motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

9.7.11

10 otázek pro ... @freezycz

Ahoj, určitě se nemůžete dočkat, koho vám dnes představím. Odpověď je jednoduchá, jak již z nadpisu vyplývá, nebude to nikdo jiný, než @freezycz. Chvilku mi trvalo, než se mi ho podařilo vymotat ze všech těch kabelů, co má kolem sebe, ale pak jsem se jen a jen dobře bavil. Věřím, že svým vyprávěním zaujme i vás.


1.) Ahoj, jak se jmenuješ, kolik Ti je a odkud jsi?
Ahoj, jmenuji se ... eeeee, noooo, zůstaňme u Freezyho ... :D Pocházím z městečka Bohumín, které se nachází kousek za Ostravou a dva kousky před Havířovem. :D V srpnu oslavím, dá-li se to tak říct, čtvrt století a rok. :)

2.) Jak jsi se dostal k internetu a všemu kolem něj?
K počítačům jsem se dostal někdy v roce 1998, kdy jsem dostal své první "našlapané dělo" s 64MB paměti RAM a procesorem AMD z rodiny K5 na model PR75, jak již číslo napovídá pracoval nevídanou rychlostí, na frekvenci 75MHz ... :DDD Časem jsem sebral odvahu a (s přítelem na telefonu :D) se odhodlal kuchnout bednu a pohrát si s HW částmi počítače. Od té chvíle se počítačům věnuji dodnes. K internetu jsem si poprvé přičichl na střední škole - a přičichnutí to nebylo zrovna příjemně voňavé - cca 50 počítačů připojených závratnou rychlostí 64kbps za pomocí ISDN linky. :D Následně se to se mnou už jen vezlo, doma internet nebyl, tak zbývala škola nebo internetové kavárny. V roce 2005 jsem si "koupil" svůj první modem, stál mě celá dvě piva. Jednalo se o 56kbps dial-up modem do PCI. :DD Tato konfigurace časem přestala vyhovovat a provedl jsem upgrade na ADSL od bublifuků. Původní rychlost 256kbps se postupně zvedala až na "8Mbps" (reálně tak 6Mbps). Vysoká cena a nestabilita mě donutily přejít jinam. Ono zmíněné jinam bylo k CZFree, mimochodem krok velmi špatným směrem ... (http://www.freezy.cz/blog/id6). CZFree vystřídala firma PODA. V současné době jsem spokojeným klientem Jarynetu.

3.) Jsi fanoušek moderních technologií, jaké používáš?
Ano i ne, jak se to veme. Nejsem typ člověka, který by za každou cenu musel mít echt nové hračky, traduji spíše pravidlo: "Stačí mi to, co dostatečně pokryje mé potřeby." V současné době využívám několik počítačů, notebook (resp. netbook) a smartphone. Jako hlavní pracovní stanice slouží počítač se dvěma 22" monitory, opatřený procesorem AMD Sempron 2600+ na frekvenci 1.83GHz, půlterovým diskem a 3GB paměti RAM. Jako "video" mám druhý počítač, kterému s oblibou říkám Bárbína. :D Oba počítače oklovává tučňák, přesněji Debian GNU/Linux. :D Někde pod bordelem na stole chytá prach netbook ASUS Eee PC 1215p Seashell Edition, na tom běží Widle7 a Bubububntu 10.10 v dualbootu. Tydlifonuju za pomocí nakouslíka Apple iPhone 3GS a jsem relativně spokojen (jen iTunes mě vytáčí do nepříčetnosti ...). Síť mi obsluhuje router Netgear WNDR3700 a pomáhají mu v tom dva switche 3COM. Tisknu na síťové laserové tiskárně HP LaserJet Pro P1606dn. Pak se tu vyskytují ještě další drobnosti, ale ty za zmínku moc nestojí a taky by to zabralo tak tři Á-čtyřky. :D

4.) Jaký operační systém používáš na svém počítači, mobilním telefonu a jaké hlavní aplikace na nich používáš?
Jako většina lidí jsem na PC začínal s Windows, v mém případě na kombinaci Windows95/DOS, vystřídal jsem všechny verze Windows a nakonec zakotvil u WXP. Pak, v roce 2006, jsem přešel na linux. Prvním distrem bylo Kubuntu 6.06, to bylo vystřídáno Debianem, na kterém funguji dodnes. Windows zrovna není mým šálkem řitní hmoty, jak by řekl kamarád, tak se mu, jde-li to, vyhýbám. Na netbooku mám sice Windows7, ale jen kvůli iTunes. Situaci zachraňuje alespoň to Ubuntu, které zrovna taky nepatří k mým oblíbeným OS ... Ale trpím ho, protože jinak bych musel překonat lenost a nebo strhnout slušivou nálepku tučňáka a to se mi nechce. :D Na jabčákovi běží iOS 4.něco, jsem opravdu líný kouknout na verzi, telefon je hrozně daleko - na druhém stole ... :D Co se softu na PC týče, řekl bych, že je to kancelářská klasika plus (a ano, neodpustím si to :D v poslední době se s pluskama někomu roztrhl pytel, tak taky jedno přidám :D). Na dokumenty mám OpenOffice, na poštu Thunderbird, jako plánovač a antisklerotické opatření mám Sunbird napojený na Google Calendar, na brouzdání po netu Firefox, na flash (jak já tuhle hnusárnu od adobe nesnáším ...) Google Chrome, nesmí chybět ani Jabber klient Psi a nebo správce souborů Krusader. Na telefonu se SW výbava docela mění, ale co zatím přetrvává je: SSH Term Pro, FileApp Pro, IM+ Pro, Twitter for iPhone, nějaké ty utilitky všeho druhu a nesmí chybět ani záchodová zábava - hry ... :D Z těch bych vyzdvihl asi jen DoodleJump, Meteor, CrazyChicken a Cut the Rope.

5.) Jaké sociální sítě využíváš, jak a proč? Používáš je stejně na počítači i mobilním telefonu?
Ze sociálních sítí využívám pouze Twitter. A s velkou nechutí i Facebook, ale ten jsem omezil jen na Facebook Chat (přes XMPP/Jabber v klientu v PC, web fakt ne). Na mém Facebooku jsou jen vybraní lidé, taková elita (nebo jelita - záleží na úhlu pohledu :D), která nevlastní žádný jiný rozumný komunikační protokol (čti Jabber :D). Čím jsem starší, tím méně mě sociální sítě lákají a spíše se desocializuji. Twitter budu zatím spamovat i nadále. :P :D

6.) Máš na internetu vlastní projekty? Představ nám je.
Z projektů mi zbyl jen blogísek http://www.freezy.cz, který poslední dobou docela slušně zanedbávám. Kdysi jsem se také dost angažoval na serveru invalide.cz, ale stupňující se demence, jak adminů, tak některých návštěvníků (http://www.freezy.cz/blog/id42), mě přesvědčila, že lide.cz fakt ne. Zabalil jsem to tam a s odstupem času toho ani trochu nelituji.

7.) Jak se Tvoje rodina dívá na Tvoje zájmy a záliby kolem moderních technologií?
Nijak a rozvádět to nebudu ...

8.) Tvoje další zájmy?
Další zájmy? Je pes zájem? :D Pokud jo, tak pes ... :D Rád kouknu i na nějaký ten film, mám rád veselejší žánry, takže koukám hlavně na horory a sci-fi ... :D Nesmí chybět ani seriály, Stargate SG-1 je moje srdcovka. Je to prosté jako bulharská striptérka, mou další srdcovkou je Červený Trpaslík, čačača. :D Ale nepohrdnu ani jinými seriály, například Haló Haló, Alias nebo IT Crowd. Jsem naprostý hudební závislák, bez hudby to prostě nejde. :)) No a pak je tady spousta dalších drobných činností, ale ty sem vypisovat nebudu. :)

9.) Je ve Tvém okolí hodně lidí s podobnými zájmy?
Mé okolí a přátelé jsou v tomto ohledu velmi různorodí. Najdou se jak PC blondýny, tak naprostí BFU, ale i docela dost ABFU (Advanced Bloody Fu*kin' User), tzn. lidé co umí počítač zapnout, vypnout, resetovat a vytáhnout ze zásuvky. :D Nechybí také průměrní uživatelé, Geekové a sem tam i nějaký ten ÜberGeek ... :D

10.) Je něco, co bys nám o sobě řekl a na co jsem se nezeptal?
Nooooo :D Jsem nervák, zbožňuju dvojsmysly, kafe, energy drinky, cigarety, steaky a někdy jsem až moc ukecaný (viz výše) ... :DDD
Tohle slovo se prý nesmí používat nebo co, ale co už ... :D Díky za přizvání do 10 otázek pro ... :)

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat