanu se propiskovým ninjou. Twitter mám ráda, píšu tam, co bych jinak hned zapomněla. Většinou hrozný vyboubleniny, který by se *slušelo* hned zapomenout... Z technologií používám to, co se zrovna používá. Ale nejraděj mám statistické programy, které umí hezky řadit všechna možná data a kreslit hezké vícerozměrné ňuňugrafy. Takže taky třeba #GoogleAnalytics. A ráda mám také textové editory, které umí tezaurus a napovídají mi slova a popravují #pravopysk, takže mi pomáhají nevypadat jako úplný #pakko. A #GoogleTranslate samo, protože za mne otročí... A díky skypu (ač se mi to těžko říká) můžu vůbec bezproblémově existovat v záoceání, aniž by to většina mých blízkých nějak tíživě nesla...

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Většinou ze všeho ze všeho nejdřív vyhodím windows (někdy i neúmyslně), pak si vyrobím startovací SD-kartu s nějakou zrovna oblíbenou linuxovou distribucí. Již delší dobu je to (k)ubuntu. Ale v podstatě mi nevadí jakýkoliv systém. Dokonce i klávesu s jablkem umím jakžtakž používat... :D Na smarfounu mám cosi co tam už bylo a když se nudím tak to tam nainstaluju znova, přičemž si většinou smažu všechno, co se dá, včetně kontaktů, načež si musím hledat nové přátele... :D Miluju šmudlací smartfouny a ninjopsaní se #SlideIT (ještě jednou díky @Tomshon za ten tip).

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Velmi ráda Twitter, především kvůli 140 znakům a jelikož je to taková celkem dobře asociální sociální síť se zajímavými lidmi, kteří se se mnou z nějakého zvláštního důvodu baví, aniž by mne znali osobně a když to potřebuji tak mne i dokáží podpořit a pomoci (za to jim všem moc děkuji!).

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Všichni, kteří mne sledují už déle, to vědí: v nejbližší době si založím blog, který se bude jmenovat "tajemství tří teeček" nebo možná „grafoexploze nad 140 znaků“...

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
F.U.R.T. chtějí něco radit a pomáhat... grmpfff... ;)

8.) Tvoje další zájmy?
Koukání z okna, koukání z letadla, pití koktejlů, pití čisté studené vody, běhání, je-li venku víc jak 26 stupňů (Celsia!), trávení času pod horkou sprchou, usínání v pruhu slunečního svitu, konstruování nových slov ve třech jazycích, vytváření neužitečných hypotéz, popírání praxe, boj proti přírodním zákonům, boj proti konceptu "příroda vs. technika" a jiným dichotomiím či redukcím možností volby, lítý boj proti stereotypům, obdivování cyberpunku, přemýšlení nad smyslem existence čehokoliv, konstruování evolučních teorií, pozorování a zkoumání technologií a mechanismů na výrobu a údržbu reality...

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
#mraky

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekla a na co jsem se nezeptal?
Všechno ostatní zaručeně prozradím dříve či později na Twitteru! Prostě #TMI :D
A díky moc za příležitost sepsat tento můj dosavadní technicko-netový životopis, bez popudu bych to neudělala...

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat